ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

lucrator desemnat cu ssm intr-n spital judetean


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna seara,
De curind am fost desemnata lucrator cu ssm intr-un spital judetean. As dori sa stiu cu ce trebuie sa incep, ce trebuie sa fac, sau sa ma ajutati cu un CD cu documentele pe care ar trebuie sa le intocmesc si care sunt acelea. Va multumesc

Avram Cornelia
 User  Avram Cornelia
a intrebat la 21 Apr. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Dragomir Dascalu
 User Dragomir Dascalu
a raspuns la intrebare la 22 Apr. 2013
Buna ziua !
In primul rand ar trebui sa incepeti cu studierea legislatiei de baza (L 319/2006 si Normele metodologice de aplicare a legii 319/2006, aprobate de HG 1425/2006 cu modif. si complet. ulterioare. Apoi, ca sa puteti ocupa aceasta functie trebuie sa aveti o pregatire specifica, ce consta in absolvirea unui curs de specialitate cu durata de 80 ore. Daca spitalul are peste 250 de angajati , atunci trebuie constituit un Serviciu Intern de Prevenire si Protectie (SIPP). Conducatorul acestui serviciu, trebuie sa fie absolvent de studii superioare tehnice si pe langa acel curs de 80 de ore trebuie sa mai faca un curs postuniversitar in domeniul SSM.
Activitatile de prevenire si protectie pe care trebuie sa le desfasurati sunt:
1. identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru;
2. elaborarea, ?ndeplinirea, monitorizarea şi actualizarea planului de prevenire şi protecţie;

3. elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate ?n muncă, ţin?nd seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii/?ntreprinderii, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru, şi difuzarea acestora ?n ?ntreprindere şi/sau unitate numai după ce au fost aprobate de către angajator;
4. propunerea atribuţiilor şi răspunderilor ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă, ce revin lucrătorilor, corespunzător funcţiilor exercitate, care se consemnează ?n fişa postului, cu aprobarea angajatorului;
5. verificarea ?nsuşirii şi aplicării de către toţi lucrătorii a măsurilor prevăzute ?n planul de prevenire şi protecţie, a instrucţiunilor proprii, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă stabilite prin fişa postului;
6. ?ntocmirea unui necesar de documentaţii cu caracter tehnic de informare şi instruire a lucrătorilor ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă;
7. elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea, ?n scris, a periodicităţii instruirii adecvate pentru fiecare loc de muncă ?n instrucţiunile proprii, asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă şi verificarea ?nsuşirii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor primite;
8. elaborarea programului de instruire-testare la nivelul ?ntreprinderii şi/sau unităţii;
9. asigurarea ?ntocmirii planului de acţiune ?n caz de pericol grav şi iminent, conform prevederilor art. 101-107, şi asigurarea ca toţi lucrătorii să fie instruiţi pentru aplicarea lui;
10. evidenţa zonelor cu risc ridicat şi specific
11. stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate şi sănătate ?n muncă, stabilirea tipului de semnalizare necesar şi amplasarea conform prevederilor Hotăr?rii Guvernului nr. 971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau sănătate la locul de muncă;
12. evidenţa meseriilor şi a profesiilor prevăzute de legislaţia specifică, pentru care este necesară autorizarea exercitării lor;
13. evidenţa posturilor de lucru care necesită examene medicale suplimentare;
14. evidenţa posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesită testarea aptitudinilor şi/sau control psihologic periodic;
15. monitorizarea funcţionării sistemelor şi dispozitivelor de protecţie, a aparaturii de măsură şi control, precum şi a instalaţiilor de ventilare sau a altor instalaţii pentru controlul noxelor ?n mediul de muncă;
16. verificarea stării de funcţionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenţă, precum şi a sistemelor de siguranţă;
17. efectuarea controalelor interne la locurile de muncă, cu informarea, ?n scris, a angajatorului asupra deficienţelor constatate şi asupra măsurilor propuse pentru remedierea acestora;
18. ?ntocmirea rapoartelor şi/sau a listelor prevăzute de hotăr?rile Guvernului emise ?n temeiul art. 51 alin. (1) lit. b) din lege, inclusiv cele referitoare la azbest, vibraţii, zgomot şi şantiere temporare şi mobile;
19. evidenţa echipamentelor de muncă şi urmărirea ca verificările periodice şi, dacă este cazul, ?ncercările periodice ale echipamentelor de muncă să fie efectuate de persoane competente, conform prevederilor din Hotăr?rea Guvernului nr. 1.146/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea ?n muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă;
20. identificarea echipamentelor individuale de protecţie necesare pentru posturile de lucru din ?ntreprindere şi ?ntocmirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecţie, conform prevederilor Hotăr?rii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncă;
21. urmărirea ?ntreţinerii, manipulării şi depozitării adecvate a echipamentelor individuale de protecţie şi a ?nlocuirii lor la termenele stabilite, precum şi ?n celelalte situaţii prevăzute de Hotăr?rea Guvernului nr. 1.048/2006;
22. participarea la cercetarea evenimentelor conform competenţelor
23. ?ntocmirea evidenţelor conform competenţelor
24. elaborarea rapoartelor privind accidentele de muncă suferite de lucrătorii din ?ntreprindere şi/sau unitate, ?n conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) lit. d) din lege;
25. urmărirea realizării măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă, cu prilejul vizitelor de control şi al cercetării evenimentelor;
26. colaborarea cu lucrătorii şi/sau reprezentanţii lucrătorilor, serviciile externe de prevenire şi protecţie, medicul de medicina muncii, ?n vederea coordonării măsurilor de prevenire şi protecţie;
27. colaborarea cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, ?n situaţia ?n care mai mulţi angajatori ?şi desfăşoară activitatea ?n acelaşi loc de muncă;
28. urmărirea actualizării planului de avertizare, a planului de protecţie şi prevenire şi a planului de evacuare;
29. propunerea de sancţiuni şi stimulente pentru lucrători, pe criteriul ?ndeplinirii obligaţiilor şi atribuţiilor ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă;
30. propunerea de clauze privind securitatea şi sănătatea ?n muncă la ?ncheierea contractelor de prestări de servicii cu alţi angajatori, inclusiv la cele ?ncheiate cu angajatori străini;
31. ?ntocmirea unui necesar de mijloace materiale pentru desfăşurarea acestor activităţi.
32. evidenţa echipamentelor, zonarea corespunzătoare, asigurarea/urmărirea ca verificările şi/sau ?ncercările periodice ale echipamentelor de muncă să fie efectuate la timp şi de către persoane competente ori alte activităţi necesare, potrivit prevederilor Hotăr?rii Guvernului nr. 1.058/2006 privind cerinţele minime pentru ?mbunătăţirea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor care pot fi expuşi unui potenţial risc datorat atmosferelor explozive;
33. alte activităţi necesare/specifice asigurării securităţii şi sănătăţii lucrătorilor la locul de muncă.

Mult succes !

Alte intrebari despre Sanatate si Securitate in Munca

Expertii nostri
Ioana Popa
Viviana Serni Radu Anton Gratiela Petrescu violeta Georgescu Marius Ion alexei delimart
TOP RASPUNSURI 2024