ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Penie pentru limita de varsta


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua ,
Un salariat institutie publica a primit decizia de pensionare pe 15.05.2016.
Doreste ( cu acordul conducerii ) sa ramana angajat conform HG 134/2014.
Va rog sa imi spineti care este procedura? Incetare CIM, cu ce data ? Fac un nou CIM?

Mura Cimpanu
 User  Mura Cimpanu
a intrebat la 23 Mai. 2016
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

3 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns userului Bor Vi la 27 Mai. 2016
Codul muncii
Art. 56. [cazurile incetarii de drept a contractului individual de munca]
(1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:
c) la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; la data comunicarii deciziei de pensie in cazul pensiei de invaliditate de gradul III, pensiei anticipate partiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare; la data comunicarii deciziei medicale asupra capacitatii de munca in cazul invaliditatii de gradul I sau II;
Prevederile legale care trebuie avute in vedere in situatiile la care se refera textul acestui articol sunt cele cuprinse in Legea 263/2010-art 53 si anexa 5, art 54-61,art 62-64, art 66-67, art 68-76.
Legislatia muncii obliga fiecare angajator sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat, pe care sa-l actualizeze ori de cate ori este necesar. Printre actele pe care trebuie sa le contina, dosarul de personal al angajatorului cuprinde copie dupa cartea de indentitate si copie de pe carnetul de munca si copii ale adeverintelor de la locurile de munca anterioare.

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Bor Vi
 User Bor Vi
a raspuns userului adriana iancu la 26 Mai. 2016
avand in vedere ca angajatorul nu are acces la toate datele angajatului ( ex.decizii judecatoresti de incadrare intr-o grupa de munca in perioada in care lucra la alta societate ) cine anunta ca salariatul indeplineste conditiile de pensionare si poate face cererea fara riscul ca aceasta sa fie respinsa?
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 23 Mai. 2016
Este vorba de Legea nr. 134/2014, care abroga din cadrul Legii nr. 329/2009 prevederile referitoare la regimul cumulului pensiilor cu veniturile salariale, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 753/2014 si se aplica din 19 octombrie 2014.
In aceasta situatie, CIM inceteaza de drept potrivit art 56 alin 1 lit c din Codul muncii. Daca se doreste continuarea activitatii se incheie un nou contract.
Modalitatea prin care un pensionar isi poate continua activitatea in cadrul unei institutii publice este participarea si promovarea concursului de recrutare organizat de institutie, in conditiile legii.

Alte intrebari despre Legislatia muncii