ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Regulament intern sau de ordine interioară?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Aş dori să ştiu dacă există vreo diferenţă între un Regulament intern şi unul de ordine interioară. Dacă răspunsul este afirmativ, care este diferenţa dintre ele? Trebuie să existe amândouă într-o unitate şcolară? Cam ce ar trebui să conţină fiecare ? (Ştiu că nu au nici o legătură cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar - Ordinul 4925/2005)

Daniela Gavra
 User  Daniela Gavra
a intrebat la 31 Oct. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

3 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Dana Gavra
 User Dana Gavra
a raspuns la intrebare la 01 Nov. 2013
Mulţumesc de răspunsuri dar mai am o nelămurire: regulamentul intern cuprinde prevederi referitoare numai la angajaţii unităţii şcolare sau şi la elevi şi părinţi (obligaţii, drepturi, asigurarea securităţii ?n şcoală etc) ?
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 31 Oct. 2013
Este obligatorie existenta Regulamentului intern in unitate.

Art. 246
(1) Intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
(2) In cazul angajatorilor infiintati dupa intrarea in vigoare a prezentului cod, termenul de 60 de zile prevazut la alin. (1) incepe sa curga de la data dobandirii personalitatii juridice.

Lipsa lui permite Inspectorilor ITM sa dispunsa sanctiuni contraventionale in baza legii 108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii. In practic, chiar daca in Codul muncii nu apare o anumita sanctiune pentru lipsa RI la nivel de unitate, Inspectorii ITM, cand efectueaza controlul, dispun intocmirea lui intr-un anumit termen. Iar potrivit legii amintite, neindeplinirea sau indeplinirea partiala de catre entitatea controlata a masurilor dispuse de inspectorul de munca, la termenele stabilite de acesta constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.

In rest v-a explicat dna Ganea.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 31 Oct. 2013
Denumirea corecta conform codului muncii republicat este regulament intern.Nu se mai uziteaza ROI.
Capitolul I - Regulamentul intern


Art. 241
Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Art. 242
Regulamentul intern cuprinde cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.

Art. 243
(1) Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.
(2) Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator.
(3) Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.
(4) Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.

Alte intrebari despre Legislatia muncii