Instruire societati pareri pro si contra !
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Conform HG 1425/2006- Metodologia aplicarii Legii 319/2006- a SSM, administratorul societatii se ocupa de organizarea activitatilor de prevenire si protectie. Daca administratorul societatii nu poate nu are capacitatea sau nu vrea sa se ocupe personal de activitatile de la art.14 din HG 1425/2006, poate sa peleze la un serviciu extern de prevenire si protectie. Serviciul extern de prevenire si protectie se va ocupa de toate fazele de instruire IIG, ILM, IP, si se va consemna in contractul de prestari servicii incheiat.
Serviciul extern are si oamenii pregatiti si materiale pt instruiri etc.
Pt. societati cu peste 50 de lucratori se schimba situatia si angajatorul trebuie sa aiba omul sau pregatit. Intrebarea este "De ce fiecare interpreteaza legea cum vrea si nu o citeste atent ? Toata lumea spune ca trebuie sa ai persoana desemnata-FALS, trebuie sa ai conducator al locului de munca-FALS, trebuie sa faca administratorul instruirea periodica -FALS.
Administratorul are 3 manipulanti marfa care au 8 clase si el are 9, nu este in localitate si nu vrea sa se ocupe personal? Se poate ? Conform legislatiei se poate. Parerea dumneavoastra care este? Nu va ganditi numai la marile intreprinderi care au fost si s-au dus. Ganditi-va la somerii care si-au facut un SRL sau un I.I. si au o taraba in piata. Legea a fost facuta si pentru ei asa ca as intreba se poate?
Cu stima SIMION VALENTIN.
Conform HG 1425/2006- Metodologia aplicarii Legii 319/2006- a SSM, administratorul societatii se ocupa de organizarea activitatilor de prevenire si protectie. Daca administratorul societatii nu poate nu are capacitatea sau nu vrea sa se ocupe personal de activitatile de la art.14 din HG 1425/2006, poate sa peleze la un serviciu extern de prevenire si protectie. Serviciul extern de prevenire si protectie se va ocupa de toate fazele de instruire IIG, ILM, IP, si se va consemna in contractul de prestari servicii incheiat.
Serviciul extern are si oamenii pregatiti si materiale pt instruiri etc.
Pt. societati cu peste 50 de lucratori se schimba situatia si angajatorul trebuie sa aiba omul sau pregatit. Intrebarea este "De ce fiecare interpreteaza legea cum vrea si nu o citeste atent ? Toata lumea spune ca trebuie sa ai persoana desemnata-FALS, trebuie sa ai conducator al locului de munca-FALS, trebuie sa faca administratorul instruirea periodica -FALS.
Administratorul are 3 manipulanti marfa care au 8 clase si el are 9, nu este in localitate si nu vrea sa se ocupe personal? Se poate ? Conform legislatiei se poate. Parerea dumneavoastra care este? Nu va ganditi numai la marile intreprinderi care au fost si s-au dus. Ganditi-va la somerii care si-au facut un SRL sau un I.I. si au o taraba in piata. Legea a fost facuta si pentru ei asa ca as intreba se poate?
Cu stima SIMION VALENTIN.
Adaugata in:
User Valentin Simion
a intrebat la 20 Apr. 2014
a intrebat la 20 Apr. 2014
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
7 raspunsuri
User Valentin Simion
a raspuns userului Ioana Popa la 02 Mai. 2014
a raspuns userului Ioana Popa la 02 Mai. 2014
Serviciile de prevenire si protectie intra in doua categorii: interne si externe. Cele interne sunt organizate de noi iar cele externe functioneaza pe baza unui contract cu un serviciu extern de prevenire si protectie.
Iata si cele 3 conditii in care trebuie sa apelam la un serviciu extern de prevenire si protectie:
1) Nu sunt indeplinite conditiile prevazute de lege pentru a putea realiza chiar dvs., in calitate de angajator, activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie sa desemnati unul sau mai multi lucratori sau sa organizati serviciul intern de prevenire si protectie si/sau sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.
2) Desi sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, nici dvs., in calitate de angajator, nici lucratorii desemnati sau serviciul intern nu realizeaza in totalitate activitatile de prevenire si protectie, trebuie sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.
3) Lucratorii desemnati si/sau serviciul intern de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor din domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.
