Sef Serviciu Intern part-time
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna ziua!
As dori sa va intreb daca se poate angaja Sef Serviciu Intern la o societate de 200 de persoane part-time si unde este reglementat acest lucru? In legea 319 si normele de aplicare nu se specifica acest aspect. Mentionez ca societatea are 3-4 lucratori cu nivel mediu de pregatire (curs 80 de ore) .
Buna ziua!
As dori sa va intreb daca se poate angaja Sef Serviciu Intern la o societate de 200 de persoane part-time si unde este reglementat acest lucru? In legea 319 si normele de aplicare nu se specifica acest aspect. Mentionez ca societatea are 3-4 lucratori cu nivel mediu de pregatire (curs 80 de ore) .
Adaugata in:
User Florin Bratu
a intrebat la 03 Iun. 2013
a intrebat la 03 Iun. 2013
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
3 raspunsuri
User Florin Bratu
a raspuns userului Mihaela Gordas la 14 Iun. 2013
a raspuns userului Mihaela Gordas la 14 Iun. 2013
Multumesc de raspuns. Va rog sa imi spuneti ce trebuie facut daca nu avem un angajat cu nivel superior...cum se poate colabora cu serviciul extern?
User Mihaela Gordas
a raspuns userului Mariana Bunta la 13 Iun. 2013
a raspuns userului Mariana Bunta la 13 Iun. 2013
Art. 23. ? pct 2. din HG 1242/2011 (1) Serviciul intern de prevenire si protectie trebuie sa fie format din lucratori care indeplinesc cel putin cerintele prevazute la art. 49 si, dupa caz, alti lucratori.
(2) Conducatorul serviciului intern de prevenire si protectie trebuie sa indeplineasca cerintele prevazute la art. 50.
(3) pct 15. din HG 955/2010 Incepand cu data de 1 iulie 2011, serviciul intern de prevenire si protectie trebuie sa fie format din lucratori care au contract individual de munca cu norma intreaga incheiat cu angajatorul.
(2) Conducatorul serviciului intern de prevenire si protectie trebuie sa indeplineasca cerintele prevazute la art. 50.
(3) pct 15. din HG 955/2010 Incepand cu data de 1 iulie 2011, serviciul intern de prevenire si protectie trebuie sa fie format din lucratori care au contract individual de munca cu norma intreaga incheiat cu angajatorul.
User Mariana Bunta (Sef Birou Resurse Umane, S.C. L&B Grup S.R.L. Timisoara)
a raspuns la intrebare la 03 Iun. 2013
a raspuns la intrebare la 03 Iun. 2013
Un Sef serviciu intern de prevenire si protectie poate fi angajat doar cu norma intreaga (8 ore/zi)...
Art. 23 din HG 1425/2006:
(1)Serviciul intern de prevenire şi protecţie trebuie să fie format din lucrători care ?ndeplinesc cel puţin cerinţele prevăzute la art. 49 sau prevederile art. 511 şi, după caz, alţi lucrători.
(2)Conducătorul serviciului intern de prevenire şi protecţie trebuie să ?ndeplinească cerinţele prevăzute la art. 50 sau prevederile art. 51' lit. b).
(3)?ncep?nd cu data de 1 iulie 2011, serviciul intern de prevenire şi protecţie trebuie să fie format din lucrători care au contract individual de muncă cu normă ?ntreagă ?ncheiat cu angajatorul.
De vazut si art. 50:
(1)Cerinţele minime de pregătire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă corespunzătoare nivelului superior, care trebuie ?ndeplinite ?n mod cumulativ, sunt următoarele:
a)absolvirea, ?n domeniile fundamentale: ştiinţe inginereşti, ştiinţe agricole şi silvice, cu diplomă de licenţă sau echivalentă, a ciclului I de studii universitare, studii universitare de licenţă, ori a studiilor universitare de lungă durată sau absolvirea cu diplomă de absolvire a studiilor universitare de scurtă durată;
b)curs ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut ?n anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore;
c)absolvirea cu diplomă sau certificat de absolvire, după caz, a unui program de ?nvăţăm?nt postuniversitar ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă, cu o durată de cel puţin 180 de ore.
(2)?ndeplinirea cerinţelor prevăzute la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatele de absolvire a cursurilor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c).
(3)Cerinţa minimă prevăzută la alin. (1) lit. b) şi c) este considerată ?ndeplinită şi ?n situaţia ?n care persoana a obţinut o diplomă de master sau doctorat ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă.
Art. 51':
Ocupaţiile specifice domeniului securităţii şi sănătăţii ?n muncă, necesare efectuării activităţilor de prevenire şi protecţie, sunt următoarele:
a)tehnician ?n securitate şi sănătate ?n muncă;
b)expert ?n securitate şi sănătate ?n muncă.
Art. 23 din HG 1425/2006:
(1)Serviciul intern de prevenire şi protecţie trebuie să fie format din lucrători care ?ndeplinesc cel puţin cerinţele prevăzute la art. 49 sau prevederile art. 511 şi, după caz, alţi lucrători.
(2)Conducătorul serviciului intern de prevenire şi protecţie trebuie să ?ndeplinească cerinţele prevăzute la art. 50 sau prevederile art. 51' lit. b).
(3)?ncep?nd cu data de 1 iulie 2011, serviciul intern de prevenire şi protecţie trebuie să fie format din lucrători care au contract individual de muncă cu normă ?ntreagă ?ncheiat cu angajatorul.
De vazut si art. 50:
(1)Cerinţele minime de pregătire ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă corespunzătoare nivelului superior, care trebuie ?ndeplinite ?n mod cumulativ, sunt următoarele:
a)absolvirea, ?n domeniile fundamentale: ştiinţe inginereşti, ştiinţe agricole şi silvice, cu diplomă de licenţă sau echivalentă, a ciclului I de studii universitare, studii universitare de licenţă, ori a studiilor universitare de lungă durată sau absolvirea cu diplomă de absolvire a studiilor universitare de scurtă durată;
b)curs ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut ?n anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore;
c)absolvirea cu diplomă sau certificat de absolvire, după caz, a unui program de ?nvăţăm?nt postuniversitar ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă, cu o durată de cel puţin 180 de ore.
(2)?ndeplinirea cerinţelor prevăzute la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatele de absolvire a cursurilor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c).
(3)Cerinţa minimă prevăzută la alin. (1) lit. b) şi c) este considerată ?ndeplinită şi ?n situaţia ?n care persoana a obţinut o diplomă de master sau doctorat ?n domeniul securităţii şi sănătăţii ?n muncă.
Art. 51':
Ocupaţiile specifice domeniului securităţii şi sănătăţii ?n muncă, necesare efectuării activităţilor de prevenire şi protecţie, sunt următoarele:
a)tehnician ?n securitate şi sănătate ?n muncă;
b)expert ?n securitate şi sănătate ?n muncă.
Alte intrebari despre Sanatate si Securitate in Munca
- Conditii de acordare a sporului de lucru la inaltime,electricienilor? [1 raspuns]
- Cum trebuie sa fie platit un angajat care lucreaza 6 ore [1 raspuns]
- Se poate ca un angajator sa refuze un certificat medical? [1 raspuns]
- Cum obtin Formular A1 pentru angajatii cu contract de munca mai mic de 30 de zile [1 raspuns]
- Care este termenul de pastrare pentru arhivare a fiselor SSM si PSI? [2 raspunsuri]