Aplicare CIM in transport
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna ziua,
Lucrez la o companie de transport ca sofer autocamion.Contractul incheiat cu aceasta companie este un contract individual de munca in care se precizeaza: norma intreaga,8 ore/zi. Exista vreo reglementare speciala prin care soferul trebuie sa lucreze conform legii transporturilor sau,dupa CIM timpul de lucru al soferului trebuie facut conform prevederilor Codului Muncii (8 ore + ore suplimentare care sa nu depaseasca 48 ore pe saptamana)? Soferii au un regim special? Noi lucram 15 ore pe zi cu pauza de 9 ore,3 zile pe saptamana si pauza de 11 ore 2 zile pe saptamana. Exista prevederi speciale in privinta soferilor-transport marfa care ii obliga sa lucreze peste 8 ore pe zi sau peste 48 saptamanal? Multumesc.
Buna ziua,
Lucrez la o companie de transport ca sofer autocamion.Contractul incheiat cu aceasta companie este un contract individual de munca in care se precizeaza: norma intreaga,8 ore/zi. Exista vreo reglementare speciala prin care soferul trebuie sa lucreze conform legii transporturilor sau,dupa CIM timpul de lucru al soferului trebuie facut conform prevederilor Codului Muncii (8 ore + ore suplimentare care sa nu depaseasca 48 ore pe saptamana)? Soferii au un regim special? Noi lucram 15 ore pe zi cu pauza de 9 ore,3 zile pe saptamana si pauza de 11 ore 2 zile pe saptamana. Exista prevederi speciale in privinta soferilor-transport marfa care ii obliga sa lucreze peste 8 ore pe zi sau peste 48 saptamanal? Multumesc.
Adaugata in:
User Stefan Popescu
a intrebat la 28 Iul. 2014
a intrebat la 28 Iul. 2014
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
3 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Stefan Popescu la 29 Iul. 2014
a raspuns userului Stefan Popescu la 29 Iul. 2014
Legislatia europeana se aplica si la nivelul Romaniei, fiind stat european, incadrat in UE. Programul de lucru (sofatul) poate dura 9 ore chiar si in cazul unui Roman. Se vor plati ore suplimentare, acolo unde ele apar sau se vor compensa cu timp liber. Dar programul de lucru pentru transport marfuri este cel pe care vi l-am indicat de pe site-ul EU.
Constitutia Romaniei de altfel prevede ca odata cu integrarea in spatiul comunitar se vor aplica legile Europene (comunitare), ele avand intaietate in fata celor nationale.
Iar in Codul muncii exista urmatoare prevedere:
Art. 115
(1) Pentru anumite sectoare de activitate, unitati sau profesii se poate stabili prin negocieri colective sau individuale ori prin acte normative specifice o durata zilnica a timpului de munca mai mica sau mai mare de 8 ore.
Situatia prezentata de dvs continea si intrebarea referitoare la legislatie specifica soferilor care transporta marfa, si care prevede timpul legal de conducere si repausul aferent. Deci cat timp sofati efectiv, cat timp sunteti la volan pe zi.
Cel mult puteti discuta cu angajatorul sa vedeti daca se poate reduce programul cu activitatile de incarcat - descarcat, in sensul alocarii acesti activitatii altor salariati.
Constitutia Romaniei de altfel prevede ca odata cu integrarea in spatiul comunitar se vor aplica legile Europene (comunitare), ele avand intaietate in fata celor nationale.
Iar in Codul muncii exista urmatoare prevedere:
Art. 115
(1) Pentru anumite sectoare de activitate, unitati sau profesii se poate stabili prin negocieri colective sau individuale ori prin acte normative specifice o durata zilnica a timpului de munca mai mica sau mai mare de 8 ore.
Situatia prezentata de dvs continea si intrebarea referitoare la legislatie specifica soferilor care transporta marfa, si care prevede timpul legal de conducere si repausul aferent. Deci cat timp sofati efectiv, cat timp sunteti la volan pe zi.
