ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Adeverinta venituri realizate


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Bun a ziua ,
Ma confrunt cu urmatoarea problema ! Am un fost salariat perioada 1969-1987 care solicita o adeverinta cu veniturile realizate lunar , pentru a da Casa de pensii in judecata , pentru a i se lua in calcul aceste venituri la calcularea drepturilor de pensie. Am respins aceasta cerere pe motiv ca la art.165 alin 1 din Legea unitara a pensiilor 263/2010 se prevede ca pentru perioadele anterioare datei 01.04.2001 la calcularea punctajelor lunare se utilizeaza salariile brute sau nete , dupa caz, cum sunt inscrise in carnetul de munca.
Sunt obligat conform Codului Muncii art.34 alin 5 sa-i eliberez aceasta adeverinta cu veniturile realizate ? Ce adeverinta pot sa- i eliberez ?
Mentionez ca i s-a eliberat o adeverinta cum ca beneficiaza de grupa a II-a de munca, societatea are domeniu de activitate in ramura constructiilor .In perioada mentionata s-a lucrat in acord global si contributia la pensia suplimentara s-a retinut si virat la salariul de incadrare.

Va multumesc anticipat pentru raspuns!

Adaugata in: Studii de caz
Dumitru Stoian
 User  Dumitru Stoian
a intrebat la 19 Feb. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

6 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului DUMITRU STOIAN la 20 Feb. 2013
Va inteleg nemultumirea si aveti dreptate.V-am redat care ar fi motivul pentru care pensionarii cheama in judecata casa de asigurari sociale.In ce priveste legea nu sunt in masura sa aduc vreun comentariu.Dumneavoastra procedati cum considerati.Oricum castigurile suplimentare nu au un efect consistent in recalcularea pensiei.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Dumitru Stoian
 User Dumitru Stoian
a raspuns userului georgeta ganea la 20 Feb. 2013
Ce sa inteleg ca Legea 263 din 2010 este prost facuta !!.
In cazul meu , ce se intampla daca vin miile de fosti salariati si solicita o astfel de adeverinta, ca nu exista o baza informatizata a salariilor de dinainte de 1990 ????
Este destul de dificil de extras din arhiva aceste salarii, si cine plateste acest serviciu?
Ce sa fac sa astept ca salariatul , sa ma dea in judecata si apoi ca urmare a hotararii instantei sa eliberez adeverinta ?!
Va multumesc pentru raspunsuri !
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului DUMITRU STOIAN la 20 Feb. 2013
De acord cu dumneavoastra.Acesta este un motiv pentru care pensionarii se adreseaza instantei de judecata .Este incalcat principiul contributivitatii.Din cate cunosc sunt multe cazuri in care salariatii au castig de cauza in instanta
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Dumitru Stoian
 User Dumitru Stoian
a raspuns userului georgeta ganea la 20 Feb. 2013
Intr-adevar CAS-ul s-a calculat la venitul realizat , dar cf.Legii 263 din 2010 pe linga salariile de incadrare se au in vedere si sporurile cu caracter permanent conform anexa nr.15 la Normele de aplicare a Legii 263.
Nu sunt luate in calcul :
- formele de retribuire - in acord sau cu bucata , in regie, ori dupa timp .
-pentru ' orele suplimentare ' realizate peste programul normal

- premiile anale si acordate in timpul anului
- recompense
- diurna
- etc .
- alte sporuri care nu au avut caracter permanent .
De ce sa eliberez o adeverinta cu veniturile realizate daca nu se ia in calcul la pensie ??!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului georgeta ganea la 19 Feb. 2013

Pensia suplimentarea s-a calculat la salariul de incadrare. CAS era platit integral de angajatori la veniturile realizate

Pensia suplimentara
Legea 3 din 1977
ART. 64
(1) Pensia suplimentara se bazeaza pe principiul mutualitatii intre persoanele asigurate, care contribuie, in acest scop, cu 2% din retributia lor tarifara lunara.
(2) Persoanele incadrate in munca pot contribui benevol cu inca 2% din retributia tarifara lunara pentru pensia suplimentara. In acest caz contributia totala va fi de 4% din retributia tarifara. Cei care au contribuit benevol cu 4% din retributia tarifara beneficiaza de o pensie suplimentara majorata potrivit prezentei legi.
(3) Contributia pentru pensia suplimentara se retine si se vireaza de catre unitati intr-un cont special la Casa de Economii si Consemnatiuni, pentru care se acorda o dobinda de 3% anual.

;;;;
Intr-adevar contributiile la pensia suplimentara se iau in calcul la pensie potrivit art.165 din Legea 263 din 2010
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 19 Feb. 2013
E adevarat ce spuneti dumneavoastra ca la calculul pensiilor se iau in considerare veniturile inscrise in carnetul de munca, dar cum ati dat exemplu cu sporul de acord acesta nu este evidentiat in carnetul de munca iar CAS s-a calculat si la acest venit salarial.
Salariatii nemultumiti de pensie se adreseaza instantei de judecata, motiv pentru care trebuie sa dati curs solicitarilor fostilor salariati pentru sustinerea cauzei in instanta.
Nu cunosc ca CAS sa se fi calculat la salariul de incadrarte in acea perioada.

Alte intrebari despre Studii de caz

TOP RASPUNSURI 2024