Cum trebuie remunerate orele suplimentare efectuate in strainatate
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna seara,
Sunt sofer pe autocamion si lucrez 6 saptamani in Europa ( Belgia , Franta ). Mentionez ca dupa 6 saptamani vin in Romania unde desfasor alte activitati decat conducerea vehiculelor supuse normelor AETR. Deci plec din Romania cu avionul , ajung la garajul din Belgia si preiau camionul. Introduc cardul tahograf si 6 saptamani sunt la program.in fiecare zi deschid si inchid program. Media de program zilnica este de 14 ore (conform bonurilor tahograf zilnice) , 84 ore lucrate saptamanal inmultit cu 4 saptamani ne da 336 ore + 42 ore = 378 ore lucrate in 1 luna. Mentionez ca dupa inchiderea programului zilnic tahograf dorm in camion. Dupa 9 ore de odihna incep un nou program de 13-15 ore . Sambata uneori lucrez . Duminica ,,liber". Deci sunt in permanenta in cabina camionului cu cardul tahograf in aparatul camionului.Pot face dovada cu bonurile tahograf zilnice emise de aparatul tahograf al camionului pe care lucrez.
In contractul de munca am stabilita o norma de munca de 180 ore /lunar remunerata cu 1360 lei net si o diurna de 40 euro ptr fiecare zi lucrata in afara granitelor .Zilele de sambata si duminica lucrate nu sunt recompensate decat cu 40 euro diurna , sarbatoriile legale ( din Ro ) nu sunt remunerate sau libere platite, ore suplimentare nu sunt platite.Biletul de avion dus intors este platit de mine desi ma deplasez in interes de serviciu. Avand in vedere situatia prezentata va rog sa-mi spuneti ce drepturi imi sunt incalcate.
Va multumesc
Buna seara,
Sunt sofer pe autocamion si lucrez 6 saptamani in Europa ( Belgia , Franta ). Mentionez ca dupa 6 saptamani vin in Romania unde desfasor alte activitati decat conducerea vehiculelor supuse normelor AETR. Deci plec din Romania cu avionul , ajung la garajul din Belgia si preiau camionul. Introduc cardul tahograf si 6 saptamani sunt la program.in fiecare zi deschid si inchid program. Media de program zilnica este de 14 ore (conform bonurilor tahograf zilnice) , 84 ore lucrate saptamanal inmultit cu 4 saptamani ne da 336 ore + 42 ore = 378 ore lucrate in 1 luna. Mentionez ca dupa inchiderea programului zilnic tahograf dorm in camion. Dupa 9 ore de odihna incep un nou program de 13-15 ore . Sambata uneori lucrez . Duminica ,,liber". Deci sunt in permanenta in cabina camionului cu cardul tahograf in aparatul camionului.Pot face dovada cu bonurile tahograf zilnice emise de aparatul tahograf al camionului pe care lucrez.
In contractul de munca am stabilita o norma de munca de 180 ore /lunar remunerata cu 1360 lei net si o diurna de 40 euro ptr fiecare zi lucrata in afara granitelor .Zilele de sambata si duminica lucrate nu sunt recompensate decat cu 40 euro diurna , sarbatoriile legale ( din Ro ) nu sunt remunerate sau libere platite, ore suplimentare nu sunt platite.Biletul de avion dus intors este platit de mine desi ma deplasez in interes de serviciu. Avand in vedere situatia prezentata va rog sa-mi spuneti ce drepturi imi sunt incalcate.
Va multumesc
Adaugata in:
User Cornel Mirea
a intrebat la 11 Nov. 2014
a intrebat la 11 Nov. 2014
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
2 raspunsuri
User Cornel Mirea (Chauffeur, Van Moer Group)
a raspuns userului adriana iancu la 11 Nov. 2014
a raspuns userului adriana iancu la 11 Nov. 2014
Va multumesc pentru raspuns,
In proportie de 95 % perioadele de conducere si odihna sunt respectate, dar ca eu sa conduc 10 ore (efectiv) trebuie sa fac un program de lucru intr-o zi de 15 ore( incarcare , descarcare, asteptare la incarcare /descarcare) iar eu sunt platit conform contractului romanesc pentru 8 ore/zi. Tot pentru o zi de lucru in Belgia primesc 40 euro diurna.
