Sanatatea si securitatea in muna
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
In cazul unei probleme privind sanatatea si securitatea in muna, ce trebuie sa fac? Am o firma cu 50 de angajati.
In cazul unei probleme privind sanatatea si securitatea in muna, ce trebuie sa fac? Am o firma cu 50 de angajati.
Adaugata in:
User Mirela Costea
a intrebat la 20 Iun. 2011
a intrebat la 20 Iun. 2011
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
2 raspunsuri
User Elena Sandulescu
a raspuns la intrebare la 18 Nov. 2011
a raspuns la intrebare la 18 Nov. 2011
Ar trebuii sa aveti un serviciu intern SSM condus de un lucrator desemnat angajat cu norma intreaga care sa stie ce trebuie facut.Sau colaborati cu un serviciu extern.
Consultant Gratiela Petrescu
a raspuns la intrebare la 21 Iun. 2011
a raspuns la intrebare la 21 Iun. 2011
Legea nr. 319 din 14 iulie 2006 securitatii si sanatatii ??n munca arata:
Art. 26
Orice eveniment, asa cum este definit la art. 5 lit. f, va fi comunicat de ??ndata angajatorului, de catre conducatorul locului de munca sau de orice alta persoana care are cunostinta despre producerea acestuia.
Art. 27
1 Angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele, de ??ndata, dupa cum urmeaza:
a inspectoratelor teritoriale de munca, toate evenimentele asa cum sunt definite la art. 5 lit. f;
b asiguratorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale,
cu modificarile si completarile ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporara de munca, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c organelor de urmarire penala, dupa caz.
2 Orice medic, inclusiv medicul de medicina a muncii aflat ??ntr-o relatie contractuala cu angajatorul, conform prevederilor legale, va semnala obligatoriu suspiciunea de boala profesionala sau legata de profesiune, depistata cu prilejul prestatiilor medicale.
3 Semnalarea prevazuta la alin. 2 se efectueaza catre autoritatea de sanatate publica teritoriala sau a municipiului Bucuresti, de ??ndata, la constatarea cazului.
Art. 28
??n cazul accidentelor de circulatie produse pe drumurile publice, ??n care printre victime sunt si persoane aflate ??n ??ndeplinirea unor sarcini de serviciu, organele de politie rutiera competente vor trimite institutiilor si/sau persoanelor fizice/juridice prevazute la art. 29 alin. 1 lit. a si b, ??n termen de 5 zile de la data solicitarii, un exemplar al procesului-verbal de cercetare la fata locului.
Art. 29
1 Cercetarea evenimentelor este obligatorie si se efectueaza dupa cum urmeaza:
a de catre angajator, ??n cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca;
b de catre inspectoratele teritoriale de munca, ??n cazul evenimentelor care au produs invaliditate evidenta sau confirmata, deces, accidente colective, incidente periculoase, ??n cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca lucratorilor la angajatorii persoane fizice, precum si ??n situatiile cu persoane date disparute;
c de catre Inspectia Muncii, ??n cazul accidentelor colective, generate de unele evenimente deosebite, precum avariile sau exploziile;
d de catre autoritatile de sanatate publica teritoriale, respectiv a municipiului Bucuresti, ??n cazul suspiciunilor de boala profesionala si a bolilor legate de profesiune.
2 Rezultatul cercetarii evenimentului se va consemna ??ntr-un proces-verbal.
3 ??n caz de deces al persoanei accidentate ca urmare a unui eveniment, institutia medico-legala competenta este obligata sa ??nainteze inspectoratului teritorial de munca, ??n termen de 7 zile de la data decesului, o copie a raportului de constatare medico-legala.
Art. 26
Orice eveniment, asa cum este definit la art. 5 lit. f, va fi comunicat de ??ndata angajatorului, de catre conducatorul locului de munca sau de orice alta persoana care are cunostinta despre producerea acestuia.
Art. 27
1 Angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele, de ??ndata, dupa cum urmeaza:
a inspectoratelor teritoriale de munca, toate evenimentele asa cum sunt definite la art. 5 lit. f;
b asiguratorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale,
cu modificarile si completarile ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporara de munca, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c organelor de urmarire penala, dupa caz.
2 Orice medic, inclusiv medicul de medicina a muncii aflat ??ntr-o relatie contractuala cu angajatorul, conform prevederilor legale, va semnala obligatoriu suspiciunea de boala profesionala sau legata de profesiune, depistata cu prilejul prestatiilor medicale.
3 Semnalarea prevazuta la alin. 2 se efectueaza catre autoritatea de sanatate publica teritoriala sau a municipiului Bucuresti, de ??ndata, la constatarea cazului.
Art. 28
??n cazul accidentelor de circulatie produse pe drumurile publice, ??n care printre victime sunt si persoane aflate ??n ??ndeplinirea unor sarcini de serviciu, organele de politie rutiera competente vor trimite institutiilor si/sau persoanelor fizice/juridice prevazute la art. 29 alin. 1 lit. a si b, ??n termen de 5 zile de la data solicitarii, un exemplar al procesului-verbal de cercetare la fata locului.
Art. 29
1 Cercetarea evenimentelor este obligatorie si se efectueaza dupa cum urmeaza:
a de catre angajator, ??n cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca;
b de catre inspectoratele teritoriale de munca, ??n cazul evenimentelor care au produs invaliditate evidenta sau confirmata, deces, accidente colective, incidente periculoase, ??n cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca lucratorilor la angajatorii persoane fizice, precum si ??n situatiile cu persoane date disparute;
c de catre Inspectia Muncii, ??n cazul accidentelor colective, generate de unele evenimente deosebite, precum avariile sau exploziile;
d de catre autoritatile de sanatate publica teritoriale, respectiv a municipiului Bucuresti, ??n cazul suspiciunilor de boala profesionala si a bolilor legate de profesiune.
2 Rezultatul cercetarii evenimentului se va consemna ??ntr-un proces-verbal.
3 ??n caz de deces al persoanei accidentate ca urmare a unui eveniment, institutia medico-legala competenta este obligata sa ??nainteze inspectoratului teritorial de munca, ??n termen de 7 zile de la data decesului, o copie a raportului de constatare medico-legala.
Alte intrebari despre Sanatate si Securitate in Munca
- Conditii de acordare a sporului de lucru la inaltime,electricienilor? [1 raspuns]
- Cum trebuie sa fie platit un angajat care lucreaza 6 ore [1 raspuns]
- Se poate ca un angajator sa refuze un certificat medical? [1 raspuns]
- Cum obtin Formular A1 pentru angajatii cu contract de munca mai mic de 30 de zile [1 raspuns]
- Care este termenul de pastrare pentru arhivare a fiselor SSM si PSI? [2 raspunsuri]