ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Fisa post director societate comerciala


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

Ma puteti ajuta cu o fisa de post pentru functia: director societate comerciala?

Va multumesc anticipat!
Mirela Petrescu

Adaugata in: Fisa postului
Mirela Petrescu
 User  Mirela Petrescu
a intrebat la 29 Apr. 2013
Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

5 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Mirela Petrescu
 User Mirela Petrescu
a raspuns userului Ioana Popa la 30 Apr. 2013
Am modificat conform informatiilor dumneavoastra.
Va multumesc din suflet!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului gabriela Arghir la 30 Apr. 2013
Incercati sa oferiti documente la zi si nu iesite din uz sau cu probleme.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului gabriela Arghir la 30 Apr. 2013
In prmiul rand nu se mai inregistreaza de mult la ITM fisele de post sau alte documente de angajare, altfel decat prin Revisal. ITM nu mai da astfel de numere.

Apoi, crieteriile de evaluare si obiectivele de performanta trebuie sa apara in contract in mod obligatoriu.

Criterul de tipul "inteligenta nivel superior" este unul discriminatoriu, nu as recomanda o astfel de precizare in fisa postului.

Caracteristicile de personalitate mentioante de dvs se trec intr-un anunt de angajare cel mult, nu in fisa postului.

Fisa pentru un astfel de post ar trebui sa cuprinda urmatoarele puncte:

Director Societate Comerciala

I. Identificarea postului

1. Numele si prenumele titularului: ....................

2. Denumirea postului: Director Societate Comerciala
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

3. Pozitia in COR / Cod: 112004
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4. Departamentul / locatia: Top Management
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

5. Nivelul postului:
a. Conducere / coordonare: Top
b. Executie: Nu este cazul

6. Relatiile:
a. Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
? se subordoneaza: AGA a societatii
? are in subordine: Toti directorii de departamente
b. Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele functionale din firma
c. Reprezentare (colaborare, consultanta): Cu administratia publica centrala si locala, cu persoane fizice sau juridice din exteriorul organizatiei cu care se stabilesc raporturi economice, juridice sau alte forme de colaborare etc.
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]


II. Descrierea postului

1. Scopul general al postului
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

2. Obiectivele postului
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]

3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]

4. Descrierea responsabilitatilor postului
a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
b) Fata de echipamentul din dotare
c) In raport cu obiectivele postului
d) Privind securitatea si sanatatea muncii
e) Privind regulamentele / procedurile de lucru

5. Conditiile de lucru ale postului
a. Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie.
b. Conditiile materiale
c. Conditii de formare profesionala Participa la diverse traininguri, workshopuri, seminarii, congrese de specialitate.
d. Buget Gestioneaza bugetul firmei.

6. Gradul de autonomie:
a. Autoritate asupra altor posturi ????.
b. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)

7. Indicatori de performanta
8. Perioada de evaluare a performantelor


III. Specificatiile postului

1. Nivelul de studii
2. Calificari / specializari necesare
3. Competentele postului (pachet de competente)
4. Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)

Data,

Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,


A P R O B A T

Director General
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Mirela Petrescu
 User Mirela Petrescu
a raspuns userului gabriela Arghir la 30 Apr. 2013
Va multumesc foarte mult!!!!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [1]
Gabriela Arghir
 User Gabriela Arghir
a raspuns la intrebare la 30 Apr. 2013

FIŞĂ DE POST
Constituie anexă la contractul individual de muncă nr. din data.
?nregistrat la ITM al Mun./Jud.

DENUMIREA POSTULUI: DIRECTOR GENERAL SOCIETATE COMERCIALĂ (Cod COR 121011)

Titular :
RELAŢII IERARHICE:
 este subordonat: Consiliului de Administraţie (CA)
 are ?n subordine: - contabil sef
- Sef birou Personal
- Director Productie

RELAŢII FUNCŢIONALE: Aprobă procedurile de importanţă generală pentru organizarea şi derularea proceselor principale la nivel de firmă.
?n acest sens, are relaţii cu: Directorii, echipa managerială .
?n lipsa sa din societate este ?nlocuit de directorul de producţie, cu responsabilitate limitată de a :



RELAŢII DE REPREZENTARE: reprezintă firma faţă de organele de control de specialitate, ?n relaţia cu furnizorii, clienţii, persoanele/organizaţiile din ţară şi din străinătate cu care intră ?n contact ?n interes de serviciu.

