ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Conditii de inscriere ca PFA


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Ce trebuie sa fac pentru a putea deveni PFA?

Adaugata in: Legislatia muncii Pfa
Gratiela Petrescu
 Consultant  Gratiela Petrescu
a intrebat la 12 Iul. 2011
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Gratiela Petrescu
 Consultant Gratiela Petrescu
a raspuns la intrebare la 01 Iun. 2011
In primul rand, trebuie sa rezervati titulatura sub care veti functiona ca PFA, pentru care aveti nevoie de o cerere de verificare disponibilitate si/sau rezervare firma, o fotocopie a actului de identitate si dovada ca ati achitat taxa de registru, in valoare de 10 lei, pe care le depuneti la ghiseul Oficiului Registrului Comertului ORC sau le puteti transmite prin posta ori electronic, cu semnatura electronica extinsa.

Denumirea unei PFA se compune, conform art. 31 din Legea nr. 26/1990 privind Registrul Comertului, din numele solicitantului scris in intregime sau din numele si initiala prenumelui. Legea permite adaugarea unei expresii sau sintagme care face referire la activitatea desfasurata sau calificarea persoanei autorizate formator, traducator etc.

Apoi trebuie sa alegeti domeniul principal si pe cele secundare de activitate si identificarea codurilor CAEN care corespund acestora si spatiul pentru stabilirea sediului profesional proprietate/drept de utilizare. Daca sediul profesional este intr-un bloc de locuinte, aveti nevoie de acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor.

Apoi trebuie sa depuneti la ORC in raza caruia va stabiliti sediul profesional un dosar care contine:

1. Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei original;
2. Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii original
3. Carte de identitate sau pasaport fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul;
4. Cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii si anexa nr. 1 referitor la inregistrarea fiscala, ambele in original;
5. Documente care atesta drepturile de folosinta asupra sediului profesional/punctelor de lucru copie legalizata sau copie certificata de parte;
6. Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 completat pe formular-tip, original;
7. Specimenul de semnatura original;
8. Informatiile din cazierul fiscal se obtin de catre oficiul registrului comertului de pe langa tribunal;
9. In functie de situatie, mai aveti nevoie de precizare din care sa rezulte ca titularul dreptului de proprietate intelege sa afecteze folosinta spatiului in vederea stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate declaratie, etc.; declaratia privind patrimoniul de afectatiune, in original, si documentele care atesta efectuarea varsamintelor sau calitatea de proprietar, dupa caz copii certificate de parte; documentele care atesta pregatirea profesionala fotocopii certificate olograf; documentele care atesta experienta profesionala fotocopii certificate olograf.
10. Daca desfasurati activitate economica autorizata si recunoscuta intr-un alt stat membru al UE sau al Spatiului Economic European ca persoana fizica, ave3ti nevoie si de documentatia care atesta functionarea legala, obtinuta in celalalt stat fotocopie si traducere in limba romana certificata olograf.
11. Dovada taxelor legale, care pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal sau ordin de plata.

Dupa verificarea dosarului de catre directorul ORC, acesta va elibera, in maximum trei zile lucratoare, certificatul de inregistrare la Registrul comertului, autorizarea functionarii, codul unic de inregistrare si certificatul constatator emis in baza declaratiei pe propria raspundere.

Daca dosarul este incomlpet, directorul oficiului registrului comertului va acorda 15 zile pentru completarea lor, tot printr-o rezolutie motivata, in care se vor indica actele care mai trebuie depuse.

Alte intrebari despre Legislatia muncii