transfer functionar public cu statut special
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Este posibi transferul unui inspector de integritate ( A.N.I) sau inspector antifrauda la o directie venituri buget local? Dar invers? Care sunt conditiile?In cazul in care se realizeaza un transfer la cerere sau in interesul institutiei in prima varianta? Pe aceleasi criterii se poate realiza si in a doua varianta de intrebare?
Este posibi transferul unui inspector de integritate ( A.N.I) sau inspector antifrauda la o directie venituri buget local? Dar invers? Care sunt conditiile?In cazul in care se realizeaza un transfer la cerere sau in interesul institutiei in prima varianta? Pe aceleasi criterii se poate realiza si in a doua varianta de intrebare?
Adaugata in:
User Rosu Joanna
a intrebat la 03 Mar. 2014
a intrebat la 03 Mar. 2014
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
1 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 04 Mar. 2014
a raspuns la intrebare la 04 Mar. 2014
Modalitatea in care se poate efectua transferul unui functionar public este prevazuta in legea 188/1999.
Art. 90
(1) Transferul poate avea loc după cum urmează:
a) ?n interesul serviciului;
b) la cererea funcţionarului public.
(2) Transferul se poate face ?ntr-o funcţie publică pentru care sunt ?ndeplinite condiţiile specifice prevăzute ?n fişa postului.
(3) Transferul ?n interesul servicului se poate face numai cu acordul scris al funcţionarului public transferat. ?n cazul transferului ?n interesul serviciului ?n altă localitate, funcţionarul public transferat are dreptul la o indemnizaţie egală cu salariul net calculat la nivelul salariului din luna anterioară celei ?n care se transferă, la acoperirea tuturor cheltuielilor de transport şi la un concediu plătit de 5 zile. Plata acestor drepturi se suportă de autoritatea sau instituţia publică la care se face transferul, ?n termen de cel mult 15 zile de la data aprobării transferului.
(4) Transferul ?n interesul serviciului se face ?ntr-o funcţie publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional cu funcţia publică deţinută de funcţionarul public sau ?ntr-o funcţie publică de nivel inferior.
(5) Transferul la cerere se face ?ntr-o funcţie publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional sau ?ntr-o funcţie publică de nivel inferior, ?n urma aprobării cererii de transfer a funcţionarului public de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice la care se solicită transferul, ?n acest caz, transferul poate avea loc numai ?ntre autorităţi sau instituţii publice din administraţia publică centrală, ?ntre autorităţi administrative autonome ori, după caz, ?ntre autorităţi sau instituţii publice din administraţia publică locală.
(6) ?n cazul funcţionarilor publici de conducere, transferul se poate realiza pe funcţii publice de conducere de acelaşi nivel sau, după caz, de nivel inferior, ale căror condiţii de ocupare şi experienţă profesională necesară ?n vederea ocupării sunt similare cu cele ale funcţiei de pe care se efectuează transferul, cu respectarea prevederilor alin. (2), (4) şi (5). Autorităţile sau instituţiile publice ?ntre care se realizează transferul sunt obligate să verifice ?ndeplinirea condiţiei de similaritate a condiţiilor de ocupare şi a experienţei profesionale.
(7) Autorităţile sau instituţiile publice au obligaţia de a asigura publicitatea funcţiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere. ?n situaţia ?n care doi sau mai mulţi funcţionari publici solicită ocuparea unei funcţii publice vacante prin transfer la cerere, selecţia se face pe bază de interviu.
(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (5), ?n cazul ?nalţilor funcţionari publici, transferul la cerere se poate dispune de persoana care are competenţa legală de numire ?n funcţia publică, la solicitarea motivată a ?naltului funcţionar public şi cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice ?n a cărei structură se găseşte funcţia publică vacantă pe care urmează a fi transferat, cu ?ndeplinirea condiţiilor specifice prevăzute pentru funcţia publică de conducere sau de execuţie respectivă şi cu respectarea prevederilor alin. (7).
Art. 90
(1) Transferul poate avea loc după cum urmează:
a) ?n interesul serviciului;
b) la cererea funcţionarului public.
(2) Transferul se poate face ?ntr-o funcţie publică pentru care sunt ?ndeplinite condiţiile specifice prevăzute ?n fişa postului.
(3) Transferul ?n interesul servicului se poate face numai cu acordul scris al funcţionarului public transferat. ?n cazul transferului ?n interesul serviciului ?n altă localitate, funcţionarul public transferat are dreptul la o indemnizaţie egală cu salariul net calculat la nivelul salariului din luna anterioară celei ?n care se transferă, la acoperirea tuturor cheltuielilor de transport şi la un concediu plătit de 5 zile. Plata acestor drepturi se suportă de autoritatea sau instituţia publică la care se face transferul, ?n termen de cel mult 15 zile de la data aprobării transferului.
(4) Transferul ?n interesul serviciului se face ?ntr-o funcţie publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional cu funcţia publică deţinută de funcţionarul public sau ?ntr-o funcţie publică de nivel inferior.
(5) Transferul la cerere se face ?ntr-o funcţie publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional sau ?ntr-o funcţie publică de nivel inferior, ?n urma aprobării cererii de transfer a funcţionarului public de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice la care se solicită transferul, ?n acest caz, transferul poate avea loc numai ?ntre autorităţi sau instituţii publice din administraţia publică centrală, ?ntre autorităţi administrative autonome ori, după caz, ?ntre autorităţi sau instituţii publice din administraţia publică locală.
(6) ?n cazul funcţionarilor publici de conducere, transferul se poate realiza pe funcţii publice de conducere de acelaşi nivel sau, după caz, de nivel inferior, ale căror condiţii de ocupare şi experienţă profesională necesară ?n vederea ocupării sunt similare cu cele ale funcţiei de pe care se efectuează transferul, cu respectarea prevederilor alin. (2), (4) şi (5). Autorităţile sau instituţiile publice ?ntre care se realizează transferul sunt obligate să verifice ?ndeplinirea condiţiei de similaritate a condiţiilor de ocupare şi a experienţei profesionale.
(7) Autorităţile sau instituţiile publice au obligaţia de a asigura publicitatea funcţiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere. ?n situaţia ?n care doi sau mai mulţi funcţionari publici solicită ocuparea unei funcţii publice vacante prin transfer la cerere, selecţia se face pe bază de interviu.
(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (5), ?n cazul ?nalţilor funcţionari publici, transferul la cerere se poate dispune de persoana care are competenţa legală de numire ?n funcţia publică, la solicitarea motivată a ?naltului funcţionar public şi cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice ?n a cărei structură se găseşte funcţia publică vacantă pe care urmează a fi transferat, cu ?ndeplinirea condiţiilor specifice prevăzute pentru funcţia publică de conducere sau de execuţie respectivă şi cu respectarea prevederilor alin. (7).
Alte intrebari despre Studii de caz
- Obtinerea in anul 2022 a cartii de munca in format fizic in vederea pensionarii [2 raspunsuri]
- Se poate vorbi despre pensionare anticipat???? a persoanei cu handicap accentuat [1 raspuns]
- Obligativitate anuntare decizie de pensionare catre angajator privat! [1 raspuns]
- Suspendare contract de munca pe mai multe perioade [1 raspuns]
- Data deciziei de prelungire a suspendarii contractului de munca [3 raspunsuri]