ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Cum stabilesti pretul corect al unui produs sau serviciu - 4 aspecte de care sa tii cont


de Clublegislatiamuncii.ro la 09 Sep. 2022





Conform unui studiu realizat de Bain & Company, 85% dintre managerii intervievati sustin ca procesul de stabilire a preturilor reprezinta o prioritate in companie, insa, cu toate acestea, exista loc semnificativ de imbunatatire a preturilor pe care le practica. In acelasi timp, companiile de top adapteaza preturile la nivel de tranzactie si implementeaza o strategie de pret, timp in care investesc in instrumente de cercetare a pietei. Descopera in cele ce urmeaza cateva metode prin care poti si tu, ca antreprenor la inceput de drum, sa stabilesti pretul corect pentru produsele sau serviciile pe care le oferi.

1. Calculeaza-ti costurile de productie/ achizitie si adauga o marja fixa de profit, pentru a stabili un pret competitiv
 
Atunci cand vinzi anumite produse catre clienti, poti sa calculezi pretul de vanzare in functie de costurile de productie si de orele pe care le petreci in acest proces, la care sa adaugi o marja de profit.
 
De exemplu, sa presupunem ca ai o afacere prin care vinzi hanorace personalizate. Atunci cand stabilesti pretul de vanzare al hanoracului, ar trebui sa ai in vedere urmatoarele aspecte:
  • pretul pe care tu il platesti pentru un hanorac simplu;
  • costurile materialelor auxiliare (ata colorata, energie electrica etc.);
  • costurile de transport catre client, in cazul in care acestea sunt suportate de tine.
 
In ceea ce priveste marja de profit, nu uita sa iei in considerare si costurile cu utilajele pe care le folosesti pentru personalizarea hanoracelor. De exemplu, daca aplici o marja de profit de 20% la un cost total de 150 de lei/ hanorac, obtii un profit de 30 de lei per hanorac. Daca echipamentul pe care il folosesti pentru inscriptionare te-a costat 15.000 de lei, va trebui sa vinzi 100 de hanorace pentru a-ti amortiza investitia cu acest utilaj.
 
Totodata, daca activitatea ta presupune prestarea de servicii, poti sa stabilesti pretul in functie de orele pe care le petreci finalizand activitatea respectiva. Pentru un management mai bun al timpului, poti sa iti cronometrezi timpul de lucru pentru fiecare sarcina sau proiect, iar la final de luna vei sti cat timp ai alocat pentru fiecare proiect in parte. Astfel, iti vei putea da seama daca proiectul este rentabil sau nu, in functie de timpul petrecut si banii castigati.

2. Foloseste-te de promovare pentru a creste credibilitatea afacerii tale 

Notorietatea in domeniul tau de activitate iti ofera ocazia de a solicita preturi mai mari clientilor pentru produsele sau serviciile pe care le oferi. Pentru a fi cat mai cunoscut si pentru a avea o reputatie cat mai buna in domeniu, ai nevoie sa iti cresti numarul de clienti. O modalitate eficienta pentru a face asta este promovarea online. Creeaza-ti pagini dedicate afacerii tale pe retelele de socializare si implementeaza campanii de marketing care sa iti promoveze lucrarile catre publicul tinta. Astfel, oamenii interesati de serviciile sau produsele tale vor veni catre tine si, in timp, iti poti crea un portofoliu consistent.
 
Daca iti doresti sa obtii rezultatele dorite si nu detii suficiente cunostinte de marketing, poti sa apelezi la agentii specializate care sa faca asta in locul tau. Costurile pe care trebuie sa le suporti pentru aceasta colaborare le vei amortiza ulterior prin cresterea treptata a pretului la produsele sau serviciile oferite. In cazul in care iti lipseste un buget de promovare, poti apela la un imprumut pentru persoane juridice cu ajutorul caruia sa investesti in imaginea afacerii tale. Valoarea maxima pe care o poti obtine, rapid si 100% online, printr-un astfel de credit este de 60.000 de lei, pe o perioada de cel mult 24 de luni. Aplici in 10 minute online si ai nevoie doar de extrasul de cont pe ultimele 30 de zile. In plus, ai dobanda si rate fixe indiferent de valoarea ROBOR, ca tu sa stai fara griji si sa te concentrezi pe dezvoltarea afacerii tale.
 
3. Tine cont de concurenta si de preturile practicate de aceasta

Aceasta metoda implica analizarea preturilor stabilite de alte companii din acelasi sector de activitate. Poti adopta aceleasi cifre, plus sau minus cateva procente, in functie de particularitatile produselor sau serviciilor tale. In comparatie cu metodele de stabilire a pretului mentionate mai sus, aceasta strategie presupune sa culegi informatii de la afacerile concurente. Pentru a identifica preturile concurentei exista solutii complet automatizate pentru comercianti online, marci si producatori.
 
Folosind aceasta metoda, te asiguri ca preturile practicate sunt in ton cu ofertele existente pe piata. Mai mult decat atat, in situatia in care costurile de productie iti permit, poti sa stabilesti pretul de vanzare cu un procent mai mic fata de competitie, pentru a avea un avantaj pe piata.

4. Incearca mai multe variatii de pret

Atunci cand incerci mai multe variatii de pret, trebuie sa ai in vedere costul minim pe care il poti stabili pentru produsele sau serviciile tale, astfel incat afacerea sa fie profitabila si sa atraga in acelasi timp si clienti. Daca esti la inceput de drum, iti poti seta o marja de profit mai mica, de 5-10%, iar pe masura ce iti creste notorietatea si reusesti sa obtii clienti fideli, poti creste marja de profit intr-un mod justificat.
 
La fiecare modificare de pret pe care o faci, urmareste care este reactia consumatorilor, pentru a evita preturile prea mari care sa ii determine pe clienti sa sa se orienteze catre competitie. Nu uita ca atunci cand aplici aceasta metoda sa tii cont si de preturile concurentei.
 
Livrarea unor servicii sau produse de calitate contribuie la dezvoltarea oricarei afaceri pe termen lung. Daca atunci cand esti la inceput de drum, nu stii cum poti sa stabilesti preturile astfel incat sa fie profitabil pentru tine si convenabil pentru clienti, tine cont de metodele prezentate in acest articol.
 
Sursa foto: freepik.com
 

Ultima ora:

Teste pentru angajare. TOP 7 teste utilizate de marile companii.
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Teste pentru angajare. TOP 7 teste utilizate de marile companii."!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

0 comentarii

Comentarii


TOP RASPUNSURI 2023
Buna dimineata Decizia CCR 702 /2019 zice ca , valoarea indicelui de corectie care se aplica la iesirea la pensie la...[citeste mai mult]
Publicat la data 25 Ian. 2023 1 raspuns