ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Dosar pentru concediu medical la incetare CIM


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

am avut un angajat cu contract pe determinata si dupa desfacerea contractului, in urmatoarea zi a aduc concediu medical. Intrebarea mea este: trebuie sa faca un dosar pentru a continua medicalul si pe urma sa intre in somaj? Daca da, ce trebuie sa contina acel dosar si unde este specificat in lege acest lucru?

Multumesc frumos.

Oana Sas
 User  Oana Sas
a intrebat la 05 Nov. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 05 Nov. 2014
Indemnizatia de concediu medical va fi platita de catre Casa de Sanatate prin prezentarea catre aceasta a certificatului medical.
ART. 93 - Ordin 60/32/2006 privind normele de aplicare a OUG 158/2005, actualizata
(1) Drepturile la concedii şi indemnizaţii care s-au născut anterior situaţiei de ?ncetare a activităţii angajatorului sau ?nainte de expirarea termenului pentru care a fost ?ncheiat contractul individual de muncă, contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitată funcţia publică ori a expirat mandatul ?n baza căruia a desfăşurat activitate ?n funcţii elective sau ?n funcţii numite ?n cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti se achită din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
(1^1) Plata indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate, pentru drepturile care s-au născut anterior situaţiilor prevăzute la alin. (1), se efectuează p?nă la ?ncetarea situaţiei care a determinat necesitatea eliberării de certificate medicale.
(2) ?n vederea preluării ?n plată din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate a drepturilor care s-au născut anterior situaţiilor prevăzute la alin. (1), angajatorii sau, după caz, persoanele interesate depun următoarele acte la casele de asigurări de sănătate:
a) lista angajaţilor aflaţi ?n plată de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate;
b) situaţia plăţii lunare a drepturilor p?nă la data depunerii documentaţiei;
c) actul legal prin care s-a dispus ?ncetarea raportului de muncă, cu indicarea temeiului legal;
d) actele medicale şi alte acte prevăzute de lege pentru acordarea drepturilor;
e) ?n cazul expirării termenului pentru care a fost ?ncheiat contractul individual de muncă, se mai depune şi copia de pe contractul individual de muncă, cu viza inspectoratului teritorial de muncă, după caz;
f) ?n cazul ?ncetării activităţii angajatorului, se mai depune şi unul dintre următoarele acte:
- actul oficial care atestă ?nceperea procedurii de ?ncetare a activităţii angajatorului (?ncheierea judecătorului-sindic, hotăr?rea adunării generale a acţionarilor, rămasă definitivă, privind lichidarea administrativă);
- copie legalizată de pe certificatul de ?ncheiere privind radierea din registrul comerţului (pentru angajatori, agenţi economici);
- confirmarea scrisă a expirării valabilităţii sau a anulării autorizaţiei de funcţionare ori a autorizaţiei de liberă practică (pentru angajatori, persoane fizice);
- procesul-verbal de insolvabilitate ?ncheiat de unităţile fiscale teritoriale;
- copie legalizată de pe actul de desfiinţare a organizaţiei cooperaţiei meşteşugăreşti;
- confirmarea scrisă a expirării mandatului exercitat ?n cadrul autorităţii elective, executive, legislative sau judecătoreşti;
- orice alte acte prevăzute de legislaţia ?n materie ?n vigoare la data ?ncetării activităţii angajatorului.
ART. 94
?n cazul persoanelor care, ?nainte de a ocupa funcţii elective ori de a fi numite ?n cadrul autorităţii executive, legislative sau judecătoreşti, au fost angajate cu contract individual de muncă a cărui executare se suspendă, pe durata exercitării mandatului, potrivit unei legi speciale, indemnizaţiile cuvenite la data expirării mandatului se plătesc de către angajatori, ?n condiţiile legii (dacă aceştia nu şi-au ?ncetat activitatea), ?n cuantumurile stabilite la data deschiderii dreptului.
ART. 95
Drepturile preluate la ?ncetarea activităţii angajatorilor sau la expirarea termenului pentru care a fost ?ncheiat contractul individual de muncă şi achitate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi care, potrivit legii, trebuiau să fie suportate din fondurile angajatorilor se recuperează ulterior de către casele de asigurări de sănătate, ?n conformitate cu dispoziţiile legale ?n vigoare.
ART. 96
?n cazul ?n care termenul de plată a indemnizaţiei expiră ?ntr-o zi nelucrătoare, plata se consideră ?n termen dacă este efectuată ?n ziua lucrătoare imediat următoare.

Indemnizatia de somaj se acorda ce la data incetarii CIM, daca cererea a fost inregistrata in termen de 10 zile de la aceasta data. Dupa expirarea termenului de 10 zile, dar nu mai tarziu de 12 luni de la data incetarii raporurilor de munca, indemnizatia se acorda incepand cu data inregistrarii cererii.

Alte intrebari despre Concedii