Obiective de evaluare
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna ziua. Care sunt obiectivele de evaluare ce trebuie cuprinse in fisa postului? As dori o enumerare a lor daca se poate.
Va multumesc anticipat!
Buna ziua. Care sunt obiectivele de evaluare ce trebuie cuprinse in fisa postului? As dori o enumerare a lor daca se poate.
Va multumesc anticipat!
Adaugata in:
User Elisabeta Manoiu
a intrebat la 13 Sep. 2012
a intrebat la 13 Sep. 2012
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
6 raspunsuri
User Elisabeta Manoiu (economist, SOT)
a raspuns userului georgeta ganea la 18 Sep. 2012
a raspuns userului georgeta ganea la 18 Sep. 2012
Buna ziua. Doamna Ioana Popa a avut dreptate. Ce a raspuns doamna Georgeta Ganea sunt criterii de evaluare care pot fi diferite de la o unitate la alta ca si obiectivele de evaluare sau performanta stabilite printr-un regulament intern, contract colectiv de munca, etc..De aceea v-am si adresat intrebarea pentru ca se face confuzie intre obiectivele de performanta sau evaluare si criteriile de evaluare si mi-ati spus ca fisa postului trebuie sa cuprinda obiectivele de evaluare, printre altele. In Codul muncii se specifica ca fisa postului trebuie sa cuprinda criteriile de evaluare. Acum intrebarea mea este daca fisa postului trebuie sa cuprinda si obiectivele de evaluare si criteriile de evaluare? Si daca trebuie sa cuprinda si obiectivele de evaluare sau performanta, se specifica in vreo lege acest lucru sau nu?
Va trimit cateva exemple de obiective de evaluare si criterii de evaluare, in caz ca veti avea nevoie pe viitor. Multumesc anticipat pentru raspuns!
Obiective de performanta individuala a salariatului:
1. Realizarea atributilor corespunzaoare functiei.
2. Identificarea solutiilor adecvate de rezolvare la activitatile curente.
3. Cunoasterea si aplicarea consecventa a reglementarilor specifice activitatii desfasurate.
4. Inventivitate in gasirea unor cai de optimizare a activitatii desfasurate.
5. Respectarea normelor de disciplina si a normelor etice in indeplinirea atributiilor.
Punctajul se va efectua conform procentelor, pe baza unei notari de la 1 la 5, unde 5 = 100%
Criterii de evaluare:
Adaptabilitatea
Asumarea responsabilitatilor
Capacitatea de a rezolva problemele
Capacitatea de implementare
Capacitatea de autoperfectionare si valorificare a experientei dobandite
Capacitatea de analiza si sinteza
Creativitate si spirit de initiativa
Capacitatea de planificare si de a actiona strategic
Capacitatea de a comunica
Capacitatea de a lucra in echipa
Competenta in redactare
Capacitatea de indrumare
Abilitati in utilizarea calculatorului si a echipamentelor informatice
Respectul fata de lege si loialitate fata de interesele firmei
Capacitatea de consiliere
Capacitatea de a lucra independent
Conduita in timpul serviciului.
Fiecare criteriu va fi asemenea notat de la 1 la 5, unde 1 este slab si 5 este foarte bine.
Nota finala a evaluarii va fi media aritmetica dintre nota finala obiective si nota finala pentru criteriile de evaluare.
Criteriile de performanta vizeaza fie rezultatele si evenimentele trecute, fie potentialul de viitor. Printre acestea putem mentiona:
1. caracteristici personale (aptitudini, comportament si personalitate);
2. competenta;
3. caracteristici profesionale (vigilenta, disponibilitate, autocontrol);
4. interesul pentru resursele alocate postului;
5. orientarea catre excelenta;
6. preocuparea pentru interesul general al firmei;
7. adaptabilitatea la post;
8. capacitatea de decizie;
9. capacitatea de inovare;
10. spiritul de echipa;
11. delegarea responsabilitatilor si antrenarea personalului;
12. comunicarea, etc.
Criteriile de evaluare - Regulamentul intern
Identificarea criteriilor pe care le introduce in Regulamentul intern;
Stabilirea modului concret de realizare a evaluarii salariatilor, anume:
- periodicitatea acesteia;
- criteriile utilizate;
- continutul Fisei de evaluare;
- calificativele care se pot acorda;
- efectele in planul raporturilor de munca ale rezultatelor evaluarii;
- rezultate ale evaluarii apte a conduce la concedierea pentru necorespundere profesionala.
