Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

adeverinta vechime


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


buna seara,

am avut o angajata care a lucrat in centrul spa pe care-l conduc dpdv HR, intre anii 2002-2005 iar conducerea firmei nu mai are dosarele angajatilor din acea perioada de timp. doreste o adeverinta de vechime si chiar imi doresc s-o ajut dar nu stiu cum. de unde ar putea obtine o dovada ca a lucrat in perioada mentionata? din ce mi-a spus ii este necesara pentru dosarul de pensie.

si altceva...
patronul acestei centru spa le ofera angajatilor salariul minim pe economie in contracte, ii plateste cu comision la salariul minim intre 5-30% dar le ia angajatilor din acest comision 24%, suma care spune el reprezinta TVA! va rog sa ma credeti ca eu asa ceva nu am mai intalnit in nicio firma in care am lucrat! eu cred ca-si fura angajatii in acest fel! adica, in loc de 30% comision la 800 lei brut, ii da angajatului de fapt doar 4%! asa este? este legal?
voi revenii cu amanunte pt ca ce se intampla aici, e greu de spus pe scurt.
va rog frumos sa ma lamuriti in legatura cu vechimea dnei dar si cu legalitatea acestui TVA oprit din comisionul angajatului!
va multumesc frumos!
Luena

Adaugata in: Codul Muncii
Luena Luena
 User  Luena Luena
a intrebat la 27 Iun. 2013
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

2 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [1]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 28 Iun. 2013
Daca v-a spus ca-i trebuie pentru pensie ceva nu este in regula.Stagiul de cotizare pentru perioada respectiva se certifica de casa de pensie pe baza declaratiilor individuale privind plata contributiilor de asigurari sociale.La pensie se au in vedere dreturile inscrise in carnetul de munca pana la data de 01.04.2001.
Daca nu s-a lucrat in regula la firnma si salariata nu apare in evidenta caseui nu o ajuta cu nimic la pensie o astfel de adeverinta
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 28 Iun. 2013
Daca are cartea de munca, nu are nevoie de adeverinta de vechime pentru ca dovada vechimii se poate face prin inscrisurile din cartea de munca. Este posibili si sa i se fi solicita de la Casa de pensii daca a ratacit cartea de munca. Ar trebui insa sa aveti dosarul ei de personal undeva in arhiva, doar daca nu cumva a intervenit un incendiu sau alta situatie de forta majora. Iar pe baza dosarului sa ii puteti elibera o adeverinta de vechime. Sau a copiei dupa cartea de munca.

In legatura cu acel TVA, personal nu am mai intalnit nici eu o astfel de procedura si nu prea este legala. Pentru ca persoanele in cauza au calitate de salariat si nu client catre care se furnizeaza un serviciu si care ar trebui sa ii plateasca anumite facturi, deci si un TVA. Incercati sa luati legatura si cu cei de la Finante cat si ITM, pare a fi un abuz din partea angajatorului. Si mai mult, tind sa cred ca acele comisionane nu se consemneaza nicieri si nu sunt adaugate la salariu asa cum ar fi legal. Poate pe acest motiv angajatorul "jongleaza" cu drepturile banesti ale salariatilor, mizand pe faptul ca nu exista acte pentru ele. Dar este o ipoteza, bine ar fi sa fie si verificata.


Alte intrebari despre Codul Muncii

TOP RASPUNSURI 2020
Sunt domiciliata in Italia din ianuarie 1990 si pana in prezent. Am absolvit Liceul Pedagogic de 5 ani din Bucuresti...[citeste mai mult]
Publicat la data 08 Aug. 2020 1 raspuns
Buna seara.Pe data de 09.04.2020,am depus dosar pentru a iesi la pensie cu reducere standard de virsta,pe motiv ca am...[citeste mai mult]
Publicat la data 08 Aug. 2020 6 raspunsuri
Buna ziua,Am urmatoarea situatie: un angajat care este in preaviz pentru concediere individuala si-a suspendat preavizul...[citeste mai mult]
Publicat la data 14 Aug. 2020 4 raspunsuri