ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

termen eliberare adeverinte


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti in ce termen trebuie sa elibereze angajatorul adeverintele solicitate de catre fostii angajati. Daca exista un temei legal, va rog sa-l mentionati.

Multumesc.

Adaugata in: Contract de munca
Lili B
 User  Lili B
a intrebat la 19 Iul. 2012
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

4 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului alexandra teodorescu la 03 Aug. 2012
Revin cu completare, chiar daca ceva mai tarziu. Acest termen de 15 zile se refera la eliberarea unor documente care sa ateste activitatea desfasurata, durata ei, salariul, vechimea. Nu se refera si la adeverinte asa cum este cea pentru vizite medicale, spre exemplu.

HG 500/2011
Art. 8
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului alexandra teodorescu la 20 Iul. 2012
Asa este, va multumim pentru completare. Baza legala este HG 500/2011.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Alexandra Teodorescu
 User Alexandra Teodorescu
a raspuns la intrebare la 20 Iul. 2012
In urma unei solicitari scrise de catre angajat angajatorului, acesta din urma, in termen de 15 zile trebuie sa o emita angajatului.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 19 Iul. 2012
Codul muncii nu prevede un anumit termen, se poate stabili insa unul prin contractul colectiv de munca sau Regulament intern. Termenele insa pot fi cele solicitate de angajat pentru utilizarea lor in scopul respectiv. Daca spre exeplu angajatul dvs are nevoie de o adeverinta pentru medica la o anumita data iar aceasta ii este acordata mai tarziu, s-ar putea sa il puna in incurcatura si sa fie nevoit angajatul respectiv sa plateasca din buzunarul propriu serviciile medicale pentru care este deja asigurat.

Alte intrebari despre Contract de munca

TOP RASPUNSURI 2024