ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


angajare pe post de inginer conform masterului


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Diploma de master este in specialitatea postului, pentru care persoana vrea sa aplice
Baza legala nu este cumva Legea educatiei?
Multumesc pentru raspuns. Astept in continuare

Claudia Pop-toma
 User  Claudia Pop-toma
a intrebat la 13 Nov. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 16 Nov. 2014
Este adevarat, angajarea in invatamant se face in baza Art. 254 Legea 1/2011 ?Forme de angajare a personalului didactic Statutul personalului didactic din ?nvăţăm?ntul preuniversitar.?
CAPITOLUL I
Statutul personalului didactic din ?nvăţăm?ntul preuniversitar

SECŢIUNEA a 4-a
Forme de angajare a personalului didactic
Art. 254
(1) ?n unităţile de ?nvăţăm?nt sau ?n consorţiile şcolare poate fi angajat personal didactic cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau perioadă determinată de cel mult un an şcolar, cu posibilitatea prelungirii contractului, respectiv ?n plata cu ora, ?n condiţiile legii.
(2) Constituirea posturilor didactice la nivelul unităţii de ?nvăţăm?nt sau al consorţiilor şcolare se face pe baza normativelor ?n vigoare privind formaţiunile de studiu.
(3) ?n ?nvăţăm?ntul preuniversitar de stat şi particular, posturile didactice se ocupă prin concurs organizat la nivelul unităţii de ?nvăţăm?nt cu personalitate juridică, conform unei metodologii-cadru elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(4) Deciziile privind vacantarea posturilor didactice, organizarea concursurilor pe post şi angajarea personalului didactic se iau la nivelul unităţii de ?nvăţăm?nt de către consiliul de administraţie al unităţii de ?nvăţăm?nt, la propunerea directorului, conform unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(5) Consiliul de administraţie al unităţii de ?nvăţăm?nt stabileşte posturile didactice/catedrele disponibile pentru angajare, statutul acestora: vacante, rezervate, precum şi condiţiile şi modalităţile de ocupare a acestora.
(6) Inspectoratul şcolar analizează, corectează ?n colaborare cu unităţile de ?nvăţăm?nt şi avizează oferta de posturi didactice/catedre vacante/rezervate.
(7) Lista de posturi didactice/catedre se face publică prin afişare la inspectoratele şcolare şi la unităţile de ?nvăţăm?nt respective şi pe site-ul acestor instituţii cu cel puţin 30 de zile ?naintea declanşării procedurilor de selecţie şi angajare pe aceste posturi didactice/catedre.
(8) Concursul prevăzut la alin. (3) constă ?n:
a) probă practică sau inspecţie specială la clasă şi probă scrisă din didactica specialităţii la angajarea personalului didactic cu contract individual de muncă;
b) prezentarea unui curriculum vitae şi susţinerea unui interviu la angajarea prin plata cu ora a personalului didactic asociat şi a personalului didactic pensionat.
(9) Unităţile de ?nvăţăm?nt, individual, ?n consorţii şcolare sau ?n asocieri temporare la nivel local ori judeţean, organizează concursul pentru ocuparea posturilor şi catedrelor, conform statutului acestor posturi didactice şi catedre, stabilit ?n condiţiile alin. (5).
(10) Comisiile de concurs se aprobă de consiliul de administraţie al unităţii de ?nvăţăm?nt. Din comisia de concurs compusă din cadre didactice face parte ?n mod obligatoriu şi un reprezentant al inspectoratului şcolar judeţean. ?n situaţia ?n care concursul se organizează ?n consorţii şcolare sau ?n asocieri temporare la nivel local ori judeţean, comisiile sunt validate de consiliile de administraţie ale unităţilor de ?nvăţăm?nt.
(11) ?n ?nvăţăm?ntul preuniversitar de stat, validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice se face de către consiliul de administraţie al unităţii de ?nvăţăm?nt care organizează concursul. Angajarea pe post a personalului didactic cu contract individual de muncă se face de directorul unităţii de ?nvăţăm?nt, pe baza deciziei de repartizare semnate de inspectorul şcolar general.
(12) ?n ?nvăţăm?ntul particular, validarea concursurilor şi angajarea pe post se fac de către conducerea unităţii de ?nvăţăm?nt particular şi se comunică, ?n scris, inspectoratului şcolar.
(13) Candidaţii care au dob?ndit definitivarea ?n ?nvăţăm?nt, profesori cu drept de practică, şi au ocupat prin concurs validat, ?n condiţiile metodologiei, de consiliul de administraţie al unităţii de ?nvăţăm?nt un post didactic vacant sunt titulari ?n ?nvăţăm?ntul preuniversitar. Pe baza deciziei de repartizare semnate de inspectorul şcolar general, directorul unităţii de ?nvăţăm?nt ?ncheie cu aceştia contractul individual de muncă pe perioadă nedeterminată.
(14) Pentru candidaţii care nu au dob?ndit definitivarea ?n ?nvăţăm?nt, profesori debutanţi, şi au ocupat prin concurs validat, ?n condiţiile metodologiei, de consiliul de administraţie al unităţii de ?nvăţăm?nt un post didactic vacant, directorul unităţii de ?nvăţăm?nt ?ncheie contractul individual de muncă pe o perioadă de cel mult un an şcolar. ?n situaţia ?n care aceşti candidaţi promovează examenul pentru definitivarea ?n ?nvăţăm?nt, consiliul de administraţie poate hotăr? modificarea duratei contractului individual de muncă din perioadă determinată ?n perioadă nedeterminată.
(15) Pentru candidaţii care au ocupat prin concurs validat, ?n condiţiile metodologiei, de consiliul de administraţie al unităţii de ?nvăţăm?nt un post didactic rezervat, directorul unităţii de ?nvăţăm?nt ?ncheie contractul individual de muncă pe o perioadă de cel mult un an şcolar, respectiv p?nă la revenirea titularului pe post. Consiliul de administraţie al unităţii de ?nvăţăm?nt poate decide prelungirea contractului individual de muncă şi ?n anul şcolar următor, ?n situaţia ?n care postul răm?ne rezervat.
(16) Directorii unităţilor de ?nvăţăm?nt comunică ?n scris inspectoratului şcolar, imediat după concurs, următoarele situaţii:
a) angajarea cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată pe posturi didactice a candidaţilor validaţi după concurs;
b) debutanţii care au ocupat prin concurs validat, ?n condiţiile metodologiei, de consiliul de administraţie al unităţii de ?nvăţăm?nt un post didactic vacant şi pentru care consiliul de administraţie al unităţii de ?nvăţăm?nt poate hotăr? modificarea duratei contractului individual de muncă din perioadă determinată ?n perioadă nedeterminată, ?n situaţia ?n care aceşti candidaţi promovează examenul pentru definitivarea ?n ?nvăţăm?nt;
c) candidaţii participanţi la concurs şi nerepartizaţi;
d) posturile didactice şi orele rămase neocupate după concursul organizat la nivelul unităţii sau al consorţiilor şcolare.
(17) Inspectoratul şcolar centralizează la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti posturile didactice şi orele rămase neocupate, care vor fi repartizate ?n ordinea stabilită prin metodologie elaborată cu consultarea partenerilor de dialog social şi aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(18) Reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramură a ?nvăţăm?ntului participă cu statut de observator la toate etapele de organizare şi desfăşurare a concursurilor organizate la nivelul unităţii sau al consorţiilor şcolare.
(19) Posturile didactice rămase neocupate prin concurs sau eliberate ?n timpul anului şcolar se ocupă pe perioadă determinată, prin detaşare sau prin plata cu ora, p?nă la sf?rşitul anului şcolar ori p?nă la revenirea pe post a cadrului didactic care a beneficiat de rezervarea postului/catedrei. ?n situaţia ?n care posturile didactice eliberate ?n timpul anului şcolar nu pot fi astfel ocupate, consiliile de administraţie din unităţile de ?nvăţăm?nt sunt abilitate să organizeze şi să desfăşoare individual, ?n consorţii şcolare sau ?n asocieri temporare la nivel local, concursuri pentru ocuparea posturilor didactice ?n vederea angajării cu contract individual de muncă pe perioadă determinată a personalului didactic calificat. ?n mod excepţional, consiliile de administraţie din unităţile de ?nvăţăm?nt pot organiza testări prin interviu şi lucrare scrisă, ?n profilul postului solicitat, ?n vederea angajării cu contract individual de muncă pe perioadă determinată a personalului fără studii corespunzătoare postului.
(20) Eliberarea din funcţie a personalului didactic ?n unităţile de ?nvăţăm?nt cu personalitate juridică se face de către directorul unităţii, cu aprobarea consiliului de administraţie, iar la unităţile de ?nvăţăm?nt particulare de către persoana juridică fondatoare.

