Concediu odihna - situatie reportare
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna,
In Art. 146 se specifica faptul ca "concediul de odihna neefectuat intr-o perioada de 18 luni incepand cu anul urmator celui in care s-a nascut dreptul la concediul de odihna anual".
Daca am un nr. de zile de CO din 2014, acestea se vor reporta 18 luni (conform Codului Muncii modificat in ian 2015) sau 12 luni (conform Codului Muncii in vigoare in perioada in care s-a nascut dreptul la CO din 2014)?
Nu sunt in situatia in care angajatorul sa nu imi acorde dreptul la CO. Eu as prefera sa imi iau zilele de CO din 2014 in 2016.
Dsoara de la HR spune ca vor sa aplice modificarile din CM incepand cu carryover 2015 si ca carryover 2014 va trebui efectuat pana la sfarsitului anului 2015, fiind un drept ce a luat nastere in 2014.
Nu am gasit nicio informatie privind aplicabilitatea modificarilor din Codul Muncii.
Va rog sa imi spuneti parerea voastra ref. aceasta situatie.
Buna,
In Art. 146 se specifica faptul ca "concediul de odihna neefectuat intr-o perioada de 18 luni incepand cu anul urmator celui in care s-a nascut dreptul la concediul de odihna anual".
Daca am un nr. de zile de CO din 2014, acestea se vor reporta 18 luni (conform Codului Muncii modificat in ian 2015) sau 12 luni (conform Codului Muncii in vigoare in perioada in care s-a nascut dreptul la CO din 2014)?
Nu sunt in situatia in care angajatorul sa nu imi acorde dreptul la CO. Eu as prefera sa imi iau zilele de CO din 2014 in 2016.
Dsoara de la HR spune ca vor sa aplice modificarile din CM incepand cu carryover 2015 si ca carryover 2014 va trebui efectuat pana la sfarsitului anului 2015, fiind un drept ce a luat nastere in 2014.
Nu am gasit nicio informatie privind aplicabilitatea modificarilor din Codul Muncii.
Va rog sa imi spuneti parerea voastra ref. aceasta situatie.
Adaugata in:
User Ionela Ionescu
a intrebat la 20 Oct. 2015
a intrebat la 20 Oct. 2015
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
1 raspunsuri
Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 21 Oct. 2015
a raspuns la intrebare la 21 Oct. 2015
Nici anterior modificarii Codului muncii prin Legea 12/2015 interpretarea prevederilor art. care reglementeaza concediul de odihna, nu mai era admisa de ani buni datorita unei decizii a Curtii Europene de Justitie (hotararea preliminara pronuntata la data de 20 ianuarie 2009, interpretand dispozitiile art. 7 din Directiva 2003/88[1]) care prevede:
??O dispozitie nationala care prevede o perioada de report pentru concedii anuale neefectuate la sfarsitul perioadei de referinta are drept finalitate, in principiu, acordarea unei posibilitati suplimentare de a beneficia de concediile mentionate lucratorului care a fost impiedicat sa isi efectueze concediile anuale. Stabilirea unei astfel de perioade face parte dintre conditiile de exercitare si de punere in aplicare a dreptului la concediul anual platit si este, in principiu, de competenta statelor membre??
Articolul 7 alineatul 1 din Directiva 2003/88 nu se opune, in principiu, unei reglementari nationale care prevede chiar pierderea dreptului mentionat la sfarsitul unei perioade de referinta sau al unei perioade de report, cu conditia totusi ca lucratorul al carui drept la concediul anual platit s-a pierdut sa fi avut in mod efectiv posibilitatea de a exercita dreptul conferit de directiva.
Solutia este contrara practicii angajatorilor care de multe ori acorda concediul restant si dupa expirarea perioadei de referinta.
Art 7 Directiva 2003/88
1) Statele membre iau masurile necesare pentru ca orice lucrator sa beneficieze de un concediu anual platit de cel putin patru saptamani in conformitate cu conditiile de obtinere si de acordare a concediilor prevazute de legislatiile si practicile nationale.
??O dispozitie nationala care prevede o perioada de report pentru concedii anuale neefectuate la sfarsitul perioadei de referinta are drept finalitate, in principiu, acordarea unei posibilitati suplimentare de a beneficia de concediile mentionate lucratorului care a fost impiedicat sa isi efectueze concediile anuale. Stabilirea unei astfel de perioade face parte dintre conditiile de exercitare si de punere in aplicare a dreptului la concediul anual platit si este, in principiu, de competenta statelor membre??
Articolul 7 alineatul 1 din Directiva 2003/88 nu se opune, in principiu, unei reglementari nationale care prevede chiar pierderea dreptului mentionat la sfarsitul unei perioade de referinta sau al unei perioade de report, cu conditia totusi ca lucratorul al carui drept la concediul anual platit s-a pierdut sa fi avut in mod efectiv posibilitatea de a exercita dreptul conferit de directiva.
Solutia este contrara practicii angajatorilor care de multe ori acorda concediul restant si dupa expirarea perioadei de referinta.
Art 7 Directiva 2003/88
1) Statele membre iau masurile necesare pentru ca orice lucrator sa beneficieze de un concediu anual platit de cel putin patru saptamani in conformitate cu conditiile de obtinere si de acordare a concediilor prevazute de legislatiile si practicile nationale.