ACTIVITĂŢI PRINCIPALE:
1. STABILEŞTE OBIECTIVELE GENERALE DE DEZVOLTARE ALE FIRMEI, ?N CONCORDANŢĂ CU STRATEGIA ELABORATĂ DE CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE
2. APROBĂ BUGETUL ŞI RECTIFICĂRILE ACESTUIA
3. IDENTIFICĂ OPORTUNITĂŢI DE AFACERI
4. REPREZINTĂ FIRMA ?N RELAŢIILE PROTOCOLARE CU FURNIZORII, CLIENŢII ŞI ALTE ORGANISME/ORGANIZAŢII CU IMPACT REAL/POTENŢIAL ASUPRA REZULTATELOR FIRMEI
5. ASIGURĂ MANAGEMENTUL FIRMEI
6. ASIGURĂ REŢEAUA DE RELAŢII NECESARĂ DEZVOLTĂRII ACTIVITĂŢII FIRMEI





ATRIBUŢII PRINCIPALE (şi sarcini aferente):
1. Stabileşte obiectivele de dezvoltare ale firmei, ?n concordanţă cu strategia elaborată de Consiliul de Administraţie
 Stabileşte anual, ?mpreună cu Directorii departamentelor din subordine, obiectivele generale de dezvoltare pe 12, 24 şi 36 de luni
 Comunică obiectivele şi urmăreşte ca acestea să fie comunicate ?ntregului personal
 Monitorizează trimestrial/semestrial/anual gradul de realizare a obiectivelor
 Stabileşte obiective personale şi pentru top-management ?n strictă concordanţă cu obiectivele firmei
2. Aprobă bugetul şi rectificările acestuia
 Participă la elaborarea bugetului, analizează propunerile ?naintate, operează corecţiile necesare şi aprobă bugetul final
 Aprobă sistemul de raportare folosit pentru urmărirea realizării bugetului
3. Identifică oportunităţi de afaceri
 Monitorizează piaţa şi identifică tendinţele de dezvoltare favorabile firmei
 Analizează oportunităţile/constr?ngerile de ordin legislativ, financiar, tehnologic şi social
 Identifică modalităţi de dezvoltare a serviciilor oferite de firmă ?n concordanţă cu tendinţele pieţei
 Identifică şi atrage resursele necesare pentru implementarea noilor idei de afaceri
4. Reprezintă firma ?n relaţiile protocolare cu furnizorii, clienţii şi alte organisme/organizaţii cu impact real/potenţial asupra rezultatelor firmei
 Asigură o bună imagine a firmei pe piaţă
 Participă la ?nt?lniri de afaceri cu furnizori, clienţi, organisme financiare şi instituţii guvernamentale din ţară şi din străinătate
 Dezvoltă relaţii pozitive cu persoane-cheie ?n vederea ?ntăririi poziţiei firmei
5. Asigură managementul firmei
 Comunică managementului valorile şi obiectivele strategice ale firmei
 Stabileşte obiectivele managerilor din subordine, termenele-limită şi modalităţile de măsurare a gradului de realizare a obiectivelor
 Aprobă procedurile de interes general ale firmei (aprovizionare, v?nzare, distribuţie, financiare, service, resurse umane)
 Participă la elaborarea şi implementarea sistemelor de raportare şi a sistemului de calitate
 Dezvoltă mijloace de motivare a personalului din subordine
 Asigură un climat de comunicare şi ?ncurajare a iniţiativei care să contribuie la atingerea obiectivelor stabilite
 Identifică nevoile de recrutare şi participă la selecţia, integrarea şi dezvoltarea managementului firmei
 Participă la programele de elaborare şi actualizare a fişelor de post ale managerilor din subordine
 Evaluează periodic activitatea echipei din subordine
 Negociază şi conciliază situaţiile conflictuale apărute ?n relaţiile interpersonale
 Aprobă planificarea concediilor de odihnă pentru angajaţii din subordine
 Asigură respectarea normelor interne de funcţionare de către personalul din subordine
 Stabileşte măsuri de eficientizare a activităţii personalului din subordine
6. Asigură reţeaua de relaţii necesară dezvoltării activităţii firmei
 Evaluează potenţialul furnizorilor şi al clienţilor
 Stabileşte posibile căi de colaborare şi decide asupra parteneriatelor strategice
 Elaborează planuri de afaceri şi le implementează
 Dezvoltă relaţii pozitive cu personalul firmei ?n vederea motivării şi a creşterii gradului de implicare ?n activitatea firmei