Criteriile de evaluare - exemple:
- responsabilitatile postului;
- calitatea lucrarilor;
- volumul activitatii desfasurate;
- importanta sociala a muncii;
- conditiile concrete in care se desfasoara munca;
- rezultatele obtinute;
- cunostinte si experienta;
- pregatirea profesionala;
- vechimea in companie;
- complexitate, creativitate si diversitatea activitatilor;
- productivitatea muncii;
- participarea la cursuri de formare profesionala;
- disponibilitatea de a presta ore suplimentare;
- judecata si impactul deciziilor;
- influenta, coordonare si supervizare;
- rezultate ale activitatii salariatilor din subordine;
- contacte si comunicare;
- aptitudini organizatorice;
- conditii de munca;
- disponibilitate pentru lucrul in echipa;
- operativitate in desfasurarea activitatilor;
- numar de rebuturi (/zi, /saptamana, /luna);
- numar de reclamatii de la clienti;
- gradul de satisfactie al clientilor;
- numar de clienti pierduti/atrasi;
- cifra de vanzari;
- numar proiecte finalizate;
- fidelitate in raport cu compania;
- colegialitate, corectitudine in raporturile de munca;
- deprinderi, mod de exprimare, temperament;
- incompatibilitati si regimuri speciale.
Va trimit cateva exemple de obiective de evaluare si criterii de evaluare, in caz ca veti avea nevoie pe viitor. Multumesc anticipat pentru raspuns!
Obiective de performanta individuala a salariatului:
1. Realizarea atributilor corespunzaoare functiei.
2. Identificarea solutiilor adecvate de rezolvare la activitatile curente.
3. Cunoasterea si aplicarea consecventa a reglementarilor specifice activitatii desfasurate.
4. Inventivitate in gasirea unor cai de optimizare a activitatii desfasurate.
5. Respectarea normelor de disciplina si a normelor etice in indeplinirea atributiilor.
Punctajul se va efectua conform procentelor, pe baza unei notari de la 1 la 5, unde 5 = 100%
Criterii de evaluare:
Adaptabilitatea
Asumarea responsabilitatilor
Capacitatea de a rezolva problemele
Capacitatea de implementare
Capacitatea de autoperfectionare si valorificare a experientei dobandite
Capacitatea de analiza si sinteza
Creativitate si spirit de initiativa
Capacitatea de planificare si de a actiona strategic
Capacitatea de a comunica
Capacitatea de a lucra in echipa
Competenta in redactare
Capacitatea de indrumare
Abilitati in utilizarea calculatorului si a echipamentelor informatice
Respectul fata de lege si loialitate fata de interesele firmei
Capacitatea de consiliere
Capacitatea de a lucra independent
Conduita in timpul serviciului.
Fiecare criteriu va fi asemenea notat de la 1 la 5, unde 1 este slab si 5 este foarte bine.
Nota finala a evaluarii va fi media aritmetica dintre nota finala obiective si nota finala pentru criteriile de evaluare.
Criteriile de performanta vizeaza fie rezultatele si evenimentele trecute, fie potentialul de viitor. Printre acestea putem mentiona:
1. caracteristici personale (aptitudini, comportament si personalitate);
2. competenta;
3. caracteristici profesionale (vigilenta, disponibilitate, autocontrol);
4. interesul pentru resursele alocate postului;
5. orientarea catre excelenta;
6. preocuparea pentru interesul general al firmei;
7. adaptabilitatea la post;
8. capacitatea de decizie;
9. capacitatea de inovare;
10. spiritul de echipa;
11. delegarea responsabilitatilor si antrenarea personalului;
12. comunicarea, etc.
Criteriile de evaluare - Regulamentul intern
Identificarea criteriilor pe care le introduce in Regulamentul intern;
Stabilirea modului concret de realizare a evaluarii salariatilor, anume:
- periodicitatea acesteia;
- criteriile utilizate;
- continutul Fisei de evaluare;
- calificativele care se pot acorda;
- efectele in planul raporturilor de munca ale rezultatelor evaluarii;
- rezultate ale evaluarii apte a conduce la concedierea pentru necorespundere profesionala.