Cel mult puteti discuta cu angajatorul sa vedeti daca se poate reduce programul cu activitatile de incarcat - descarcat, in sensul alocarii acesti activitatii altor salariati.
User Stefan Popescu
a raspuns userului Ioana Popa la 29 Iul. 2014
a raspuns userului Ioana Popa la 29 Iul. 2014
Sarut mana,
Va multumesc pentru raspunsul dvs.,dar nu la legea transportului ma refeream. Legea transportului si legislatia europeana legata de transportul de marfuri se refera la limitarile in acest sector: timpi de conducere, pauze, etc. si nu are legatura cu legislatia muncii si cu contractul individual de munca. Reglementarile la care m-ati trimis dvs. si despre care aveam cunostinta tin de Ministerul Transporturilor si nu de cel al Muncii.
Intrebarea mea era:
Este legal ca un sofer, avand contract individual de munca(angajat in Romania, dar munca se desfasoara in strainatate, soferul locuind in camion) in care se specifica 8 ore/zi, sa lucreze : 9 ore conducere si 6 ore alte activitati( incarcare, descarcare, etc.), fiind astfel la dispozitia angajatorului 15 ore?
"Timpul de munca reprezinta orice perioada in care salariatul presteaza munca, se afla la dispozitia angajatorului si indeplineste sarcinile si atributiile sale, conform prevederilor contractului individual de munca, contractului colectiv de munca aplicabil si/sau ale legislatiei in vigoare."
Ca exemplu, un sofer incepe munca la ora 6 dimineata si o termina la ora 21. In toata aceasta perioada (15 ore) soferul se afla la dipozitia angajatorului. Este legal acest progam de munca din punct de vedere al Codului Muncii?
Va multumesc pentru raspunsul dvs.,dar nu la legea transportului ma refeream. Legea transportului si legislatia europeana legata de transportul de marfuri se refera la limitarile in acest sector: timpi de conducere, pauze, etc. si nu are legatura cu legislatia muncii si cu contractul individual de munca. Reglementarile la care m-ati trimis dvs. si despre care aveam cunostinta tin de Ministerul Transporturilor si nu de cel al Muncii.
Intrebarea mea era:
Este legal ca un sofer, avand contract individual de munca(angajat in Romania, dar munca se desfasoara in strainatate, soferul locuind in camion) in care se specifica 8 ore/zi, sa lucreze : 9 ore conducere si 6 ore alte activitati( incarcare, descarcare, etc.), fiind astfel la dispozitia angajatorului 15 ore?
"Timpul de munca reprezinta orice perioada in care salariatul presteaza munca, se afla la dispozitia angajatorului si indeplineste sarcinile si atributiile sale, conform prevederilor contractului individual de munca, contractului colectiv de munca aplicabil si/sau ale legislatiei in vigoare."
Ca exemplu, un sofer incepe munca la ora 6 dimineata si o termina la ora 21. In toata aceasta perioada (15 ore) soferul se afla la dipozitia angajatorului. Este legal acest progam de munca din punct de vedere al Codului Muncii?
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 29 Iul. 2014
a raspuns la intrebare la 29 Iul. 2014
Exista cadru legal special pentru soferi, da.
Gasiti aici http://europa.eu/legislation_summaries/internal_market/single_market_for_goods/motor_vehicles/technical_implications_road_safety/c00018_ro.htm regelementari speciale referitoare la soferii care transporta marfa.
Gasiti aici http://europa.eu/legislation_summaries/internal_market/single_market_for_goods/motor_vehicles/technical_implications_road_safety/c00018_ro.htm regelementari speciale referitoare la soferii care transporta marfa.
Alte intrebari despre Timp de munca
- Program scurtat la 6 ore alaptare [1 raspuns]
- Orele suplimentare permanente in luna sunt legale? [1 raspuns]
- Lucrul ??n 4 schimburi, legalitate [1 raspuns]
- Sunt nevoit sa iau pauza de 1,5h sau am dreptul sa cer sa mi se taie din ea? [1 raspuns]
- Cate contracte de munca poate avea o persoana? [1 raspuns]