ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

eliberare documente salariat dupa inchidere CIM


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

In urma unei cereri de incetare a contractului de munca cu acordul partilor, in data de 14.08.2015 mi-a fost inchis CIM-ul. Nici pana azi, 17.09.2015, nu am primit niciun document de la angajator: nota de lichidare, adeverinta de vechime, adeverinta cotizare CAS. Am rugamintea sa imi spuneti:
1. daca trebuie sa le solicit eu, in calitate de fost angajat.
2. in cat timp trebuie eliberate.

Am nevoie de ele pentru angajare.
Multumesc,
Carmen Suciu

Carmen Suciu
 User  Carmen Suciu
a intrebat la 17 Sep. 2015
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

2 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Getuza Elena Toma
 User Getuza Elena Toma
a raspuns la intrebare la 22 Sep. 2015
Codul muncii, art.40, alin (2): "Angajatorului ii revin, in principal, urmatoarele obligatii:.........
lit.h). sa elibereze, la cerere, toate documentele care atesta calitatea de salariat a solicitantului".
Hotararea Guvernului nr. 500/2011, Registrul general de evidenta a salariatilor, prevede la art. 8,
- alin.(3): "La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.";
- alin(4):"Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.";
- alin(6):"ÃŽn masura in care, din motive obiective, angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera documentele prevazute la alin. (3), salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.".
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 18 Sep. 2015
Aceste deocumente se elibereaza obligatoriu la soclicitarea salariatului.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Prin urmare, depuneti o solicitare scrisa la angajatorul si daca acesta refuza sa va elibereze documentele solicitate va puteti adresa ITM-ului.

Alte intrebari despre Codul Muncii

Expertii nostri
Ioana Popa
Marius Ion alexei delimart Viviana Serni violeta Georgescu adriana iancu Radu Anton
TOP RASPUNSURI 2024