Ordinul 946 din 2005
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Am fost numita responsabil cu gestiunea abaterilor cf. Ordinului nr. 946/2005.Citesc de o saptamana Standardul 20 ? GESTIONAREA ABATERILOR - si nu inteleg ce trebuie sa fac . Ma poate ajuta cineva . Mentionez ca lucrez stare civila dar am fost numita pentru ca am studii superioare (administratie publica).
Am fost numita responsabil cu gestiunea abaterilor cf. Ordinului nr. 946/2005.Citesc de o saptamana Standardul 20 ? GESTIONAREA ABATERILOR - si nu inteleg ce trebuie sa fac . Ma poate ajuta cineva . Mentionez ca lucrez stare civila dar am fost numita pentru ca am studii superioare (administratie publica).
Adaugata in:
User Corina Balaban
a intrebat la 08 Apr. 2013
a intrebat la 08 Apr. 2013
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
3 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Corina Balaban la 09 Apr. 2013
a raspuns userului Corina Balaban la 09 Apr. 2013
Aveti o fisa a postului la contract? Pentru ca in cuprinsul ei apare trecut rolul dvs. La fel si la roul contractului. Puteti porni de acolo.
User Corina Balaban
a raspuns userului Ioana Popa la 09 Apr. 2013
a raspuns userului Ioana Popa la 09 Apr. 2013
Multumesc dar tot nu sunt lamurita care este rolul meu.
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 08 Apr. 2013
a raspuns la intrebare la 08 Apr. 2013
In documentul amintit, la Standardul 20, se face trimitere la un alt act normativ, si aume OUG 119/1999. Incercati sa studiati si acest act normativ, cu accent pe acele articole indicare in Standard.
Art. 20
Refuzul de viză
(1) Persoana ?n drept să exercite viza de control financiar preventiv are dreptul şi obligaţia de a refuza viza de control financiar preventiv ?n toate cazurile ?n care, ?n urma verificărilor, apreciază că proiectul de operaţiune care face obiectul controlului financiar preventiv nu ?ndeplineşte condiţiile de legalitate, regularitate şi ?ncadrare ?n limita creditelor bugetare sau creditelor de angajament, după caz, pentru acordarea vizei de control financiar preventiv.
(2) Refuzul de viză trebuie să fie ?n toate cazurile motivat ?n scris.
(3) Persoanele ?n drept să exercite viza de control financiar preventiv au obligaţia de a ţine evidenţa proiectelor de operaţiuni refuzate la viza de control financiar preventiv.
Art. 21
Autorizarea efectuării unor operaţiuni pentru care se refuză viza de control financiar preventiv
(1) O operaţiune pentru care s-a refuzat viza de control financiar preventiv se poate efectua de către ordonatorul de credite pe propria răspundere, numai dacă prin aceasta nu se depăşeşte creditul bugetar aprobat. Ordonatorul de credite poate decide efectuarea operaţiunii numai ?n baza unui act de decizie internă, emis ?n formă scrisă, prin care dispune, pe propria răspundere, efectuarea operaţiunii. O copie a actului de decizie internă se transmite compartimentului de audit public intern al entităţii publice precum şi controlorului delegat, după caz.
(2) ?n toate cazurile ?n care, ca urmare a unui refuz de viză de control financiar preventiv propriu, conducătorii persoanelor juridice dispun, ?n condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă, efectuarea operaţiunii pe propria răspundere, persoana desemnata să efectueze controlul financiar preventiv propriu are obligaţia să informeze ?n scris Curtea de Conturi, Ministerul Finanţelor Publice şi, după caz, organul ierarhic superior al instituţiei publice, numai ?n această situaţie persoana respectivă fiind exonerată de răspundere.
(3) Pentru operaţiunile care se supun şi controlului financiar preventiv delegat al Ministerului Finanţelor Publice, refuzul vizei de control financiar preventiv propriu face ca proiectul de operaţiune să nu poată fi supus controlului preventiv delegat. ?n aceste condiţii ordonatorul de credite va solicita controlorului delegat formularea unui aviz consultativ. Ordonatorul de credite va analiza punctul de vedere al controlorului delegat, exprimat ?n avizul consultativ, şi va decide ?n condiţiile prevăzute la alin. (1).
(4) ?n toate cazurile ?n care, ca urmare a unui refuz de viză de control financiar preventiv delegat, conducătorii persoanelor juridice dispun, ?n condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă, efectuarea operaţiunii pe propria răspundere, controlorul delegat are obligaţia să informeze ?n scris Curtea de Conturi şi Ministerul Finanţelor Publice.
(5) Documentele privind proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv, care nu au fost vizate, nu pot fi aprobate dec?t cu asumarea răspunderii ordonatorului de credite.
(6) Operaţiunile efectuate pe propria răspundere a ordonatorului de credite se ?nregistrează şi ?ntr-un cont ?n afara bilanţului.