?CLASIFICAREA OCUPATIILOR este operatia de sistematizare a ocupatiilor (functiilor si meseriilor) populatiei active, ?n care o ocupatie este clasificată o singură dată.
OCUPATIA este activitatea utilă, aducătoare de venit (?n bani sau natură), pe care o desfăsoară o persoană ?n mod obisnuit, ?ntr-o unitate economico-socială si care constituie pentru aceasta sursă de existentă. Ocupatia este, deci, proprie persoanelor active, care practică o activitate recunoscută de societate ca utilă pentru sine si semenii săi. Ocupatia unei persoane poate fi exprimată prin: functia sau meseria exercitată de aceasta.
FUNCTIA este activitatea desfăsurată de o persoană ?ntr-o ierarhie functională de conducere sau executie. ?n clasificarea de fată, functiile sunt cuprinse ?n grupele majore de la 1 la 5.
MESERIA este complexul de cunostinte obtinute prin scolarizare si prin practică, necesare pentru executarea anumitor operatii de transformare si prelucrare a obiectelor muncii, sau pentru prestarea anumitor servicii. Meseriile sunt clasificate ?n grupele majore de la 6 la 8.
Pentru definirea corectă a notiunii de ocupatie si evitarea confuziei, este necesar să se definească si notiunea de PROFESIE, care, ?n unele cazuri, poate fi si ocupatie, iar ?n altele nu.
Deci, PROFESIA este specialitatea (calificarea) obtinută prin studii, iar ocupatia este specialitatea (calificarea) exercitată efectiv la locul de muncă.?

Alte intrebari despre Recrutare si selectie