Criteriile de evaluare - exemple:
- responsabilitatile postului;
- calitatea lucrarilor;
- volumul activitatii desfasurate;
- importanta sociala a muncii;
- conditiile concrete in care se desfasoara munca;
- rezultatele obtinute;
- cunostinte si experienta;
- pregatirea profesionala;
- vechimea in companie;
- complexitate, creativitate si diversitatea activitatilor;
- productivitatea muncii;
- participarea la cursuri de formare profesionala;
- disponibilitatea de a presta ore suplimentare;
- judecata si impactul deciziilor;
- influenta, coordonare si supervizare;
- rezultate ale activitatii salariatilor din subordine;
- contacte si comunicare;
- aptitudini organizatorice;
- conditii de munca;
- disponibilitate pentru lucrul in echipa;
- operativitate in desfasurarea activitatilor;
- numar de rebuturi (/zi, /saptamana, /luna);
- numar de reclamatii de la clienti;
- gradul de satisfactie al clientilor;
- numar de clienti pierduti/atrasi;
- cifra de vanzari;
- numar proiecte finalizate;
- fidelitate in raport cu compania;
- colegialitate, corectitudine in raporturile de munca;
- deprinderi, mod de exprimare, temperament;
- incompatibilitati si regimuri speciale.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului georgeta ganea la 17 Sep. 2012
a raspuns userului georgeta ganea la 17 Sep. 2012
Ce redati dvs sunt criteriile de evaluare a performantelor in cazul functionarilor publici. In niciun caz ele nu se aplica in toate cazurile. Acesta insa sunt stabilite prin cadrul legal, cele referitoare la functionarii publici.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului georgeta ganea la 17 Sep. 2012
a raspuns userului georgeta ganea la 17 Sep. 2012
Acestea sunt criteriile si nu obiectivele de performanta.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Elisabeta Manoiu la 17 Sep. 2012
a raspuns userului Elisabeta Manoiu la 17 Sep. 2012
Obiectivele de performanta se stabilesc la nivelul fiecarui angajator si in functie de atributiile angajatului, nu exista o "reteta" universal valabila. Sunt acele asa-numite targeturi de atins de angajat, ce si in cat timp trebuie sa faca.
User Elisabeta Manoiu (economist, SOT)
a raspuns userului georgeta ganea la 16 Sep. 2012
a raspuns userului georgeta ganea la 16 Sep. 2012
Multumesc inca o data!
User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 13 Sep. 2012
a raspuns la intrebare la 13 Sep. 2012
1. Adaptabilitate - Capacitatea de a indeplini activitatile pe care le presupune realizarea atributiilor corespunzatoare functiei, a atributiilor delegate, precum si a desfasura activitati cu caracter neplanificat intr-un context reglementat.
2. Asumarea responsabilitatilor - Capacitatea de a accepta erorile sau, dupa caz, deficientele propriei activitati, de a raspunde pentru acestea; capacitatea de a invata din greseli si de a nu le mai repeta.
3. Capacitatea de a rezolva problemele - Capacitatea de a depasi obstacolele sau dificultatile intervenite in activitatea curenta, prin identificarea solutiilor prin solicitarea solutiilor adecvate de rezolvare si asumarea riscului.
4. Capacitatea de implementare - Capacitatea de a pune eficient in practica solutiile proprii si desfasurarea activitatilor in scopul realizarii obiectivelor.
5. Capacitatea de autoperfectionare si de valorificare a experientei dobandite - Angajament in realizarea obiectivelor dorinta permanenta de perfectionare profesionala, de imbunatatire a activitatii de a pune in practica cunostintele si de prinderile dobandite.
6. Capacitatea de analiza - Capacitatea de a interpreta un volum mare de informatii de a identifica si de si a valorifica constantele si elementele noi, de a selecta aspectele esentiale xxpentru domeniul analizat.
7. Creativitate si spirit de initiativa - Atitudine activa in solutionarea problemelor si realizarea obiectivelor prin crearea unor moduri alternative de rezolvare a problemelor curente, atitudine pozitiva fata de idei noi; inventivitate in gasirea unor cai de optimizare a activitatii desfasurate.
8. Capacitatea de previzionare - Capacitatea de a previziona posibilele riscuri si consecintele acestora capacitatea de a anticipa solutii si de a organiza timpul propriu sau, dupa caz al celorlalti, pentru indeplinirea eficienta a atributiilor de serviciu.
9. Capacitatea de a comunica - Aptitudinea de a transmite si recepta cu usurinta informatiile, in scris si verbal.
10. Capacitatea de a lucra independent - Capacitatea de a desfasura activitati pentru indeplinirea atributiilor de serviciu fara a solicita coordonare, cu exceptia cazurilor in care activitatile implica luarea unor decizii care depasesc limitele de competenta.
11. Capacitatea de a lucra in echipa - Capacitatea de a se integra intr-o echipa de a-si aduce contributia prin participare efectiva , de a transmite si de a influenta idei, pentru realizarea obiectivelor acesteia.
12. Competenta in redactare - Capacitatea de a se exprima in scris fluient, clar si concis de a utiliza corect vocabularul si de a folosi limbajul corespunzator exigentelor care trebuie sa caracterizeze documentele elaborate.
13. Capacitatea de consiliere - Capacitatea de a oferi sprijin informational, cu argumentare solida, corespunzator si prezentata in mod adecvat atunci când este solicitat.
14. Capacitatea de indrumare - Capacitatea de a oferi informatia adecvata desfasurarii unei anumite activitati si de a oferi sprijin in valorificarea acesteia.
15. Abilitati in utilizarea calculatoare lor si a altor echipamente informatice - Aptitudinea de a utiliza calculatoarele folosind tehnici standard de procesare capacitatea de a utiliza sisteme specifice postului, abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipament de birou copiatoare, faxuri proiectoare.
