ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

semnare act aditional modificare timp de lucru


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Din cauza dificultatilor economice cu care se confrunta societatea, pentru o durata nedeterminata, s-a hotarat modificarea timpului de lucru al salariatilor de la 8 ore la 4 ore pe zi. S-au incheiat acte aditionale pentru modifcarea timpului de lucru, iar unul din salariati refuza sa semneze, motivand ca ce are de lucru, nu termina in 4 ore. Ce se poate face in acest caz, avand in vedere ca este foarte greu de demonstrat ca cele 4 ore sunt suficiente pentru activitatea salariatului societatea neavand comenzi totusi, iar salariatul este foarte recalcitrant?

Ceban Nina
 User  Ceban Nina
a intrebat la 11 Iun. 2012
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 12 Iun. 2012
Conform prevederilor din Codul muncii republicat referitoare la modificarea unui element sau a unei clauze contractuale - art. 17 alin 5 din Cod -, o astfel de modificare nu poate fi facuta fara acordul salariatului, prin intocmirea unui act aditional la CIM. Astfel, daca salariatul refuza semnarea actului aditional, el nu poate fi fortat in nici un mod sa il semneze. Actul reprezinta un acord intre parti, angajat si angajator. Refuzul angajatului de a-l semna nu poate fi considerat abatere disciplinara.

Aveti in vedere si faptul ca modificarea unilaterala a CIM poate fi dispusa numai in anumite situatii, pe perioade temporare, asa cum este cazul detasarii sau delegarii, sau a sanctiunilor disciplinare. Modificarile permanente ale CIM se pot face unilateral numai daca un act normativ sau lege impune acest lucru.

Daca nu aveti comenzi, puteti opta pentru varianta reducerii temporare a activitatii, ca urmare a lipsei comenzilor, masura pe care o puteti dispune pe perioada nelimitata, pana la rezolvarea problemelor care au determinat aplicarea ei. Pe durata intreruperii temporare a activitatii salariatii vor beneficia de o indemnizatie de 75% din salariul de baza. Daca perioada de intrerupere a activitatii se prelungeste peste 30 de zile lucratoare, puteti dispune reducerea programului de lucru de la 5 la 4 ore, cu scaderea corespunzatoare a indemnizatiei mentionate.

Art. 52
1 Contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in urmatoarele situatii:
............
c in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare.
......................
3 In cazul reducerii temporare a activitatii, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare, angajatorul va avea posibilitatea reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana, cu reducerea corespunzatoare a salariului, pana la remedierea situatiei care a cauzat reducerea programului, dupa consultarea prealabila a sindicatului reprezentativ de la nivelul unitatii sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Art. 53
1 Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 52 alin. 3 .
2 Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare prevazute la alin. 1, salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.



Alte intrebari despre Contract de munca

TOP RASPUNSURI 2024