ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


abilitare serviciu extern de prevenire Å?i protecÅ£ie


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


?Žn vederea abilitÄ?rii unui serviciu extern de prevenire ??i protec??ie, este permisÄ? situa??ia ??n care conducÄ?torul serviciului este angajat cu normÄ? ??ntreagÄ? la altÄ? institu??ie?

Florin Luchian
 User  Florin Luchian
a intrebat la 09 Sep. 2011
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

3 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Florin Luchian
 User Florin Luchian
a raspuns userului George Andreescu la 09 Oct. 2011
Multumesc pentru raspuns!
Dar am nevoie de putin mai multe amanunte.
Eu ma referisem la un serviciu extern de prevenire ??i protec??ie, si nu la lucratorul desemnat sau la un serviciul intern.
Concret, ma intereseaza dac?? un serviciu extern poate fi abilitat in conditiile in care conduc??torul serviciului lucreaza 8 ore pe zi la o alta institutie.
Mentionez ca la "SEC??IUNEA a 6-a Abilitarea serviciilor externe de prevenire ??i protec??ie" din HG nr.1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, nu am identificat nici o prevedere care s?? interzica o astfel de solicitare.
Multumesc anticipat pentru un nou raspuns!

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [1]
George Andreescu
 Expert George Andreescu (Specialist, Morgan Sol Romania)
a raspuns la intrebare la 22 Sep. 2011
Potrivit art. 20 alin. 1 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006 , astfel cum au fost modificate si completate prin HG 955/2010 , desemnarea nominala a lucratorului/lucratorilor pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului.
Alin. 2 din acelasi articol prevede ca angajatorul va desemna lucratorul numai din r??ndul lucratorilor cu care are incheiat contract individual de munca cu norma intreaga.
Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze, potrivit prevederilor alin. 3 din acelasi articol.
In concluzie, responsabilul SSM poate fi desemnat dintre salariatii angajati cu norma intreaga la respectivul angajator si care indeplineste cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, prin decizia scrisa a angajatorului, activitatile de prevenire si protectie fiind consemnate in fisa de post a acestuia.

Totodata, art. 8 alin. 6 din Legea 319/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca lucratorii desemnati trebuie sa aiba, in principal, atributii privind securitatea si sanatatea in munca si, cel mult, atributii complementare.
Totodata este inadmisibil din punct de vedere al legislatiei muncii sa se incheie un contract de munca care la daurata muncii sa prevada 8 ore pe zi cu specificatia doar la angajari de personal.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [1]
George Andreescu
 Expert George Andreescu (Specialist, Morgan Sol Romania)
a raspuns la intrebare la 22 Sep. 2011
Potrivit art. 20 alin. 1 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006 , astfel cum au fost modificate si completate prin HG 955/2010 , desemnarea nominala a lucratorului/lucratorilor pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului.
Alin. 2 din acelasi articol prevede ca angajatorul va desemna lucratorul numai din r??ndul lucratorilor cu care are incheiat contract individual de munca cu norma intreaga.
Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze, potrivit prevederilor alin. 3 din acelasi articol.
In concluzie, responsabilul SSM poate fi desemnat dintre salariatii angajati cu norma intreaga la respectivul angajator si care indeplineste cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, prin decizia scrisa a angajatorului, activitatile de prevenire si protectie fiind consemnate in fisa de post a acestuia.

Totodata, art. 8 alin. 6 din Legea 319/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca lucratorii desemnati trebuie sa aiba, in principal, atributii privind securitatea si sanatatea in munca si, cel mult, atributii complementare.
Aceste cerinte ale legiuitorului nu sunt indeplinite prin reducerea duratei de munca prevazute in CIM incheiat cu salariata secretara si incheierea unui contract de munca cu timp partial pentru desfasurarea activitatii de SSM. Totodata este inadmisibil din punct de vedere al legislatiei muncii sa se incheie un contract de munca care la daurata muncii sa prevada 8 ore pe zi cu specificatia doar la angajari de personal.

Alte intrebari despre Sanatate si Securitate in Munca