Deci diferenta de la 8 ore lucrate /zi pana la 15 ore lucrate/ zi unde se incadreaza?
Cum trebuie remunerata?
Va multumesc anticipat
In proportie de 95 % perioadele de conducere si odihna sunt respectate, dar ca eu sa conduc 10 ore (efectiv) trebuie sa fac un program de lucru intr-o zi de 15 ore( incarcare , descarcare, asteptare la incarcare /descarcare) iar eu sunt platit conform contractului romanesc pentru 8 ore/zi. Tot pentru o zi de lucru in Belgia primesc 40 euro diurna.
Deci diferenta de la 8 ore lucrate /zi pana la 15 ore lucrate/ zi unde se incadreaza?
Cum trebuie remunerata?
Va multumesc anticipat
Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 11 Nov. 2014
a raspuns la intrebare la 11 Nov. 2014
ORDONANŢĂ Nr. 37 din 7 august 2007
privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de ?nregistrare a activităţii acestora
CAP. 1
Scop şi domeniu de aplicare
ART. 1
(1) Prezenta ordonanţă stabileşte cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează operaţiuni de transport rutier ce fac obiectul Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 de armonizare a anumitor dispoziţii din domeniul social privind transportul rutier şi amendare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 şi Regulamentului Consiliului (CE) nr. 2.135/98 şi abrogare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.820/85 sau operaţiuni de transport rutier care fac obiectul Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere internaţionale (AETR), denumit ?n continuare Acordul AETR.
(2) Prezenta ordonanţă stabileşte cadrul de aplicare a regulilor privind utilizarea aparatelor de ?nregistrare a perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto, denumite ?n continuare tahografe sau tahografe digitale, aşa cum sunt acestea definite ?n anexa nr. I şi ?n anexa nr. IB la Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind echipamentul de ?nregistrare ?n transportul rutier, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 2
Operaţiunile de transport la care se face referire la art. 13 alin. (1) lit. a), b), c), d), h), k), m), n) şi p) al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 sunt exceptate, pe teritoriul Rom?niei, de la aplicarea prevederilor acestui regulament.
ART. 3
Ministerul Transporturilor poate acorda, cu acordul Comisiei Europene, derogări temporare de la regulile privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto, ?n condiţiile prevăzute la art. 14 al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006.
CAP. 3
Contravenţii şi sancţiuni
ART. 8
(1) Următoarele fapte reprezintă ?ncălcări foarte grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii, dacă acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale:
1. depăşirea perioadei zilnice de conducere, respectiv a perioadei maxime zilnice de conducere cu două ore sau mai mult;
2. depăşirea perioadei săptăm?nale de conducere cu 14 ore sau mai mult;
3. depăşirea perioadei maxime de conducere, ?n două săptăm?ni consecutive, cu 22 de ore şi 30 de minute sau mai mult;
4. depăşirea perioadei maxime de conducere ne?ntreruptă cu o oră şi 30 de minute sau mai mult;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu două ore şi 30 de minute sau mai mult;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă cu două ore sau mai mult;
7. nerespectarea perioadei de odihnă zilnică fracţionată cu două ore sau mai mult;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, ?ntr-un interval de 30 de ore, atunci c?nd vehiculul este condus de un echipaj, cu două ore sau mai mult;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală redusă cu 4 ore sau mai mult;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală normală cu 9 ore sau mai mult;
11. acordarea de către ?ntreprindere/operatorul de transport rutier a unor plăţi conducătorilor auto, chiar şi sub formă de bonificaţii sau prime, ?n funcţie de distanţa parcursă şi/sau de cantitatea de mărfuri transportată;
12. utilizarea unui vehicul fără tahograf conform reglementărilor ?n vigoare sau a unui vehicul ?nmatriculat pentru prima oară după 1 ianuarie 2007, echipat cu tahograf analogic;
13. montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea incorectă a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de către un operator economic neautorizat;
14. utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificării/calibrării periodice depăşit;
15. conducerea unui vehicul dotat cu tahograf fără a utiliza diagrame tahograf şi/sau cartela tahografică;
16. deteriorarea voluntară a tahografului;
17. nerespectarea obligaţiei ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier de a descărca şi stoca la sediu, cel mai t?rziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducătorilor auto şi/sau nerespectarea obligaţiei de a descărca şi stoca la sediu, cel mai t?rziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizează;
