ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Infiintare firma cu 5 angajati


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,
ma intereseaza cateva detaliii legate de infiintarea unui SRL care va avea cam 5 angajati iar cifra de afaceri pentru inceput nu este prea mare.
Va rog sa-mi spuneti care sunt cerintele pentru a fi in regula angajatorul , astfel:
-cand si cum se obtine parola pentru operare in revisal?
-cine are autoritatea sa opereze in revisal? Persoana respectiva daca are certificat de initiere in Inspector Resurse Umane obtinut prin 2002 este in regula?
-privind protectia muncii pentru angajati, cine o face? Trebuie sa fie o persoana autorizata?
-la fel si evaluarea, se face la angajare si de catre cine? avand in vedere ca sunt putini angajati trebuie sa existe soft sau formulare obligatorii?
-prima operare in revisal, va fi inregistrarea primei angajari?
-raportarea ocuparii/vacantarii posturilor unde se face? In cazul de fata trebuie raportat nr de angajati necesar desfasurarii activitatii?
-este necesar contractul cu o institutie medicala pentru medicina muncii? Sau avand in vedere numarul mic de angajati nu este necesar!
-Regulamentul Intern cand se face si cine trebuie sa-l intocmeasca?
-fiind o firma mica, este necesar si CCM-ul? Sau acesta se face doar daca exista sindicat sau daca sunt peste 50 de angajati?
-firma respectiva va avea si un punct de lucru, protectia muncii si evaluarea angajatilor trebuie facute la acesta, sau nu conteaza?
-fisele pentru protectia muncii de unde se achizitioneaza?

multumesc


Mioara Baditoiu
 User  Mioara Baditoiu
a intrebat la 30 Apr. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

3 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Mioara Baditoiu
 User Mioara Baditoiu
a raspuns userului Ioana Popa la 30 Apr. 2014
multumesc mult pentru raspunsul promt si complet
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 30 Apr. 2014
Pentru obtinerea parolei Revisal regasiti pe site-ul ITM un document cu toti pasii de parcurs si documentele necesare pentru acest demers. - http://www.inspectiamuncii.ro/fisiere/Obtinere_parola.pdf

Succes!

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 30 Apr. 2014
Parola revisal o puteti obtine cu prima depunere la ghiseul ITM. Contractele de munca se incheie si se transmit catre Insepctorat anterior inceperii datei la care angajatii ar trebui sa inceapa activitatea, deci tot atunci puteti obtine si parola.

Operarea in Revisal poate fi facuta de orice salariat numit prin decizie scrisa de catre angajator sau de catre persoana care ocupa in post in departamentul de resurse umane, activitatea fiind precizata in fisa ei de post. Serviciul poate fi contractat si extern de la un prestator de servicii inregistrat la ORC. Nu este obligatorie detinerea atestatului de inspector RU pentru operarea in Revisal, dar este necesar pentru ocuparea postului cu acesata titulatura.

Protectia muncii poate fi facuta fie la niveul unitatii de un salariat incadrat pentru activitati SSM, cu pregatirea necesara, sau chiar de un lurator desemnat din randul salariatilor, cu pregatirea necesara. Serviciul poate fi de asemena contractat de la un prestator extern.

Da, prima operare in Revisal reprezinta prima sau primele angajari.

Raportarea vacantarii si a ocuparii posturilor se face catre AJOFM in termen de 5 si respectiv o zi, in conformitate cu legea somajului 76/2002 actualizata. Nu raportati numarul de salariati necesari, raportati doar posturile vacante si apoi anuntati ocuparea lor in termenele pe care le-am mentionat.

Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor, daca exista. El se intocmeste in termen de 60 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice, cf. art. 246 (2) din Codul muncii republicat.

CCM se incheie obligatoriu in unitatile cu peste 21 de salariati, indiferent daca exista sau nu sindicat. El poate fi negociat cu reprezentanti ai salariatilor, alesi de acestia prin vot secret. In cazul dvs nu este necesar acest document deocamdata.

Daca are sau nu punct de lucru, asta depinde de cel care o infiinteaza, in special de tipul activitatii. Punctul de lucru poate fi chiar sediul social, dar va trebui inregistrat astfel la ORC ca sa puteti avea salariati acolo si sa se stie unde se desfasoara activiatea. Daca salariati vor avea activitate de teren sau doar in afara unitatii atunci puteti sa nu declarati un punct de lucru fix. O sa vedeti la ORC ca va indruma ei, este destul de simpla procedura de inregistrare. Protectia muncii trebuie facuta cat timp aveti salariati, instructajul legal.

Evaluarea salariatilor se face daca angajatorul alege acest lucru, caz in care in Regulament si in contractele de munca vor trebui trecute criteriile de evaluare a salariatilor. Iar in fisele de post pot fi trecute obiective pe baza carora se va face evaluarea. Dar nu este o procedura obligatorie. Daca veti ajunge insa la concedieri pentru necorespundere profesionala va trebui sa treceti obligatoriu printr-o etapa a evaluarii, caz in care va trebui sa ganditi si sa introduceti in documentele amintite criteriile de evaluare si sa comunicati angajatilor, daca vor exita, obiectivele care vor sta la baza ei.

Fisele de protectia muncii sunt documente tipizare, le achizitionate de la firme sau librarii care se ocupa cu comercializarea lor.



Alte intrebari despre Legislatia muncii