Raspuns termen legal
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
O fosta salariata a depus o cerere prin care solicita documente din dosarul personal. I-am eliberat documentele din care rezulta vechimea in munca, insa slicita cim, acte aditionale, referate, etc din dosarul personal.
Care este termenul legal pentru ai da raspuns la cererea depusa si ce lege reglementeaza acest lucru?
O fosta salariata a depus o cerere prin care solicita documente din dosarul personal. I-am eliberat documentele din care rezulta vechimea in munca, insa slicita cim, acte aditionale, referate, etc din dosarul personal.
Care este termenul legal pentru ai da raspuns la cererea depusa si ce lege reglementeaza acest lucru?
Adaugata in:
User Mihaela Calin Grosea
a intrebat la 18 Iun. 2013
a intrebat la 18 Iun. 2013
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
9 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns userului George Georgescu la 20 Iun. 2013
a raspuns userului George Georgescu la 20 Iun. 2013
Va multumesc pentru apreciere.
Este posibil sa fie asa, insa din dialogul cu dna Grosea cumva inteleg ca persoana in cauza a avut toate documentele inmanate in mod corect. Nici eu nu cred ca s-ar implica un avocat fara sa detina toate dovezile pe baza carora sa poata construi un caz pertinent. Sigur, daca dna totusi a solicitat in scris aceste documente, angajatorul are obligatia de a le elibera, chiar si in copie. Altfel intervine legea care spune ca angajatorul poate fi sanctionat pentru acest lucru. Sa speram ca se solutioneaza corect.
Este posibil sa fie asa, insa din dialogul cu dna Grosea cumva inteleg ca persoana in cauza a avut toate documentele inmanate in mod corect. Nici eu nu cred ca s-ar implica un avocat fara sa detina toate dovezile pe baza carora sa poata construi un caz pertinent. Sigur, daca dna totusi a solicitat in scris aceste documente, angajatorul are obligatia de a le elibera, chiar si in copie. Altfel intervine legea care spune ca angajatorul poate fi sanctionat pentru acest lucru. Sa speram ca se solutioneaza corect.
User George Georgescu (Titular administrator, GEORGESCU I. GEORGE VALENTIN I.I.)
a raspuns userului Ioana Popa la 19 Iun. 2013
a raspuns userului Ioana Popa la 19 Iun. 2013
Buna ziua!
Apreciez raspunsurile pertinente si documentate pe care le prezentati de fiecare data.
Referitor la doamna in cauza, probabil ca a plecat de la respectivul loc de munca cu scandal si acum cauta nod in papura, doar-doar va gasi, probabil impreuna cu vreun avocat, ceva de care sa se lege, ceva care sa arate cat de oropsita a fost si ca cineva a avut ceva cu dumneaei. Asa cum ati afirmat, este normal sa detina originalele actelor, iar angajatorul este obligat sa ii elibereze adeverinte cu privire la incadrare, vechimea in munca totala sau pe un anumit post. In rest, in justitie, cel care face o afirmatie trebuie sa o probeze cu acte, cu inscrisuri, cu martori sau prin alte mijloace legale; in caz contrar, poate fi interpretat ca fiind denunt calomnios, etc, etc. Dar, in acest caz, nu cred ca s-ar apuca de treaba un avocat, daca nu ar avea suficiente elemente care sa probeze cele ce ar vrea respectiva doamna sa demonstreze.
Cu stima,
George Georgescu
Apreciez raspunsurile pertinente si documentate pe care le prezentati de fiecare data.
Referitor la doamna in cauza, probabil ca a plecat de la respectivul loc de munca cu scandal si acum cauta nod in papura, doar-doar va gasi, probabil impreuna cu vreun avocat, ceva de care sa se lege, ceva care sa arate cat de oropsita a fost si ca cineva a avut ceva cu dumneaei. Asa cum ati afirmat, este normal sa detina originalele actelor, iar angajatorul este obligat sa ii elibereze adeverinte cu privire la incadrare, vechimea in munca totala sau pe un anumit post. In rest, in justitie, cel care face o afirmatie trebuie sa o probeze cu acte, cu inscrisuri, cu martori sau prin alte mijloace legale; in caz contrar, poate fi interpretat ca fiind denunt calomnios, etc, etc. Dar, in acest caz, nu cred ca s-ar apuca de treaba un avocat, daca nu ar avea suficiente elemente care sa probeze cele ce ar vrea respectiva doamna sa demonstreze.