18. deţinerea de către un conducător auto a mai mult de o cartelă tahografică validă;
19. utilizarea de către un conducător auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;
20. utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;
21. nerespectarea obligaţiei ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier de a păstra ?nregistrările privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto cel puţin un an de la efectuarea acestora, ?n ordine cronologică şi separat pentru fiecare conducător auto;
22. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile;
23. utilizarea incorectă a diagramelor tahograf sau a cartelei tahografice de către conducătorul auto;
24. scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital ?naintea terminării zilei de lucru, care afectează ?nregistrarea datelor relevante;
25. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă dec?t cea prevăzută, care afectează ?nregistrarea datelor relevante;
26. nerespectarea de către conducătorul auto a obligaţiei privind introducerea manuală a unor date;
27. ?ncredinţarea unui vehicul cu tahograf digital unui conducător auto care nu deţine cartelă tahografică;
28. nerespectarea prevederilor privind utilizarea comutatorului tahografului;
29. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numele şi/sau prenumele conducătorului auto;
30. refuzul conducătorului auto, ?n cursul controlului ?n trafic, de a permite verificarea, reţinerea sau copierea oricărei ?nregistrări privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale acestuia;
31. neprezentarea ?n trafic a numărului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listărilor efectuate cu imprimanta tahografului digital;
32. neprezentarea, ?n cursul controlului la sediul ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier, a ?nregistrărilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto solicitate de personalul cu atribuţii de inspecţie şi control;
33. nerespectarea măsurii de imobilizare stabilită de personalul cu atribuţii de inspecţie şi control;
34. ştergerea, distrugerea datelor ?nregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate ?n tahograf sau pe cartela tahografică sau a rapoartelor imprimate de tahograf;
35. montarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului, diagramelor tahograf şi/sau cartelelor tahografice;
36. utilizarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului, diagramelor tahograf şi/sau cartelelor tahografice;
37. *** Abrogat
38. nedeclararea de către conducătorul auto a pierderii sau furtului cartelei tahografice la autoritatea competentă a statului pe teritoriul căruia s-a petrecut acest fapt.
(2) Următoarele fapte reprezintă ?ncălcări grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii, dacă acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale:
1. depăşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
2. depăşirea perioadei săptăm?nale de conducere cu mai mult de 4 ore, dar mai puţin de 14 ore;
3. depăşirea perioadei maxime de conducere, ?n două săptăm?ni consecutive, cu mai mult de 10 ore, dar mai puţin de 22 de ore şi 30 de minute;
4. depăşirea perioadei maxime de conducere ne?ntreruptă cu mai mult de 30 de minute, dar mai puţin de o oră şi 30 de minute;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore şi 30 de minute;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă, cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
7. nerespectarea perioadei de odihnă zilnică fracţionată cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, ?ntr-un interval de 30 de ore, atunci c?nd vehiculul e condus de un echipaj, cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală redusă cu mai mult de două ore, dar mai puţin de 4 ore;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală normală cu mai mult de 3 ore, dar mai puţin de 9 ore;
11. neasigurarea unui număr suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzătoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operaţiunilor de transport rutier;
12. nedepunerea la autoritatea competentă, de către conducătorul auto, a unei cereri de ?nlocuire a cartelei tahografice deteriorate, cu funcţionare defectuoasă, pierdută sau furată, ?n termen de 7 zile calendaristice de la data constatării deteriorării, funcţionării defectuoase, pierderii sau furtului acesteia;
13. nerespectarea prevederilor privind reglarea ceasului tahografului analogic;
14. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor de ?ncepere şi de ?ncheiere a cursei;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii ?nregistraţi la plecare;
16. nerespectarea prevederilor privind obligativitatea reparării tahografului care s-a defectat ?n cursul călătoriei;
17. lipsa semnăturii conducătorului auto de pe ?nregistrările efectuate manual la defectarea tahografului sau de pe rapoartele imprimate ?n cazul defectării, pierderii sau furtului cartelei tahografice.