Iata si cele 3 conditii in care trebuie sa apelam la un serviciu extern de prevenire si protectie:
1) Nu sunt indeplinite conditiile prevazute de lege pentru a putea realiza chiar dvs., in calitate de angajator, activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie sa desemnati unul sau mai multi lucratori sau sa organizati serviciul intern de prevenire si protectie si/sau sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.
2) Desi sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, nici dvs., in calitate de angajator, nici lucratorii desemnati sau serviciul intern nu realizeaza in totalitate activitatile de prevenire si protectie, trebuie sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.
3) Lucratorii desemnati si/sau serviciul intern de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor din domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.
User Valentin Simion
a raspuns userului Ioana Popa la 25 Apr. 2014
a raspuns userului Ioana Popa la 25 Apr. 2014
Buna dimineata,
va multumesc frumos pt amabilitatea dvs de a-mi raspunde si imi cer scuze daca insistenta mea a fost exagerata, dar pe mai toate forumurile se propaga aceeasi idee cu instruirea fara ca cineva sa o studieze putin.
LEGEA 319/2006 a SSM spune cum se face instruirea dar ca orice lege trebuie sa aiba o metodologie de aplicare si noi avem HG 1425/2006 Norme Metodologice de aplicare a legii 319/2006 unde se specifica cum, cand si in ce mod se poate aplica.
Inca o data va multumesc si scuzati neplacerile cauzate de insistenta mea.
In final am inteles ca si cu softul de evaluare obligatorie a angajatilor. Evaluarea competentelor este UN ATRIBUT al angajatorului si O OBLIGATIE !
Va multumesc foarte mult.
Cu respect SIMION VALENTIN
va multumesc frumos pt amabilitatea dvs de a-mi raspunde si imi cer scuze daca insistenta mea a fost exagerata, dar pe mai toate forumurile se propaga aceeasi idee cu instruirea fara ca cineva sa o studieze putin.
LEGEA 319/2006 a SSM spune cum se face instruirea dar ca orice lege trebuie sa aiba o metodologie de aplicare si noi avem HG 1425/2006 Norme Metodologice de aplicare a legii 319/2006 unde se specifica cum, cand si in ce mod se poate aplica.
Inca o data va multumesc si scuzati neplacerile cauzate de insistenta mea.
In final am inteles ca si cu softul de evaluare obligatorie a angajatilor. Evaluarea competentelor este UN ATRIBUT al angajatorului si O OBLIGATIE !
Va multumesc foarte mult.
Cu respect SIMION VALENTIN
Expert Ioana Popa
a raspuns userului valentin simion la 24 Apr. 2014
a raspuns userului valentin simion la 24 Apr. 2014
Parerea mea este ca deja detineti raspunsurile si pareti sa fiti nemultumit de cele primite aici. Eu v-am redat ce prevede legea, daca nu sunteti de acord incercati sa cereti opiniile altor specialisti. Steguletele rosii nu ne ajuta cu nimic la clarificarea problemei. Vreti o dezbatere generala sau va confrunatati cu o problema reala?! Daca in situatia dvs se aplica art. 16 si vi s-a confirmat de ITM acest lucru atunci nu vad unde apare neclaritatea. Daca sunt indeplinite toate acele conditii prevazute la art. 16, atunci este in regula. Cred ca detineti deja raspunsul. Succes in toate!
User Valentin Simion
a raspuns userului Ioana Popa la 22 Apr. 2014
a raspuns userului Ioana Popa la 22 Apr. 2014
Buna ziua,
poate credeti ca sunt un "GICA CONTRA", dar imi tot sariti la articolul 91 si 96 care intr-adevar se aplica la societati care isi permit sa aiba conducator al locului de munca sau administratorul societatii cumuleaza si functia de conducator al locului de munca. La o societate cu pana la 9 salariati sa nu spun 1 sau 2, administratorul nu poate sau nu are posibilitatea de a numi un conducator al locului de munca pt ca are 4 taximetristi si sediul societatii este la domiciliul acestuia (admin), administratorul este o doamna casnica si nu stie ce inseamna SSM. Pt ei ce spune legea?
HG 1425/2006. art. 16.3.
Art. 16. - (1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5
b) angajatorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/sau unitate;
c) angajatorul îndeplineşte cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, corespunzătoare cel puţin nivelului de bază, conform prevederilor art. 47-51.
(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători, conform prevederilor art. 20-22, sau poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie, conform prevederilor art. 23-27, şi/sau să apeleze la servicii externe.