Art. 22
Măsuri operative
(1) Ministerul Finanţelor Publice efectuează inspecţii ori de c?te ori există indicii ale unor abateri de la legalitate sau regularitate ?n efectuarea de operaţiuni, ?n sensul prezentei ordonanţe.
(2) Ministerul Finanţelor Publice efectuează inspecţii ?n toate cazurile ?n care este sesizat de către un contabil-şef ?n legătură cu efectuarea de operaţiuni pe propria răspundere a ordonatorului de credite fără viză de control financiar preventiv.
(3) Ministerul Finanţelor Publice va declanşa inspecţia ?n toate instituţiile publice atunci c?nd este sesizat de şeful structurii de audit public intern al acestora ?n legătură cu efectuarea de operaţiuni nelegale care au viză de control financiar preventiv delegat, situaţie rezultată ?n urma efectuării unei misiuni de audit public intern.
(4) Inspecţiile se efectuează de către persoane din structura Ministerului Finanţelor Publice, ?n baza unui ordin de serviciu emis de ministrul (finanţelor publice, sau de către persoane delegate ?n acest sens de către ministrul finanţelor publice.
(5) Ordinul de serviciu prevăzut la alin. (4) va preciza, ?n mod obligatoriu, scopul şi obiectivele inspecţiei, durata inspecţiei, persoana sau persoanele desemnate să efectueze inspecţia.
(6) Instituţiile publice sunt obligate să asigure accesul reprezentaţilor Ministerului Finanţelor Publice la toate documentele, datele şi informaţiile relevante pentru scopul şi obiectivele inspecţiei, la inspectarea bunurilor ce fac obiectul operaţiunilor controlate, precum şi ?n spaţiile unde se găsesc asemenea bunuri, documente sau informaţii relevante.
(7) Organizarea inspecţiilor şi stabilirea atribuţiilor generale ?n efectuarea acestora se aprobă prin hotăr?re a Guvernului, iar atribuţiile de detaliu, fluxul informaţional şi metodologia de lucru, prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(8) ?n cazul ?n care ?n urma inspecţiei efectuate se constată abateri de la legalitate care au produs pagube pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public, se va ?ntocmi proces-verbal de inspecţie. ?mpotriva procesului-verbal de inspecţie se poate formula contestaţie ?n termen de 15 zile lucrătoare de la data comunicării acestuia. Contestaţia se va depune la structura care a efectuat inspecţia. Contestaţiile vor fi soluţionate prin decizie motivată, ?n termen de 30 de zile lucrătoare de la data ?nregistrării. Decizia este definitivă. Dacă prin soluţionare contestaţia a fost respinsă, procesul-verbal de inspecţie devine titlu executoriu şi va fi transmis spre executare organului fiscal ?n a cărui rază teritorială ?şi are domiciliul contestatorul. ?mpotriva deciziei se poate formula acţiune ?n termen de 15 zile lucrătoare de la comunicarea acesteia, conform Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificările ulterioare, la curtea de apel ?n a cărei rază teritorială ?şi are domiciliul reclamantul.
(9) ?n situaţiile ?n care s-a constatat săv?rşirea unor fapte calificate de lege ca fiind contravenţii se va ?ntocmi proces-verbal de contravenţie.
Art. 20
Refuzul de viză
(1) Persoana ?n drept să exercite viza de control financiar preventiv are dreptul şi obligaţia de a refuza viza de control financiar preventiv ?n toate cazurile ?n care, ?n urma verificărilor, apreciază că proiectul de operaţiune care face obiectul controlului financiar preventiv nu ?ndeplineşte condiţiile de legalitate, regularitate şi ?ncadrare ?n limita creditelor bugetare sau creditelor de angajament, după caz, pentru acordarea vizei de control financiar preventiv.
(2) Refuzul de viză trebuie să fie ?n toate cazurile motivat ?n scris.
(3) Persoanele ?n drept să exercite viza de control financiar preventiv au obligaţia de a ţine evidenţa proiectelor de operaţiuni refuzate la viza de control financiar preventiv.
Art. 21
Autorizarea efectuării unor operaţiuni pentru care se refuză viza de control financiar preventiv
(1) O operaţiune pentru care s-a refuzat viza de control financiar preventiv se poate efectua de către ordonatorul de credite pe propria răspundere, numai dacă prin aceasta nu se depăşeşte creditul bugetar aprobat. Ordonatorul de credite poate decide efectuarea operaţiunii numai ?n baza unui act de decizie internă, emis ?n formă scrisă, prin care dispune, pe propria răspundere, efectuarea operaţiunii. O copie a actului de decizie internă se transmite compartimentului de audit public intern al entităţii publice precum şi controlorului delegat, după caz.