(3) Următoarele fapte reprezintă ?ncălcări minore ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii:
1. depăşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu p?nă la o oră;
2. depăşirea perioadei de conducere săptăm?nală cu p?nă la 4 ore;
3. depăşirea perioadei de conducere ?n două săptăm?ni consecutive cu p?nă la 10 ore;
4. depăşirea perioadei maxime de conducere ne?ntreruptă cu p?nă la 30 de minute;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu p?nă la o oră;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă cu p?nă la o oră;
7. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică fracţionată cu p?nă la o oră;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, ?ntr-un interval de 30 de ore, atunci c?nd vehiculul este condus de un echipaj, cu p?nă la o oră;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală redusă cu p?nă la două ore;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală normală cu p?nă la 3 ore;
11. neasigurarea h?rtiei necesare pentru imprimarea rapoartelor la controlul ?n trafic;
12. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare ori deteriorate, cu datele lizibile;
13. scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital ?naintea terminării zilei de lucru, care nu afectează ?nregistrarea datelor relevante;
14. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă dec?t cea prevăzută, care nu afectează ?nregistrarea datelor relevante;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind locul de plecare şi de sosire;
16. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numărul de ?nmatriculare a vehiculului;
17. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii la sosire;
18. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind ora schimbării vehiculului;
19. neintroducerea simbolului ţării ?n tahograf.
(4) Falsificarea datelor ?nregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate ?n tahograf ori pe cartela tahografică sau a rapoartelor imprimate de tahograf, a ?nregistrărilor manuale, precum şi a oricărui document de atestare a activităţii conducătorului auto se sancţionează conform legii penale.
ART. 9
(1) Contravenţiile prevăzute la art. 8 se sancţionează după cum urmează:
a) cu amendă de la 8.000 lei la 16.000 lei - faptele prevăzute la alin. (1) pct. 12, 14, 17, 21, 27, 33 şi 34, aplicabilă ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier;
b) cu amendă de la 8.000 lei la 12.000 lei - fapta prevăzută la alin. (1) pct. 13, aplicabilă atelierului care a montat, reparat şi calibrat incorect tahograful, şi fapta prevăzută la alin. (1) pct. 35, aplicabilă operatorului economic sau conducătorului auto care a montat dispozitive ilegale;
c) cu amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei - faptele prevăzute la alin. (1) pct. 15 - 16, 18 - 20, 22 - 26, 28 - 30, 36 şi 38, aplicabilă conducătorului auto, şi faptele prevăzute la alin. (1) pct. 1 - 11, 31 şi 32, aplicabilă ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier;
d) cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei - faptele prevăzute la alin. (2) pct. 1 - 11 şi 16, aplicabilă ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier, şi faptele prevăzute la alin. (2) pct. 12 - 15 şi 17, aplicabilă conducătorului auto;
e) cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei - faptele prevăzute la alin. (3) pct. 1 - 12, aplicabilă ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier, şi faptele prevăzute la alin. (3) pct. 13 - 19, aplicabilă conducătorului auto.
(2) ?n măsura ?n care contravenţiile referitoare la respectarea timpilor de conducere, odihnă sau pauze sunt constatate ?n trafic, precum şi ?n toate celelalte situaţii ?n care conducătorul auto nu poate dovedi efectuarea pauzelor şi/sau perioadelor minime de odihnă prevăzute de legislaţia ?n vigoare, suplimentar faţă de sancţiunea cu amenda prevăzută la alin. (1) se va aplica şi sancţiunea imobilizării vehiculului p?nă la ?ndeplinirea condiţiilor de legalitate pentru continuarea transportului.
(3) Contravenientul poate achita, pe loc sau ?n termen de cel mult 48 de ore de la data ?ncheierii procesului-verbal, ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute la alin. (1), agentul constatator făc?nd menţiune ?n procesul-verbal despre această posibilitate.
(4) Contravenţiile prevăzute ?n prezenta ordonanţă se constată şi se sancţionează de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul Autorităţii Rutiere Rom?ne - A.R.R., de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul Inspecţiei Muncii - I.M., Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi de către poliţiştii rutieri, potrivit competenţelor ce le revin.