(3) În situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile de la alin. (1), dar angajatorul nu realizează în totalitate activităţile de prevenire şi protecţie, pentru activităţile pe care nu le realizează angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe.
La fel si cu societati cu pana la 49 lucratori.
Instructajul pe care il prezinta HG 1425/2006 se aplica la societati care isi permit un conducator al locului de munca sau persoana desmnata sau administratorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate in cadrul societatii dar sunt mii de firme compuse din 1 sau 2 salariati fiecare lucreaza independent pe masina lui sau cate si mai cate exemple.
Ma interesa si parerea dvs. dar am avut o discutie cu un domn inspector pricipal de la un ITM si mi s-a confirmat ca se poate.
Cu mult respect SIMION VALENTIN
poate credeti ca sunt un "GICA CONTRA", dar imi tot sariti la articolul 91 si 96 care intr-adevar se aplica la societati care isi permit sa aiba conducator al locului de munca sau administratorul societatii cumuleaza si functia de conducator al locului de munca. La o societate cu pana la 9 salariati sa nu spun 1 sau 2, administratorul nu poate sau nu are posibilitatea de a numi un conducator al locului de munca pt ca are 4 taximetristi si sediul societatii este la domiciliul acestuia (admin), administratorul este o doamna casnica si nu stie ce inseamna SSM. Pt ei ce spune legea?
HG 1425/2006. art. 16.3.
Art. 16. - (1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5
b) angajatorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/sau unitate;
c) angajatorul îndeplineşte cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, corespunzătoare cel puţin nivelului de bază, conform prevederilor art. 47-51.
(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători, conform prevederilor art. 20-22, sau poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie, conform prevederilor art. 23-27, şi/sau să apeleze la servicii externe.
(3) În situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile de la alin. (1), dar angajatorul nu realizează în totalitate activităţile de prevenire şi protecţie, pentru activităţile pe care nu le realizează angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe.
La fel si cu societati cu pana la 49 lucratori.
Instructajul pe care il prezinta HG 1425/2006 se aplica la societati care isi permit un conducator al locului de munca sau persoana desmnata sau administratorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate in cadrul societatii dar sunt mii de firme compuse din 1 sau 2 salariati fiecare lucreaza independent pe masina lui sau cate si mai cate exemple.
Ma interesa si parerea dvs. dar am avut o discutie cu un domn inspector pricipal de la un ITM si mi s-a confirmat ca se poate.
Cu mult respect SIMION VALENTIN
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 21 Apr. 2014
a raspuns la intrebare la 21 Apr. 2014
Necesitatea existentei unui conducator al locului de munca este necesara in cazul instruirii la locul de munca si celei periodice, iar acest lucru reiese chiar din lege, si anume:
ART. 91 - Legea 319/2006, actualizata
(1) Instruirea la locul de muncă se face de către conducătorul direct al locului de muncă, ?n grupe de maximum 20 de persoane.
ART. 96
(1) Instruirea periodică se efectuează de către conducătorul locului de muncă.
In cazul instruirii introductiv generale lucrurile sunt diferite, nefiind obligatorie existenta unui conducator al locului de munca, pentru ca se poate face aceasta instruire si de un serviciu contractatat, de exemplu.
ART. 85
Instruirea introductiv-generală se face de către:
a) angajatorul care şi-a asumat atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă; sau
b) lucrătorul desemnat; sau
c) un lucrător al serviciului intern de prevenire şi protecţie; sau
d) serviciul extern de prevenire şi protecţie.
ART. 91 - Legea 319/2006, actualizata
(1) Instruirea la locul de muncă se face de către conducătorul direct al locului de muncă, ?n grupe de maximum 20 de persoane.
ART. 96
(1) Instruirea periodică se efectuează de către conducătorul locului de muncă.
In cazul instruirii introductiv generale lucrurile sunt diferite, nefiind obligatorie existenta unui conducator al locului de munca, pentru ca se poate face aceasta instruire si de un serviciu contractatat, de exemplu.
ART. 85
Instruirea introductiv-generală se face de către:
a) angajatorul care şi-a asumat atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă; sau
b) lucrătorul desemnat; sau
c) un lucrător al serviciului intern de prevenire şi protecţie; sau
d) serviciul extern de prevenire şi protecţie.
User Valentin Simion
a raspuns userului Dragomir Dascalu la 21 Apr. 2014
a raspuns userului Dragomir Dascalu la 21 Apr. 2014
Buna ziua,
va multumesc frumos pt raspunsul la intrebarea mea. dar totusi la art. 15 din HG 1425/2006 nu se face referire la Instruirea introductiv generala.
