angajare in domeniul SSM
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Bun ziua! Am terminat curs de 80 de ore in domeniul ssm si as dori sa folosesc diploma primita! Sunt studenta si as dori sa lucrez pentru o firma insa nu 8 ore pe zi! Puteti sa imi spuneti ce variante am pentru a putea imbina facultatea cu prestarea acestui serviciu? P.S.: eu ma gandeam sa fac un contract de colaborare insa nu stiu ce presupune acest lucru! va multumesc.
Bun ziua! Am terminat curs de 80 de ore in domeniul ssm si as dori sa folosesc diploma primita! Sunt studenta si as dori sa lucrez pentru o firma insa nu 8 ore pe zi! Puteti sa imi spuneti ce variante am pentru a putea imbina facultatea cu prestarea acestui serviciu? P.S.: eu ma gandeam sa fac un contract de colaborare insa nu stiu ce presupune acest lucru! va multumesc.
Adaugata in:
User Raluca Ion
a intrebat la 02 Oct. 2013
a intrebat la 02 Oct. 2013
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
3 raspunsuri
User Mariana Bunta (Sef Birou Resurse Umane, S.C. L&B Grup S.R.L. Timisoara)
a raspuns userului Ioana Popa la 17 Oct. 2013
a raspuns userului Ioana Popa la 17 Oct. 2013
Deci, exact ce spuneam mai sus... te inregistrezi la RC ca PFA, apoi iti trebuie autorizatie ITM... iar aici e "buba".. pentru ca se cere vechime 5 ani in domeniul SSM....
?HOTĂR?RE nr. 1.425 din 11 octombrie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii ?n munca nr. 319/2006
ART. 31
Serviciul extern de prevenire şi protecţie trebuie sa ?ndeplinească următoarele cerinţe:
a) sa dispună de personal cu capacitate profesională adecvată şi de mijloacele materiale necesare pentru a-şi desfasura activitatea;
b) sa fie abilitat de Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca, ?n conformitate cu procedura stabilită la art. 35-45.
ART. 32
(1) Serviciul extern de prevenire şi protecţie trebuie sa fie format din lucrători care ?ndeplinesc cerinţele minime de pregătire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca corespunzătoare nivelului mediu şi/sau superior, conform prevederilor art. 47-51, şi, după caz, alţi lucrători care pot desfasura activităţi auxiliare.
(2) Conducătorul serviciului extern de prevenire şi protecţie trebuie sa ?ndeplinească cerinţele minime de pregătire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca corespunzătoare nivelului superior, conform prevederilor art. 47-51.
(3) ?n cazul ?n care serviciul extern de prevenire şi protecţie este format dintr-o singura persoana, aceasta trebuie sa ?ndeplinească cerinţele
???????????????????.
ART. 37?n vederea abilitarii pentru activităţile de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, solicitantii vor transmite un dosar care va cuprinde următoarele documente:
a) cerere de abilitare pentru servicii externe de prevenire şi protecţie, conform modelului prezentat ?n anexa nr. 8;
b) copie de pe certificatul de ?nregistrare la registrul comerţului şi, după caz, copie de pe actul constitutiv;
c) copii de pe documentele care atesta pregătirea profesională şi nivelul de pregătire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca, conform prevederilor art. 31 şi 32;
d) curriculum vitae pentru personalul care va desfasura activităţile de prevenire şi protecţie;
e) documente care atesta experienta de cel puţin 5 ani ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca pentru personalul care va desfasura activităţile de prevenire şi protecţie;
f) memoriu de prezentare din care sa rezulte mijloacele materiale şi resursele umane de care dispune;
g) copii de pe decizia de numire şi contractul individual de munca pe perioada nedeterminată pentru conducătorul serviciului extern;
h) copii de pe contractele individuale de munca ale personalului de execuţie din serviciul extern;
i) declaraţii ale personalului serviciului extern privind păstrarea confidenţialităţii, ?n timpul şi după ?ncetarea desfăşurării activităţilor de prevenire şi protecţie, asupra informaţiilor la care are acces.
???????????????.
ART. 50
(1) Cerinţele minime de pregătire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca corespunzătoare nivelului superior sunt:
a) studii superioare tehnice;
b) curs ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca, cu conţinut minim conform celui prevăzut ?n anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel puţin 80 de ore;
c) curs postuniversitar de evaluare a riscurilor cu o durata de cel puţin 180 de ore.
(2) Nivelul superior prevăzut la alin. (1) se atesta prin diploma de studii şi certificatele de absolvire a cursurilor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c).
(3) Cerinta minima prevăzută la alin. (1) lit. b) este considerată ?ndeplinită şi ?n situaţia ?n care persoana a absolvit o forma de ?nvăţăm?nt postuniversitar ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca.?