ART. 10
Contravenţiilor prevăzute la art. 8 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Diurna externa este reglementata de HG nr. 518/1995. Cuantumul diurnei pentru fiecare tara este stabilit in anexa din aceasta Hotarare de Guvern.
Puteti depune o sesizare la ITM, in acest caz.
privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de ?nregistrare a activităţii acestora
CAP. 1
Scop şi domeniu de aplicare
ART. 1
(1) Prezenta ordonanţă stabileşte cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează operaţiuni de transport rutier ce fac obiectul Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 de armonizare a anumitor dispoziţii din domeniul social privind transportul rutier şi amendare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 şi Regulamentului Consiliului (CE) nr. 2.135/98 şi abrogare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.820/85 sau operaţiuni de transport rutier care fac obiectul Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere internaţionale (AETR), denumit ?n continuare Acordul AETR.
(2) Prezenta ordonanţă stabileşte cadrul de aplicare a regulilor privind utilizarea aparatelor de ?nregistrare a perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto, denumite ?n continuare tahografe sau tahografe digitale, aşa cum sunt acestea definite ?n anexa nr. I şi ?n anexa nr. IB la Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind echipamentul de ?nregistrare ?n transportul rutier, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 2
Operaţiunile de transport la care se face referire la art. 13 alin. (1) lit. a), b), c), d), h), k), m), n) şi p) al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 sunt exceptate, pe teritoriul Rom?niei, de la aplicarea prevederilor acestui regulament.
ART. 3
Ministerul Transporturilor poate acorda, cu acordul Comisiei Europene, derogări temporare de la regulile privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto, ?n condiţiile prevăzute la art. 14 al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006.
CAP. 3
Contravenţii şi sancţiuni
ART. 8
(1) Următoarele fapte reprezintă ?ncălcări foarte grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii, dacă acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale:
1. depăşirea perioadei zilnice de conducere, respectiv a perioadei maxime zilnice de conducere cu două ore sau mai mult;
2. depăşirea perioadei săptăm?nale de conducere cu 14 ore sau mai mult;
3. depăşirea perioadei maxime de conducere, ?n două săptăm?ni consecutive, cu 22 de ore şi 30 de minute sau mai mult;
4. depăşirea perioadei maxime de conducere ne?ntreruptă cu o oră şi 30 de minute sau mai mult;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu două ore şi 30 de minute sau mai mult;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă cu două ore sau mai mult;
7. nerespectarea perioadei de odihnă zilnică fracţionată cu două ore sau mai mult;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, ?ntr-un interval de 30 de ore, atunci c?nd vehiculul este condus de un echipaj, cu două ore sau mai mult;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală redusă cu 4 ore sau mai mult;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală normală cu 9 ore sau mai mult;
11. acordarea de către ?ntreprindere/operatorul de transport rutier a unor plăţi conducătorilor auto, chiar şi sub formă de bonificaţii sau prime, ?n funcţie de distanţa parcursă şi/sau de cantitatea de mărfuri transportată;
12. utilizarea unui vehicul fără tahograf conform reglementărilor ?n vigoare sau a unui vehicul ?nmatriculat pentru prima oară după 1 ianuarie 2007, echipat cu tahograf analogic;
13. montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea incorectă a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de către un operator economic neautorizat;
14. utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificării/calibrării periodice depăşit;
15. conducerea unui vehicul dotat cu tahograf fără a utiliza diagrame tahograf şi/sau cartela tahografică;
16. deteriorarea voluntară a tahografului;
17. nerespectarea obligaţiei ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier de a descărca şi stoca la sediu, cel mai t?rziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducătorilor auto şi/sau nerespectarea obligaţiei de a descărca şi stoca la sediu, cel mai t?rziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizează;
18. deţinerea de către un conducător auto a mai mult de o cartelă tahografică validă;
19. utilizarea de către un conducător auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;
20. utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;
21. nerespectarea obligaţiei ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier de a păstra ?nregistrările privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto cel puţin un an de la efectuarea acestora, ?n ordine cronologică şi separat pentru fiecare conducător auto;
22. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile;
23. utilizarea incorectă a diagramelor tahograf sau a cartelei tahografice de către conducătorul auto;
24. scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital ?naintea terminării zilei de lucru, care afectează ?nregistrarea datelor relevante;
25. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă dec?t cea prevăzută, care afectează ?nregistrarea datelor relevante;
26. nerespectarea de către conducătorul auto a obligaţiei privind introducerea manuală a unor date;
27. ?ncredinţarea unui vehicul cu tahograf digital unui conducător auto care nu deţine cartelă tahografică;