16. Respectul fata de lege si loialitatea fata de interesele institutiei - Cunoasterea si aplicarea consecventa a regulamentelor specifice activitatii curente, precum si sustinerea institutiei si a obiectivelor ei prin promovarea politicilor, strategiilor si a unei imagini favorabile.
17. Conduita in timpul serviciului - Respectarea normelor de disciplina si a normelor etice in indeplinirea atributiilor si realizarea si realizarea obiectivelor, in relatiile cu colegii cu cetatenii precum si cu ceilalti beneficiari ai serviciilor prestate de functionarii publici.
2. Asumarea responsabilitatilor - Capacitatea de a accepta erorile sau, dupa caz, deficientele propriei activitati, de a raspunde pentru acestea; capacitatea de a invata din greseli si de a nu le mai repeta.
3. Capacitatea de a rezolva problemele - Capacitatea de a depasi obstacolele sau dificultatile intervenite in activitatea curenta, prin identificarea solutiilor prin solicitarea solutiilor adecvate de rezolvare si asumarea riscului.
4. Capacitatea de implementare - Capacitatea de a pune eficient in practica solutiile proprii si desfasurarea activitatilor in scopul realizarii obiectivelor.
5. Capacitatea de autoperfectionare si de valorificare a experientei dobandite - Angajament in realizarea obiectivelor dorinta permanenta de perfectionare profesionala, de imbunatatire a activitatii de a pune in practica cunostintele si de prinderile dobandite.
6. Capacitatea de analiza - Capacitatea de a interpreta un volum mare de informatii de a identifica si de si a valorifica constantele si elementele noi, de a selecta aspectele esentiale xxpentru domeniul analizat.
7. Creativitate si spirit de initiativa - Atitudine activa in solutionarea problemelor si realizarea obiectivelor prin crearea unor moduri alternative de rezolvare a problemelor curente, atitudine pozitiva fata de idei noi; inventivitate in gasirea unor cai de optimizare a activitatii desfasurate.
8. Capacitatea de previzionare - Capacitatea de a previziona posibilele riscuri si consecintele acestora capacitatea de a anticipa solutii si de a organiza timpul propriu sau, dupa caz al celorlalti, pentru indeplinirea eficienta a atributiilor de serviciu.
9. Capacitatea de a comunica - Aptitudinea de a transmite si recepta cu usurinta informatiile, in scris si verbal.
10. Capacitatea de a lucra independent - Capacitatea de a desfasura activitati pentru indeplinirea atributiilor de serviciu fara a solicita coordonare, cu exceptia cazurilor in care activitatile implica luarea unor decizii care depasesc limitele de competenta.
11. Capacitatea de a lucra in echipa - Capacitatea de a se integra intr-o echipa de a-si aduce contributia prin participare efectiva , de a transmite si de a influenta idei, pentru realizarea obiectivelor acesteia.
12. Competenta in redactare - Capacitatea de a se exprima in scris fluient, clar si concis de a utiliza corect vocabularul si de a folosi limbajul corespunzator exigentelor care trebuie sa caracterizeze documentele elaborate.
13. Capacitatea de consiliere - Capacitatea de a oferi sprijin informational, cu argumentare solida, corespunzator si prezentata in mod adecvat atunci când este solicitat.
14. Capacitatea de indrumare - Capacitatea de a oferi informatia adecvata desfasurarii unei anumite activitati si de a oferi sprijin in valorificarea acesteia.
15. Abilitati in utilizarea calculatoare lor si a altor echipamente informatice - Aptitudinea de a utiliza calculatoarele folosind tehnici standard de procesare capacitatea de a utiliza sisteme specifice postului, abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipament de birou copiatoare, faxuri proiectoare.
16. Respectul fata de lege si loialitatea fata de interesele institutiei - Cunoasterea si aplicarea consecventa a regulamentelor specifice activitatii curente, precum si sustinerea institutiei si a obiectivelor ei prin promovarea politicilor, strategiilor si a unei imagini favorabile.
17. Conduita in timpul serviciului - Respectarea normelor de disciplina si a normelor etice in indeplinirea atributiilor si realizarea si realizarea obiectivelor, in relatiile cu colegii cu cetatenii precum si cu ceilalti beneficiari ai serviciilor prestate de functionarii publici.
Alte intrebari despre Fisa postului
- Emitere Fisa Postului in urma schimbarii pozitiei [1 raspuns]
- Cate persoane se pot inlocui concomitent la serviciu? [9 raspunsuri]
- Ce se poate intampla daca nu semnez o noua fisa a postului [1 raspuns]
- O fisa de post poate fi lovita de nulitate? [1 raspuns]
- Fisa Postului la muncitori trebuie actualizata in fiecare an? [1 raspuns]