RESPONSABILITĂŢILE POSTULUI:
Legat de activităţile specifice, răspunde de:
 Calitatea relaţiei cu furnizorii şi clienţii
 Folosirea eficientă a resurselor firmei
 Respectarea obligaţiilor firmei faţă de furnizori, clienţi, organele financiare şi organismele guvernamentale
 Asigurarea drepturilor băneşti ale personalului angajat al firmei conform clauzelor contractuale şi legislaţiei muncii
 ?ndeplinirea la termen şi ?n conformitate cu dispoziţiile legale a obligaţiilor faţă de bănci, furnizori şi clienţi
 Calitatea climatului organizaţional
 Calitatea managementului firmei
 Corectitudinea datelor raportate
Legat de funcţiile manageriale, răspunde de:
 Coordonarea eficientă a personalului din subordine
 Utilarea corespunzătoare a subordonaţilor cu echipamentele şi consumabilele necesare
 Calitatea pregătirii profesionale a angajaţilor din subordine
Legat de disciplina muncii, răspunde de:
 ?mbunătăţirea permanentă a pregătirii sale profesionale şi de specialitate
 Respectarea prevederilor normativelor interne şi a procedurilor de lucru
 Se implică ?n vederea soluţionării situaţiilor de criză care afectează firma

AUTORITATEA POSTULUI:
 Decide asupra noilor direcţii de dezvoltare
 Stabileşte planurile de v?nzări şi profit
 Aprobă bugetele şi corecţiile necesare
 Semnează documentele de angajare, colaborare şi ?ncetare a relaţiilor de muncă
 Semnează deciziile de modificare a funcţiei/salariului pentru angajaţii firmei
 Semnează organigrama şi nomenclatorul de funcţii al firmei
 Semnează contracte cu furnizorii, clienţii şi partenerii strategici
 Aprobă procedurile de interes general ale firmei
 Semnează referate de investiţii, statele de plată şi rapoartele financiare ale firmei
 Solicită rapoarte de activitate şi ia măsurile necesare ?n vederea creşterii eficienţei activităţii firmei
 Utilizează echipamente/consumabile/materiale, maşina şi calculatorul puse la dispoziţie de firmă
 Stabileşte prioritatea executării sarcinilor pentru personalul din subordine
 Aprobă recompense/penalizări, prelungirea/?ncetarea activităţii după perioada de probă a angajaţilor
 Aprobă/respinge cereri ale personalului din subordine

SPECIFICAŢIILE POSTULUI

NIVEL DE STUDII: studii superioare tehnice sau economice
CURSURI DE PREGĂTIRE: management, finanţe, v?nzări, legislaţie
EXPERIENŢĂ:
?N SPECIALITATE: minim 5 ani
PE POST: minim 3 ani
CUNOŞTINŢE NECESARE:
 Cunoştinţe avansate privind procesul de v?nzare
 Cunoştinţe avansate privind tehnici de negociere
 Cunoştinţe avansate de management
 Microsoft Office
 Cunoaşterea ?n profunzime a pieţei locale
 Cunoaşterea generală a mediului de afaceri rom?nesc
 Cunoştinţe minime de contabilitate primară
 Cunoaşterea legislaţiei ?n domeniu
APTITUDINI ŞI DEPRINDERI NECESARE:
 Aptitudine generală de ?nvăţare
 Aptitudini de comunicare
 Aptitudini de calcul
 Aptitudinea de a lucra cu documente
 Planificare şi organizare a operaţiilor şi activităţilor
 Abilităţi de negociere
 Acordare şi transmitere de informaţii



CERINŢE PENTRU EXERCITARE:
 Inteligenţă de nivel superior
 Spirit organizatoric
 Capacitate de a evalua şi a lua decizii
 Capacitate de a lucra cu oamenii
 Rezistenţă mare la stres
 Uşurinţă, claritate şi coerenţă ?n exprimare
 Punctualitate
CARACTERISTICI DE PERSONALITATE: g?ndire strategică, spontaneitate, spirit practic, informarea, ajutorarea şi dezvoltarea altora, sociabilitate, tact, amabilitate, conducerea şi controlul oamenilor, ambiţie, ?ncredere ?n sine, activism, energie, fluenţă verbală.
Reprezentant AGA desemnat pentru semnarea contractului DG

Director resurse umane
Titular de post

Data
Semnătura




Alte intrebari despre Fisa postului

TOP RASPUNSURI 2021
Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti cand se poate depune dosarul de pnsie la limita de varsta daca acea persoana se afla in...[citeste mai mult]
Publicat la data 18 Oct. 2021 2 raspunsuri
Daca contest in instanta judecatoreasca competenta ,decizia de pensionare in termen de 45 zile conform art138 aliniat(1)...[citeste mai mult]
Publicat la data 21 Oct. 2021 1 raspuns