ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Acte necesare concediul de crestere al copilului


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua!

Sunt insarcinata in 29 de saptamani. De un an de zile lucrez in Anglia cu contract de munca. La 1 august voi finaliza contractul de munca si voi reveni in Romania unde ma voi lucra pana la nasterea copilului. Conform legii pot beneficia de concediul de crestere al copilului. Care ar fi actele necesare pe care trebuie sa le aduc din Anglia pentru a putea beneficia de CCC? Ce formulare ar trebui completate si de catre cine? Ce trebuie sa cer de la angajatorul din Anglia? Multumesc!

Anca Ciobanu
 User  Anca Ciobanu
a intrebat la 23 Iul. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 23 Iul. 2014
Da, ar trebui sa puteti beneficia de concediul pentru crestere copil, cat timp in cele 12 luni anterioare datei nasterii (in toate) aveti venituri profesionale impozabile realizate, in tara sau in spatiul UE, cf. art. 2 din OUG 111/2010.

Aveti nevoie de acte doveditoare privind realizatea veniturilor lunare in Anglia, cf. normelor de aplicare a OUG 111/2010 aprobate prin HG 52/2011.

Art. 6 - HG 52/2011
(5)Actele doveditoare privind realizarea de venituri, precum şi nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de angajator sau de organele competente, sunt, după caz, următoarele:
a)dovada eliberată de angajator sau de entităţile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri supuse impozitului, din care să rezulte că persoana ?ndreptăţită a realizat timp de 12 luni ?n ultimul an anterior naşterii copilului venituri din salarii, sau, după caz, de autoritatea competentă, ?n caz de dizolvare, faliment ori
lichidare judiciară a angajatorului;
b)dovada privind veniturile realizate ?n anul fiscal anterior celui ?n care s-a născut copilul şi/sau, după caz, dovada privind venitul calculat ?n vederea plăţii anticipate a impozitului, precum şi copia deciziei de impunere, eliberată de autorităţile competente, ?n cazul persoanelor care realizează venituri din activităţi independente
şi/sau din activităţi agricole;
c)dovada eliberată de organele competente, ?n cazul persoanelor care realizează venituri profesionale neimpozabile;
d)dovada eliberată de organele competente, ?n cazul asociaţilor unici, privind veniturile realizate de aceştia;
e)adeverinţa eliberată de plătitorul indemnizaţiei de maternitate, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare, de angajator sau, după caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate ori de agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă;
f)dovada eliberată de autorităţile competente, de angajatori sau, după caz, declaraţia pe propria răspundere, din care să rezulte data de la care solicitantul se află ?n concediu pentru creşterea copilului;
g)copia contractului de muncă sau, după caz, dovada eliberată de angajatori ori de autorităţile competente străine sau rom?ne, tradusă şi legalizată, care să ateste perioadele ?n care au fost realizate activităţi profesionale şi care sunt totalizate conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, denumit ?n continuare Regulamentul nr. 883/2004 şi ale Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere ?n aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, precum şi veniturile aferente acestor activităţi, inclusiv cele provenite din perioadele de şomaj şi concedii medicale. Aceste prevederi se aplică şi persoanelor care au realizat activităţi salariale ori independente ?n statele care aplică prevederile Regulamentului (CEE) nr. 1.408/1971 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială ?n raport cu lucrătorii salariaţi şi cu familiile acestora, care se deplasează ?n cadrul Comunităţii, pentru situaţiile prevăzute la art. 90 alin. (1) din Regulamentul nr. 883/2004.

Restul documentelor necesare le regasiti pe site-l DGASPC - http://www.protectiacopilului6.ro/directia-protectie-sociala_doc_29_serviciul-alocatii-si-indemnizatii_pg_0.htm
Cererea pentru acordarea indemnizatiei o puteti completa inainte sau chiar la depunerea dosarului. Ea arata astfel: - http://www.primariabicaz.ro/wp-content/uploads/2013/08/CERERE-ACORDARE-INDEMNIATIE-COPIL.pdf

Alte intrebari despre Concedii