Atasez primele alineate din art.15. HG 1425/2006.(alineatul 7)
Art. 15. - (1) Activităţile de prevenire şi protecţie desfăşurate prin modalităţile prevăzute la art. 14 ?n cadrul ?ntreprinderii şi/sau al unităţii sunt următoarele:
1. identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru;
2. elaborarea şi actualizarea planului de prevenire şi protecţie;
3. elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate ?n muncă, ţin?nd seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii/?ntreprinderii, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru;
4. propunerea atribuţiilor şi răspunderilor ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă, ce revin lucrătorilor, corespunzător funcţiilor exercitate, care se consemnează ?n fişa postului, cu aprobarea angajatorului;
5. verificarea cunoaşterii şi aplicării de către toţi lucrătorii a măsurilor prevăzute ?n planul de prevenire şi protecţie, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă, stabilite prin fişa postului;
6. ?ntocmirea unui necesar de documentaţii cu caracter tehnic de informare şi instruire a lucrătorilor ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă;
7. elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicităţii adecvate pentru fiecare loc de muncă, asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă şi verificarea cunoaşterii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor primite;
8. elaborarea programului de instruire-testare la nivelul ?ntreprinderii şi/sau unităţii;
9. asigurarea ?ntocmirii planului de acţiune ?n caz de pericol grav şi iminent, conform prevederilor art. 101-107, şi asigurarea ca toţi lucrătorii să fie instruiţi pentru aplicarea lui;
Dupa cum vedeti si dumneavoastra scrie "asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor ?n domeniul SSM", nu spune IIG. Astept raspunsul dvs. deoarece parerea unor inspectori de munca este impartita.
Cu respect SIMION VALENTIN
va multumesc frumos pt raspunsul la intrebarea mea. dar totusi la art. 15 din HG 1425/2006 nu se face referire la Instruirea introductiv generala.
Atasez primele alineate din art.15. HG 1425/2006.(alineatul 7)
Art. 15. - (1) Activităţile de prevenire şi protecţie desfăşurate prin modalităţile prevăzute la art. 14 ?n cadrul ?ntreprinderii şi/sau al unităţii sunt următoarele:
1. identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru;
2. elaborarea şi actualizarea planului de prevenire şi protecţie;
3. elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate ?n muncă, ţin?nd seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii/?ntreprinderii, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru;
4. propunerea atribuţiilor şi răspunderilor ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă, ce revin lucrătorilor, corespunzător funcţiilor exercitate, care se consemnează ?n fişa postului, cu aprobarea angajatorului;
5. verificarea cunoaşterii şi aplicării de către toţi lucrătorii a măsurilor prevăzute ?n planul de prevenire şi protecţie, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă, stabilite prin fişa postului;
6. ?ntocmirea unui necesar de documentaţii cu caracter tehnic de informare şi instruire a lucrătorilor ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă;
7. elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicităţii adecvate pentru fiecare loc de muncă, asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă şi verificarea cunoaşterii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor primite;
8. elaborarea programului de instruire-testare la nivelul ?ntreprinderii şi/sau unităţii;
9. asigurarea ?ntocmirii planului de acţiune ?n caz de pericol grav şi iminent, conform prevederilor art. 101-107, şi asigurarea ca toţi lucrătorii să fie instruiţi pentru aplicarea lui;
Dupa cum vedeti si dumneavoastra scrie "asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor ?n domeniul SSM", nu spune IIG. Astept raspunsul dvs. deoarece parerea unor inspectori de munca este impartita.
Cu respect SIMION VALENTIN
User Dragomir Dascalu
a raspuns la intrebare la 21 Apr. 2014
a raspuns la intrebare la 21 Apr. 2014
Prevederile legislative in acest domeniu sunt foarte clare. Faptul ca nu ne convin sau ca ar putea fi modificate astfel incat sa ne convina mai mult, este alceva.
Astfel , conform art. 14 din Norme, angajatorul poate organiza activitatea de prevenire si protectie in trei miduri: prin asumarea raspunderii de catre angajator (cu respectarea conditiilor specificate de pregatire si prezenta in unitate), prin desemnarea unui lucrator care sa se ocupe de activitatea de prevenire si protectie si apelarea la un serviciu extern de prevenire si protectie(SEPP).