28. nerespectarea prevederilor privind utilizarea comutatorului tahografului;
29. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numele şi/sau prenumele conducătorului auto;
30. refuzul conducătorului auto, ?n cursul controlului ?n trafic, de a permite verificarea, reţinerea sau copierea oricărei ?nregistrări privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale acestuia;
31. neprezentarea ?n trafic a numărului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listărilor efectuate cu imprimanta tahografului digital;
32. neprezentarea, ?n cursul controlului la sediul ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier, a ?nregistrărilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto solicitate de personalul cu atribuţii de inspecţie şi control;
33. nerespectarea măsurii de imobilizare stabilită de personalul cu atribuţii de inspecţie şi control;
34. ştergerea, distrugerea datelor ?nregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate ?n tahograf sau pe cartela tahografică sau a rapoartelor imprimate de tahograf;
35. montarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului, diagramelor tahograf şi/sau cartelelor tahografice;
36. utilizarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului, diagramelor tahograf şi/sau cartelelor tahografice;
37. *** Abrogat
38. nedeclararea de către conducătorul auto a pierderii sau furtului cartelei tahografice la autoritatea competentă a statului pe teritoriul căruia s-a petrecut acest fapt.
(2) Următoarele fapte reprezintă ?ncălcări grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii, dacă acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale:
1. depăşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
2. depăşirea perioadei săptăm?nale de conducere cu mai mult de 4 ore, dar mai puţin de 14 ore;
3. depăşirea perioadei maxime de conducere, ?n două săptăm?ni consecutive, cu mai mult de 10 ore, dar mai puţin de 22 de ore şi 30 de minute;
4. depăşirea perioadei maxime de conducere ne?ntreruptă cu mai mult de 30 de minute, dar mai puţin de o oră şi 30 de minute;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore şi 30 de minute;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă, cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
7. nerespectarea perioadei de odihnă zilnică fracţionată cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, ?ntr-un interval de 30 de ore, atunci c?nd vehiculul e condus de un echipaj, cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală redusă cu mai mult de două ore, dar mai puţin de 4 ore;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală normală cu mai mult de 3 ore, dar mai puţin de 9 ore;
11. neasigurarea unui număr suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzătoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operaţiunilor de transport rutier;
12. nedepunerea la autoritatea competentă, de către conducătorul auto, a unei cereri de ?nlocuire a cartelei tahografice deteriorate, cu funcţionare defectuoasă, pierdută sau furată, ?n termen de 7 zile calendaristice de la data constatării deteriorării, funcţionării defectuoase, pierderii sau furtului acesteia;
13. nerespectarea prevederilor privind reglarea ceasului tahografului analogic;
14. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor de ?ncepere şi de ?ncheiere a cursei;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii ?nregistraţi la plecare;
16. nerespectarea prevederilor privind obligativitatea reparării tahografului care s-a defectat ?n cursul călătoriei;
17. lipsa semnăturii conducătorului auto de pe ?nregistrările efectuate manual la defectarea tahografului sau de pe rapoartele imprimate ?n cazul defectării, pierderii sau furtului cartelei tahografice.
(3) Următoarele fapte reprezintă ?ncălcări minore ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii:
1. depăşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu p?nă la o oră;
2. depăşirea perioadei de conducere săptăm?nală cu p?nă la 4 ore;
3. depăşirea perioadei de conducere ?n două săptăm?ni consecutive cu p?nă la 10 ore;
4. depăşirea perioadei maxime de conducere ne?ntreruptă cu p?nă la 30 de minute;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu p?nă la o oră;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă cu p?nă la o oră;
7. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică fracţionată cu p?nă la o oră;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, ?ntr-un interval de 30 de ore, atunci c?nd vehiculul este condus de un echipaj, cu p?nă la o oră;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală redusă cu p?nă la două ore;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptăm?nală normală cu p?nă la 3 ore;
11. neasigurarea h?rtiei necesare pentru imprimarea rapoartelor la controlul ?n trafic;
12. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare ori deteriorate, cu datele lizibile;
13. scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital ?naintea terminării zilei de lucru, care nu afectează ?nregistrarea datelor relevante;
14. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă dec?t cea prevăzută, care nu afectează ?nregistrarea datelor relevante;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind locul de plecare şi de sosire;
16. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numărul de ?nmatriculare a vehiculului;
17. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii la sosire;
18. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind ora schimbării vehiculului;
19. neintroducerea simbolului ţării ?n tahograf.
