termen eliberare adeverinte
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti in ce termen trebuie sa elibereze angajatorul adeverintele solicitate de catre fostii angajati. Daca exista un temei legal, va rog sa-l mentionati.
Multumesc.
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti in ce termen trebuie sa elibereze angajatorul adeverintele solicitate de catre fostii angajati. Daca exista un temei legal, va rog sa-l mentionati.
Multumesc.
Adaugata in:
User Lili B
a intrebat la 19 Iul. 2012
a intrebat la 19 Iul. 2012
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
4 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns userului alexandra teodorescu la 03 Aug. 2012
a raspuns userului alexandra teodorescu la 03 Aug. 2012
Revin cu completare, chiar daca ceva mai tarziu. Acest termen de 15 zile se refera la eliberarea unor documente care sa ateste activitatea desfasurata, durata ei, salariul, vechimea. Nu se refera si la adeverinte asa cum este cea pentru vizite medicale, spre exemplu.
HG 500/2011
Art. 8
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
HG 500/2011
Art. 8
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului alexandra teodorescu la 20 Iul. 2012
a raspuns userului alexandra teodorescu la 20 Iul. 2012
Asa este, va multumim pentru completare. Baza legala este HG 500/2011.
User Alexandra Teodorescu
a raspuns la intrebare la 20 Iul. 2012
a raspuns la intrebare la 20 Iul. 2012
In urma unei solicitari scrise de catre angajat angajatorului, acesta din urma, in termen de 15 zile trebuie sa o emita angajatului.
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 19 Iul. 2012
a raspuns la intrebare la 19 Iul. 2012
Codul muncii nu prevede un anumit termen, se poate stabili insa unul prin contractul colectiv de munca sau Regulament intern. Termenele insa pot fi cele solicitate de angajat pentru utilizarea lor in scopul respectiv. Daca spre exeplu angajatul dvs are nevoie de o adeverinta pentru medica la o anumita data iar aceasta ii este acordata mai tarziu, s-ar putea sa il puna in incurcatura si sa fie nevoit angajatul respectiv sa plateasca din buzunarul propriu serviciile medicale pentru care este deja asigurat.
Alte intrebari despre Contract de munca
- Cumularea pensiei cu salariu de la 1 septembrie 2024 [2 raspunsuri]
- Modificare durata CIM perioada determinata [1 raspuns]
- Pensionare femeie la varsta de 65 ani [1 raspuns]
- Daca se face alt contract de munca, dupa pensionare, acesta este valabil 3 ani [1 raspuns]
- Decizie de pensionare la limita de varsta [1 raspuns]