Activitatile de prevenire si protectie pe care trebuie sa le realizeze angajatorul prin una din formele prevazute la art. 14 din Norme sunt prevazute la art. 15. Daca ne uitam cu atentie, la art. 15 nu este prevazuta instruirea lucratorilor. Aceasta este tratata intru-un capitol special.
Daca din nou vom citi cu atentie, vom vedea ca SEPP poate efectua doar instruirea introductiv-generala la angajare. Instruirea la locul de munca si instruirea periodica se efectueaza de conducatorul direct al locului de munca.
Acum sa revenim la exemplul dumneavoastra:
Administratorul cu 9 clase apeleaza la un SEPP care ii intocmeste si pune la dispuzitie toate documentele prevazute la art. 15: Evaluare riscuri, instructiuni proprii, tematici de instruire, necesar de dotare, plan de prevenire si protectie, etc. Pe baza acestor documente, administratorul cu 9 clase face enstruirea la locul de munca si periodica pentru cei trei manipulanti cu 8 clase deoarece, in acest caz, el este conducator al locului de munca(manipulantii i se subordoneaza direct). Daca nu este in localitate , nu este nicio problema, SEPP supravegheaza activitatea dpdv al SSM. El va fi prezent in firma can mai angajeaza un manipulant pentru a-i face instruirea la locul de munca (si oricum trebuie sa semneze si documentele de angajare) si mai vine o dala la o luna sau doua sau saze luni(max. prevazut de lege) pentrua efectua instruirea la locul de munca, ce are o durata stabilita in instructiunile proprii ( poate fi si o ora).
Si inca un lucru; conform legii 319/2006, administratorul care apeleaza la SEPP nu este exonerat de raspundere !.
Astfel , conform art. 14 din Norme, angajatorul poate organiza activitatea de prevenire si protectie in trei miduri: prin asumarea raspunderii de catre angajator (cu respectarea conditiilor specificate de pregatire si prezenta in unitate), prin desemnarea unui lucrator care sa se ocupe de activitatea de prevenire si protectie si apelarea la un serviciu extern de prevenire si protectie(SEPP).
Activitatile de prevenire si protectie pe care trebuie sa le realizeze angajatorul prin una din formele prevazute la art. 14 din Norme sunt prevazute la art. 15. Daca ne uitam cu atentie, la art. 15 nu este prevazuta instruirea lucratorilor. Aceasta este tratata intru-un capitol special.
Daca din nou vom citi cu atentie, vom vedea ca SEPP poate efectua doar instruirea introductiv-generala la angajare. Instruirea la locul de munca si instruirea periodica se efectueaza de conducatorul direct al locului de munca.
Acum sa revenim la exemplul dumneavoastra:
Administratorul cu 9 clase apeleaza la un SEPP care ii intocmeste si pune la dispuzitie toate documentele prevazute la art. 15: Evaluare riscuri, instructiuni proprii, tematici de instruire, necesar de dotare, plan de prevenire si protectie, etc. Pe baza acestor documente, administratorul cu 9 clase face enstruirea la locul de munca si periodica pentru cei trei manipulanti cu 8 clase deoarece, in acest caz, el este conducator al locului de munca(manipulantii i se subordoneaza direct). Daca nu este in localitate , nu este nicio problema, SEPP supravegheaza activitatea dpdv al SSM. El va fi prezent in firma can mai angajeaza un manipulant pentru a-i face instruirea la locul de munca (si oricum trebuie sa semneze si documentele de angajare) si mai vine o dala la o luna sau doua sau saze luni(max. prevazut de lege) pentrua efectua instruirea la locul de munca, ce are o durata stabilita in instructiunile proprii ( poate fi si o ora).
Si inca un lucru; conform legii 319/2006, administratorul care apeleaza la SEPP nu este exonerat de raspundere !.
Alte intrebari despre Sanatate si Securitate in Munca
- Conditii de acordare a sporului de lucru la inaltime,electricienilor? [1 raspuns]
- Cum trebuie sa fie platit un angajat care lucreaza 6 ore [1 raspuns]
- Se poate ca un angajator sa refuze un certificat medical? [1 raspuns]
- Cum obtin Formular A1 pentru angajatii cu contract de munca mai mic de 30 de zile [1 raspuns]
- Care este termenul de pastrare pentru arhivare a fiselor SSM si PSI? [2 raspunsuri]