(4) Falsificarea datelor ?nregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate ?n tahograf ori pe cartela tahografică sau a rapoartelor imprimate de tahograf, a ?nregistrărilor manuale, precum şi a oricărui document de atestare a activităţii conducătorului auto se sancţionează conform legii penale.
ART. 9
(1) Contravenţiile prevăzute la art. 8 se sancţionează după cum urmează:
a) cu amendă de la 8.000 lei la 16.000 lei - faptele prevăzute la alin. (1) pct. 12, 14, 17, 21, 27, 33 şi 34, aplicabilă ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier;
b) cu amendă de la 8.000 lei la 12.000 lei - fapta prevăzută la alin. (1) pct. 13, aplicabilă atelierului care a montat, reparat şi calibrat incorect tahograful, şi fapta prevăzută la alin. (1) pct. 35, aplicabilă operatorului economic sau conducătorului auto care a montat dispozitive ilegale;
c) cu amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei - faptele prevăzute la alin. (1) pct. 15 - 16, 18 - 20, 22 - 26, 28 - 30, 36 şi 38, aplicabilă conducătorului auto, şi faptele prevăzute la alin. (1) pct. 1 - 11, 31 şi 32, aplicabilă ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier;
d) cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei - faptele prevăzute la alin. (2) pct. 1 - 11 şi 16, aplicabilă ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier, şi faptele prevăzute la alin. (2) pct. 12 - 15 şi 17, aplicabilă conducătorului auto;
e) cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei - faptele prevăzute la alin. (3) pct. 1 - 12, aplicabilă ?ntreprinderii/operatorului de transport rutier, şi faptele prevăzute la alin. (3) pct. 13 - 19, aplicabilă conducătorului auto.
(2) ?n măsura ?n care contravenţiile referitoare la respectarea timpilor de conducere, odihnă sau pauze sunt constatate ?n trafic, precum şi ?n toate celelalte situaţii ?n care conducătorul auto nu poate dovedi efectuarea pauzelor şi/sau perioadelor minime de odihnă prevăzute de legislaţia ?n vigoare, suplimentar faţă de sancţiunea cu amenda prevăzută la alin. (1) se va aplica şi sancţiunea imobilizării vehiculului p?nă la ?ndeplinirea condiţiilor de legalitate pentru continuarea transportului.
(3) Contravenientul poate achita, pe loc sau ?n termen de cel mult 48 de ore de la data ?ncheierii procesului-verbal, ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute la alin. (1), agentul constatator făc?nd menţiune ?n procesul-verbal despre această posibilitate.
(4) Contravenţiile prevăzute ?n prezenta ordonanţă se constată şi se sancţionează de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul Autorităţii Rutiere Rom?ne - A.R.R., de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul Inspecţiei Muncii - I.M., Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi de către poliţiştii rutieri, potrivit competenţelor ce le revin.
ART. 10
Contravenţiilor prevăzute la art. 8 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Diurna externa este reglementata de HG nr. 518/1995. Cuantumul diurnei pentru fiecare tara este stabilit in anexa din aceasta Hotarare de Guvern.
Puteti depune o sesizare la ITM, in acest caz.
Alte intrebari despre Drepturi salariale
- Este legal ??i corect modul de calcul al salariului? [1 raspuns]
- Indemnizatia de hrana se inregistreaza in Revisal? [3 raspunsuri]
- Vechime in invatamant in perioada CIC? [1 raspuns]
- Care sunt drepturile salariatilor pensionari incadrati la Plata cu ora [5 raspunsuri]
- Ref.aplicare deducere personala [2 raspunsuri]