concediul de odihna
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Ce procedura trebuie urmata pentru a rechema angajatul din concediul de odihna?
Va multumesc!
Ce procedura trebuie urmata pentru a rechema angajatul din concediul de odihna?
Va multumesc!
Adaugata in:
User Mihaela Malai
a intrebat la 06 Sep. 2011
a intrebat la 06 Sep. 2011
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
1 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 06 Sep. 2011
a raspuns la intrebare la 06 Sep. 2011
Conform ART. 146 alin. 2 din Codul Muncii republicat, angajatorul poate rechema salariatul din concediul de odihna in caz de forta majora sau pentru interese urgente care impun prezenta salariatului la locul de munca. In acest caz angajatorul are obligatia de a suporta toate cheltuielile salariatului si ale familiei sale, necesare in vederea revenirii la locul de munca, precum si eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a intreruperii concediului de odihna.
Rechemarea se face de preferat in scris, insa este bine sa existe si o instiintare prealabila prin e-mail sau telefon, existand posibilitatea ca angajatul respectiv sa lipseasca din localitate. Insa este bine ca instiintarea in scris sa nu lipseasca.
De retinut ca angajatorul este obligat prin lege sa suporte restul cheltuielor de concediu in cazul rechemarii angajatului. Angajatul isi va efectua restul concediului la o data ulterioara, iar indemnizatiile platite deja pana la acel moment nu vor fi restituite de angajat.
Rechemarea se face de preferat in scris, insa este bine sa existe si o instiintare prealabila prin e-mail sau telefon, existand posibilitatea ca angajatul respectiv sa lipseasca din localitate. Insa este bine ca instiintarea in scris sa nu lipseasca.
De retinut ca angajatorul este obligat prin lege sa suporte restul cheltuielor de concediu in cazul rechemarii angajatului. Angajatul isi va efectua restul concediului la o data ulterioara, iar indemnizatiile platite deja pana la acel moment nu vor fi restituite de angajat.