ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Certificarea documentelor de catre HR


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua!

Recent am gasit o informatie pe un site de specialiate despre certificarea documentelor din dosarul personal de catre cei din dep. HR.
Citez fragmentul:
"Compartimentul de personal/departamentul de HR, prin inspectorii sai de resurse umane, responsabili cu intocmirea si actualizarea dosarelor personale/profesionale, sunt obligati sa verifice copiile prezentate de catre angajat cu originalele acestora, urmand a le certifica, cu mentiunea copie conforma cu originalul, semnand si mentionand numele si functia detinute, precum si a datei la care certificarea a survenit."
Intrebarea mea este daca aceasta certificare se aplica doar in cazul documentelor generate de catre departamentul HR, caz in care totul este perfect justificat, sau la toate documentele din dosarul personal, atunci fiind vorba si de acte personale pentru a caror certificare sunt necesare competente ce tin de un notar si nu de un inspector HR.



Adaugata in: Angajare
Pop Anastasia
 User  Pop Anastasia
a intrebat la 22 Oct. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

6 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [3] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Pop Anastasia la 22 Oct. 2013
Da, sunt posibile ambele variante. Poate fi scris de catre inspectorul RU ca documentele in copie sunt conforme cu originalul.

Dupa cum v-am spus, el se aplica in general pentru copiile aduse de salariat, cele pe care vi le-am precizat. Nu si cele intocmite de departament. Este bine sa apara acela mentiune pe copiile aduse, pentru cazurile in care apar controale si se doreste confirmarea ca acele copii corespund cu documentele originale.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [2]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Georgeta Ganea la 22 Oct. 2013
Consultati si standardul ocupational pentru inspector resurse umane
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [2]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Pop Anastasia la 22 Oct. 2013
Persoana responsabila cu dosarul de personal are datoria sa confrunte copia depusa la dosar cu documentul in original doar atat.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Pop Anastasia
 User Pop Anastasia
a raspuns userului Ioana Popa la 22 Oct. 2013
Multumesc de raspuns!
Din citat reiese ca inspectorul HR trebuie sa scrie pe document aceste informatii, iar dumneavoastra spuneti ca angajatul trebuie sa faca acest lucru. Sunt valabile ambele variante? Apoi, este acest proces de certificare a documentelor unul obligatoriu, in functie de care se declara valid sau nu dosarul personal al angajatului.
Mentionez ca in firma unde lucrez nu a avut loc acest procedeu pana acum.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [2] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 22 Oct. 2013
Dvs. probabil va duceti cu gandul la copiile legalizate, acelea sunt altceva, sunt copii care se fac numai in cazurile in care se cer expres, altfel nu. La angajare nu aveti nevoie de ele.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [3] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 22 Oct. 2013
Este vorba de acele documente pentru care angajatul va aduce copii (CI, certificat de casatorie, diplime, certificate de studii etc.), nu de documentele intocmite de departamentul de HR. Acestea sunt de obicei in dublu exemplar, cate unul pentru fiecare parte, ambele exemplare originale. Nu aveti nevoie de niciun notar. Este vorba pur si simplu de a-i preciza salariatului sa scrie pe cope "Conform cu originalul", numele in clar si semnatura lui. Atat.

Alte intrebari despre Angajare

Expertii nostri
Ioana Popa
G Stancu Radu Anton alexei delimart Gratiela Petrescu George Andreescu Viviana Serni
TOP RASPUNSURI 2024