Cu stima,
George Georgescu
User Mihaela Calin Grosea
a raspuns la intrebare la 19 Iun. 2013
a raspuns la intrebare la 19 Iun. 2013
probabil ca nu le mai are si de aceea sustine ca aceste documente trebuie sa le prezinte instantei.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Mihaela Calin Grosea la 18 Iun. 2013
a raspuns userului Mihaela Calin Grosea la 18 Iun. 2013
Nu aveti un termen legal pentru acordarea unui raspuns la cerere. Aveti insa un termen pentru eliberarea documentelor cat timp ele sunt solicitate in scris.
Insa ceva nu pare sa fie corect. Salariata de ce solcita totusi alte documente daca in mod normal trebuia sa detina originalele, asa cum am punctat deja? Ce va cere instanta este altceva si se vor depune asa cum ati spus, la momentul solicitarii. Nu salariatul este cel care trebuie sa solicite actele pe care angajatorul este nevoit sa le prezinte in instanta, nu este in regula rationamentul.
Insa ceva nu pare sa fie corect. Salariata de ce solcita totusi alte documente daca in mod normal trebuia sa detina originalele, asa cum am punctat deja? Ce va cere instanta este altceva si se vor depune asa cum ati spus, la momentul solicitarii. Nu salariatul este cel care trebuie sa solicite actele pe care angajatorul este nevoit sa le prezinte in instanta, nu este in regula rationamentul.
User Georgeta Ganea
a raspuns userului Mihaela Calin Grosea la 18 Iun. 2013
a raspuns userului Mihaela Calin Grosea la 18 Iun. 2013
In termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
User Mihaela Calin Grosea
a raspuns la intrebare la 18 Iun. 2013
a raspuns la intrebare la 18 Iun. 2013
asa am considerat si eu. Insa solicita aceste documente deoarece exista un proces intentat societatii si doreste sa le depuna. I-am explicat totusi ca daca instanta va solicita aceste documente atunci categoric le vom depune. Intrebarea era: care este termenul legal pentru a-i da un raspuns la cererea depusa? La orice cerere depusa trebuie dat un raspuns, indiferent de acesta.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Mihaela Calin Grosea la 18 Iun. 2013
a raspuns userului Mihaela Calin Grosea la 18 Iun. 2013
CIM trebuia sa il aiba deja, inca de la angajare. Restul documentele (acte aditionale, decizii etc.) se intocmes in dublu exemplar, cate unul pentru fiecare parte, deci ar trebui sa le detina si pe acestea. Daca nu le are ii puteti elibera copii, este vina ei ca le-a pierdut daca nu le mai detine. Nu puteti insa intocmi acte noi.
Dosarul de personal insa trebuie sa ramana in arhiva unitatii, nu i-l puteti elibera cu totul si sa nu mai existe in firma, nu este legala o astfel de procedura.
Dosarul de personal insa trebuie sa ramana in arhiva unitatii, nu i-l puteti elibera cu totul si sa nu mai existe in firma, nu este legala o astfel de procedura.
User Mihaela Calin Grosea
a raspuns userului Georgeta Ganea la 18 Iun. 2013
a raspuns userului Georgeta Ganea la 18 Iun. 2013
aceste documente au fost eliberate la incetarea contractului, insa d-na doreste tot ce contine dosarul, respectiv, cim, acte aditionale, referate de sanctionare, etc
User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 18 Iun. 2013
art 8 din HG 500 DIN 2011
b)copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind ?nscrierile referitoare la persoana sa şi/sau un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea ?n muncă, ?n meserie şi ?n specialitate, astfel cum rezultă din registrul general de evidenţă şi din dosarul personal, ?n termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
a raspuns la intrebare la 18 Iun. 2013
art 8 din HG 500 DIN 2011
b)copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind ?nscrierile referitoare la persoana sa şi/sau un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea ?n muncă, ?n meserie şi ?n specialitate, astfel cum rezultă din registrul general de evidenţă şi din dosarul personal, ?n termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.