ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Riscuri specifice postului


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Exista la dosar evaluarea riscurilor pentru fiecare loc de munca, dar ce anume trebuie trecut la angajare la " RISCURILE SPECIFICE POSTULUI"?

Adaugata in: Legislatia muncii
Mihaela Brumaru
 User  Mihaela Brumaru
a intrebat la 11 Iul. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 12 Iul. 2013
Care sunt posibilele riscuri prezentate de postul ocupat, daca se pot ivi sau nu accidente si din ce motiv, cat si planul de preventie a accidentelor.

Legea 319/ 2006:
Art. 7
(4) Fără a aduce atingere altor prevederi ale prezentei legi, ţin?nd seama de natura activităţilor din ?ntreprindere şi/sau unitate, angajatorul are obligaţia:
a) să evalueze riscurile pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de muncă, a substanţelor sau preparatelor chimice utilizate şi la amenajarea locurilor de muncă;

Art. 12
(1) Angajatorul are următoarele obligaţii:
a) să realizeze şi să fie ?n posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea ?n muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice;

Art. 13
?n vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate ?n muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
b) să ?ntocmească un plan de prevenire şi protecţie compus din măsuri tehnice, sanitare, organizatorice şi de altă natură, bazat pe evaluarea riscurilor, pe care să ?l aplice corespunzător condiţiilor de muncă specifice unităţii;

HG 1425/2006
Art. 15
(1) Activităţile de prevenire şi protecţie desfăşurate prin modalităţile prevăzute la art. 14 ?n cadrul ?ntreprinderii şi/sau al unităţii sunt următoarele:
1. identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/ echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru.

Vedeti si aici cum se poate face aceasta evaluare:
http://www.inspectiamuncii.ro/ssmimm/linkuri/GhidDe%20EvaluareARiscului.pdf
https://osha.europa.eu/fop/romania/ro/good_practice/evaluarea_riscurilor.shtml

Alte intrebari despre Legislatia muncii