(2) ?n toate cazurile ?n care, ca urmare a unui refuz de viză de control financiar preventiv propriu, conducătorii persoanelor juridice dispun, ?n condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă, efectuarea operaţiunii pe propria răspundere, persoana desemnata să efectueze controlul financiar preventiv propriu are obligaţia să informeze ?n scris Curtea de Conturi, Ministerul Finanţelor Publice şi, după caz, organul ierarhic superior al instituţiei publice, numai ?n această situaţie persoana respectivă fiind exonerată de răspundere.
(3) Pentru operaţiunile care se supun şi controlului financiar preventiv delegat al Ministerului Finanţelor Publice, refuzul vizei de control financiar preventiv propriu face ca proiectul de operaţiune să nu poată fi supus controlului preventiv delegat. ?n aceste condiţii ordonatorul de credite va solicita controlorului delegat formularea unui aviz consultativ. Ordonatorul de credite va analiza punctul de vedere al controlorului delegat, exprimat ?n avizul consultativ, şi va decide ?n condiţiile prevăzute la alin. (1).
(4) ?n toate cazurile ?n care, ca urmare a unui refuz de viză de control financiar preventiv delegat, conducătorii persoanelor juridice dispun, ?n condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă, efectuarea operaţiunii pe propria răspundere, controlorul delegat are obligaţia să informeze ?n scris Curtea de Conturi şi Ministerul Finanţelor Publice.
(5) Documentele privind proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv, care nu au fost vizate, nu pot fi aprobate dec?t cu asumarea răspunderii ordonatorului de credite.
(6) Operaţiunile efectuate pe propria răspundere a ordonatorului de credite se ?nregistrează şi ?ntr-un cont ?n afara bilanţului.
Art. 22
Măsuri operative
(1) Ministerul Finanţelor Publice efectuează inspecţii ori de c?te ori există indicii ale unor abateri de la legalitate sau regularitate ?n efectuarea de operaţiuni, ?n sensul prezentei ordonanţe.
(2) Ministerul Finanţelor Publice efectuează inspecţii ?n toate cazurile ?n care este sesizat de către un contabil-şef ?n legătură cu efectuarea de operaţiuni pe propria răspundere a ordonatorului de credite fără viză de control financiar preventiv.
(3) Ministerul Finanţelor Publice va declanşa inspecţia ?n toate instituţiile publice atunci c?nd este sesizat de şeful structurii de audit public intern al acestora ?n legătură cu efectuarea de operaţiuni nelegale care au viză de control financiar preventiv delegat, situaţie rezultată ?n urma efectuării unei misiuni de audit public intern.
(4) Inspecţiile se efectuează de către persoane din structura Ministerului Finanţelor Publice, ?n baza unui ordin de serviciu emis de ministrul (finanţelor publice, sau de către persoane delegate ?n acest sens de către ministrul finanţelor publice.
(5) Ordinul de serviciu prevăzut la alin. (4) va preciza, ?n mod obligatoriu, scopul şi obiectivele inspecţiei, durata inspecţiei, persoana sau persoanele desemnate să efectueze inspecţia.
(6) Instituţiile publice sunt obligate să asigure accesul reprezentaţilor Ministerului Finanţelor Publice la toate documentele, datele şi informaţiile relevante pentru scopul şi obiectivele inspecţiei, la inspectarea bunurilor ce fac obiectul operaţiunilor controlate, precum şi ?n spaţiile unde se găsesc asemenea bunuri, documente sau informaţii relevante.
(7) Organizarea inspecţiilor şi stabilirea atribuţiilor generale ?n efectuarea acestora se aprobă prin hotăr?re a Guvernului, iar atribuţiile de detaliu, fluxul informaţional şi metodologia de lucru, prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(8) ?n cazul ?n care ?n urma inspecţiei efectuate se constată abateri de la legalitate care au produs pagube pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public, se va ?ntocmi proces-verbal de inspecţie. ?mpotriva procesului-verbal de inspecţie se poate formula contestaţie ?n termen de 15 zile lucrătoare de la data comunicării acestuia. Contestaţia se va depune la structura care a efectuat inspecţia. Contestaţiile vor fi soluţionate prin decizie motivată, ?n termen de 30 de zile lucrătoare de la data ?nregistrării. Decizia este definitivă. Dacă prin soluţionare contestaţia a fost respinsă, procesul-verbal de inspecţie devine titlu executoriu şi va fi transmis spre executare organului fiscal ?n a cărui rază teritorială ?şi are domiciliul contestatorul. ?mpotriva deciziei se poate formula acţiune ?n termen de 15 zile lucrătoare de la comunicarea acesteia, conform Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificările ulterioare, la curtea de apel ?n a cărei rază teritorială ?şi are domiciliul reclamantul.
(9) ?n situaţiile ?n care s-a constatat săv?rşirea unor fapte calificate de lege ca fiind contravenţii se va ?ntocmi proces-verbal de contravenţie.