?HOTĂR?RE nr. 1.425 din 11 octombrie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii ?n munca nr. 319/2006
ART. 31
Serviciul extern de prevenire şi protecţie trebuie sa ?ndeplinească următoarele cerinţe:
a) sa dispună de personal cu capacitate profesională adecvată şi de mijloacele materiale necesare pentru a-şi desfasura activitatea;
b) sa fie abilitat de Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca, ?n conformitate cu procedura stabilită la art. 35-45.
ART. 32
(1) Serviciul extern de prevenire şi protecţie trebuie sa fie format din lucrători care ?ndeplinesc cerinţele minime de pregătire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca corespunzătoare nivelului mediu şi/sau superior, conform prevederilor art. 47-51, şi, după caz, alţi lucrători care pot desfasura activităţi auxiliare.
(2) Conducătorul serviciului extern de prevenire şi protecţie trebuie sa ?ndeplinească cerinţele minime de pregătire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca corespunzătoare nivelului superior, conform prevederilor art. 47-51.
(3) ?n cazul ?n care serviciul extern de prevenire şi protecţie este format dintr-o singura persoana, aceasta trebuie sa ?ndeplinească cerinţele
???????????????????.
ART. 37?n vederea abilitarii pentru activităţile de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, solicitantii vor transmite un dosar care va cuprinde următoarele documente:
a) cerere de abilitare pentru servicii externe de prevenire şi protecţie, conform modelului prezentat ?n anexa nr. 8;
b) copie de pe certificatul de ?nregistrare la registrul comerţului şi, după caz, copie de pe actul constitutiv;
c) copii de pe documentele care atesta pregătirea profesională şi nivelul de pregătire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca, conform prevederilor art. 31 şi 32;
d) curriculum vitae pentru personalul care va desfasura activităţile de prevenire şi protecţie;
e) documente care atesta experienta de cel puţin 5 ani ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca pentru personalul care va desfasura activităţile de prevenire şi protecţie;
f) memoriu de prezentare din care sa rezulte mijloacele materiale şi resursele umane de care dispune;
g) copii de pe decizia de numire şi contractul individual de munca pe perioada nedeterminată pentru conducătorul serviciului extern;
h) copii de pe contractele individuale de munca ale personalului de execuţie din serviciul extern;
i) declaraţii ale personalului serviciului extern privind păstrarea confidenţialităţii, ?n timpul şi după ?ncetarea desfăşurării activităţilor de prevenire şi protecţie, asupra informaţiilor la care are acces.
???????????????.
ART. 50
(1) Cerinţele minime de pregătire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca corespunzătoare nivelului superior sunt:
a) studii superioare tehnice;
b) curs ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca, cu conţinut minim conform celui prevăzut ?n anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel puţin 80 de ore;
c) curs postuniversitar de evaluare a riscurilor cu o durata de cel puţin 180 de ore.
(2) Nivelul superior prevăzut la alin. (1) se atesta prin diploma de studii şi certificatele de absolvire a cursurilor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c).
(3) Cerinta minima prevăzută la alin. (1) lit. b) este considerată ?ndeplinită şi ?n situaţia ?n care persoana a absolvit o forma de ?nvăţăm?nt postuniversitar ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n munca.?
User Mariana Bunta (Sef Birou Resurse Umane, S.C. L&B Grup S.R.L. Timisoara)
a raspuns userului Ioana Popa la 17 Oct. 2013
a raspuns userului Ioana Popa la 17 Oct. 2013
Se poate autoriza ca PFA, dar nu ajunge... ca sa poata incheia un contract de prestari servicii pentru a furniza servicii SSM trebuie sa aibe experienta cumulativa, mi se pare 5 ani..altfel va sta cu PFA-ul in cui, cum se zice... Deci, in prima faza trebuie sa se angajeze cu contract de munca 8 ore/zi la un angajator pentru a-si face experienta necesara... .
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 02 Oct. 2013
a raspuns la intrebare la 02 Oct. 2013
Va puteti autoriza ca PFA sau sa va inregistrati ca titular I.I., avand printre CAEN-uri si cel corespunzator serviciilor SSM. Puteti astfel incheia contract de prestari servicii cu angajatori pentru a le furniza servicii SSM.
Alte intrebari despre Sanatate si Securitate in Munca
- Conditii de acordare a sporului de lucru la inaltime,electricienilor? [1 raspuns]
- Cum trebuie sa fie platit un angajat care lucreaza 6 ore [1 raspuns]
- Se poate ca un angajator sa refuze un certificat medical? [1 raspuns]
- Cum obtin Formular A1 pentru angajatii cu contract de munca mai mic de 30 de zile [1 raspuns]
- Care este termenul de pastrare pentru arhivare a fiselor SSM si PSI? [2 raspunsuri]