ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Sanatate si securitate in munca


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Care sunt obligatiile angajatorului in ceea ce priveste SSM pentru evacuarea lucratorilor in cazul unui pericol grav si iminent?

Tudora Zavaidei
 User  Tudora Zavaidei
a intrebat la 23 Iun. 2011
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [1]
G Stancu
 Consultant G Stancu
a raspuns la intrebare la 23 Iun. 2011
Art. 10 din Legea nr. 319 din 14 iulie 2006 securitatii si sanatatii ??n munca arata ca:

1 Angajatorul are urmatoarele obligatii:

a sa ia masurile necesare pentru acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor, adaptate naturii activitatilor si marimii ??ntreprinderii si/sau unitatii, tin??nd seama de alte persoane prezente;
b sa stabileasca legaturile necesare cu serviciile specializate, ??ndeosebi ??n ceea ce priveste primul ajutor, serviciul medical de urgenta, salvare si pompieri.

2 Pentru aplicarea prevederilor alin. 1, angajatorul trebuie sa desemneze lucratorii care aplica masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor.

3 Numarul lucratorilor mentionati la alin. 2, instruirea lor si echipamentul pus la dispozitia acestora trebuie sa fie adecvate marimii si/sau riscurilor specifice ??ntreprinderii si/sau unitatii.

Art. 11 din Legea nr. 319 din 14 iulie 2006 securitatii si sanatatii ??n munca arata ca:

1 Angajatorul are urmatoarele obligatii:

a sa informeze, c??t mai cur??nd posibil, toti lucratorii care sunt sau pot fi expusi unui pericol grav si iminent despre riscurile implicate de acest pericol, precum si despre masurile luate ori care trebuie sa fie luate pentru protectia lor;
b sa ia masuri si sa furnize instructiuni pentru a da lucratorilor posibilitatea sa opreasca lucrul si/sau sa paraseasca imediat locul de munca si sa se ??ndrepte spre o zona sigura, ??n caz de pericol grav si iminent;
c sa nu impuna lucratorilor reluarea lucrului ??n situatia ??n care ??nca exista un pericol grav si iminent, ??n afara cazurilor exceptionale si pentru motive justificate.

2 Lucratorii care, ??n cazul unui pericol grav si iminent, parasesc locul de munca si/sau o zona periculoasa nu trebuie sa fie prejudiciati si trebuie sa fie protejati ??mpotriva oricaror consecinte negative si nejustificate pentru acestia.

3 Angajatorul trebuie sa se asigure ca, ??n cazul unui pericol grav si iminent pentru propria securitate sau a altor persoane, atunci c??nd seful ierarhic imediat superior nu poate fi contactat, toti lucratorii sunt apti sa aplice masurile corespunzatoare, ??n conformitate cu cunostintele lor si cu mijloacele tehnice de care dispun, pentru a evita consecintele unui astfel de pericol.

4 Lucratorii nu trebuie sa fie prejudiciati pentru cazurile prevazute la alin. 3, cu exceptia situatiilor ??n care acestia actioneaza imprudent sau dau dovada de neglijenta grava.

Art. 12 din Legea nr. 319 din 14 iulie 2006 securitatii si sanatatii ??n munca arata ca:

1 Angajatorul are urmatoarele obligatii:

a sa realizeze si sa fie ??n posesia unei evaluari a riscurilor pentru securitatea si sanatatea ??n munca, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice;
b sa decida asupra masurilor de protectie care trebuie luate si, dupa caz, asupra echipamentului de protectie care trebuie utilizat;
c sa tina evidenta accidentelor de munca ce au ca urmare o incapacitate de munca mai mare de 3 zile de lucru, a accidentelor usoare, a bolilor profesionale, a incidentelor periculoase, precum si a accidentelor de munca, astfel cum sunt definite la art. 5 lit. g;
d sa elaboreze pentru autoritatile competente si ??n conformitate cu reglementarile legale rapoarte privind accidentele de munca suferite de lucratorii sai.

2 Prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, ??n functie de natura activitatilor si de marimea ??ntreprinderilor, se vor stabili obligatiile ce revin diferitelor categorii de ??ntreprinderi cu privire la ??ntocmirea documentelor prevazute la alin. 1.

Alte intrebari despre Sanatate si Securitate in Munca

Expertii nostri
Ioana Popa
adriana iancu alexei delimart violeta Georgescu Marius Ion George Andreescu Gratiela Petrescu
TOP RASPUNSURI 2024