ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Obligatii fost angajator pentru eliberare adeverinte


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Un fost angajat solicita prin adresa scrisa, o adeverinta cu ultimele 6 salarii, pentru stabilirea bazei de calcul a concediului medical la noul loc de munca si fostul angajator ii raspunde in scris ca trebuie sa-si ia informatiile de la casa de sanatate. Mentionez ca intre cele doua angajari a trecut un an de zile. Are fostul angajator obligativitatea eliberarii acestei adeverinte?



Denisa Gae
 User  Denisa Gae
a intrebat la 18 Nov. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

7 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului georgeta ganea la 19 Nov. 2013
Daca in D112 apare ca au fost platite, acest lucru nu garanteaza ca intr-adevar a fost asa. Exista multe situatii in care angajatorii retin, dar nu vireaza contributiile catre stat, caz in care numai casele de asigurari pot elibera aceste informatii, adeverinte cu stagiile de cotizare mai exact. Asa cum, daca va aduceti aminte, la un moment dat explicati ca pentru obtinerea informatiilor referitoare la plata contributiei catre pensii se merge catre Casa de Pensii. De la ANAF se elibereaza o adeverinta sau mai multe cu veniturile realizate si impozitul platit.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Ioana Popa la 18 Nov. 2013
Declaratia 112 este gestionata de ANAF care este purtatoare a tuturor informatiilor privind contributiile individuale si ale angajatorului si bineinteles si informatii despre impozit
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Denisa Gae la 18 Nov. 2013
La ANAF aflati situatia impozitului pe venit. La Casa se Sanatate mergeti pentru CASS, Casa de pensii pentru CAS si AJOFM pentru contributia la somaj.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Denisa Gae la 18 Nov. 2013
Poate verifica la ANAF sau la agentiile de asigurari de stat in raza carora isi desfasoara activiatea si unde face platile. I se poate elibera un document sau un raspuns din care sa reiasa situatia lui financiara in privinta contriutiilor obligatorii de plata sau platite.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Denisa Gae la 18 Nov. 2013
Pe site-ul ANAF pe baza CUI sau nr de inregistrare in Registrul comertului a unitatii la persoane juridice, poate afla informatii.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Denisa Gae
 User Denisa Gae
a raspuns userului georgeta ganea la 18 Nov. 2013
Va multumesc frumos pentru raspuns!
Fostul angajat are dubii in ceea ce priveste plata contributiilor sociale ale angajatorului in anumite luni din timpul derularii contractului de munca. Cum poate verifica acest lucru?
Multumesc anticipat!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 18 Nov. 2013
Salariatului ii poate fi de folos aceasta adeverinta cu veniturile realizate in ultimele 6 luni de la ultimul angajator numai daca incapacitatea teporara de munca se iveste in primele 6 luni de la ultima angajare.
Din ce prezentati nu se mai justifica o astfel de adeverinta deoarece a trecut deja un an de la incetarea raportului de munca .
Informatiile necesare pentru stabilirea bazei de calcul pentru concediu medical sunt gestionate de ultimul angajator.

Alte intrebari despre Legislatia muncii