ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Este legal sa primesc mai multe responsabilitati in domenii diferite?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,
am nevoie de ajutorul dumneavoastra, deoarece ma aflu intr-o situatie foarte delicata si nu stiu efectiv cum sa ma descurc.
Sunt angajata cu ctr pe perioada nedeterminata, pe functia de Sef birou, in cadrul unei directii cu atributii in domeniul proiectelor europene , si am 4 oameni in subordine, iar activitatea proprie biroului nu are nici o legatura cu activitatea directiei, ci mai degraba cu activitatea specifica intregii societati . In ziua plecarii angajatului responsabil cu SSM, MQ si Protectia Mediului, la incetarea CIM, mi s-a adus Fisa Postului modficata. Pe langa atributiile si responsabilitatile propriului post, mi s-au introdus si acestea: Managementul Calitatii - Responsabil; Protectia Mediului - Responsabil; Sanatate si Securitate in Munca - responsabil - toate acestea la nivelul societatii. Salariata care mi-a predat prin proces verbal materialele aferente acestor domenii, facuse deja procesul verbal de predare a documenteleor, mi l-a dat sa il semnez si a plecat efectiv (a facut asta la ora 15.30 la sfarsitul programului, cu mentiunea ca ea a terminat totul si mi le da mie la dispozitia directorului general?!). Nu am fost informata anterior asupra faptului ca voi prelua aceste responsabilitati, ci pur si simplu am primit direct dispozitia interna si fisa postului modificata. Nu mi s-a dat posibilitatea sa aleg, ci mi s-a spus ca "daca dl director asa a decis, nu este obligat sa imi ceara mie voie sa faca asta". Acest aspect s-a intamplat in august 2013. In tot acest timp, am incercat efectiv sa fac ordine in documentele lasate de fosta salariata, dar neavand nici macar 1 ora de pregatire in vreunul din aceste domenii, nici nu stiam pe ce sa pun mana si cum sa le pun in ordine. Directorul mi-a dat acceptul verbal sa urmez niste cursuri de pregatire, insa abia am reusit sa merg la cursul de mediu. Cel de SSM, la care m-am inscris a fost amanat in ultima clipa si nu am mai mers. La managementul calitatii ... mi se spune intr-una ca vom organiza noi un curs , insa cei responsabili cu organizarea o tot lungesc si nu se ocupa nici macar in momentul acesta de acest aspect, indiferent cata presiune am facut eu asupra acestui aspect.
Printre toate acestea, functia pe care o detineam si inca o detin inca, presupune activitate zilnica si destul de incarcata, Raportarile anterioare in domeniul protectia mediului, erau gresite, si am constatat acest lucru stand efectiv cu legea in mana - am remediat pentru anul in curs in masura in care am inteles. La managementul calitatii, toti colegii ridica din umeri cand ii intreb de procedurile existente, la fel si Reprezentantul cu managementul calitatii, ba chiar acesta imi spune ca nu e treaba lui. Pe scurt, sunt trimisa de la ana la caiafa, insa mai in gluma mai in serios, directorul general stiind de toate aceste aspecte de la mine imi raspunde ceva de genul: o sa vorbesc eu cu ei ... (dar nu au reactionat niciodata decat in fata lui cu "daaaa sefu') sau "doar sti sa te vaiti" sau "ti-am dat ceva de facut si nu esti in stare", etc etc. Eu nu am timp fizic si nici resursele profesionale specifice necesare pentru a verifica, intocmi si pune la punct toate cerererile, justificate dealtfel, directorului general. Mai rau este ca eu il informez scris si verbal despre neajunsurile acestea, insa imi cere tot verbal, dar fara a ma sprijini real (cu concursul angajatilor responsabili de documenatiile necesare mie) sau cu instruire in domeniu. Toate documenetele acestea au sirul lor firesc (la inceputul anului, primul semestru etc) , iar eu m-am trezit doar ca mi se reproseaza ca nu mi-am facut treaba ?! Ori treaba mea puteam sa o fac doar in conditiile in care ma lamurea si pe mine cineva cum se fac documentele specifice fiecarui domeniu.
Imi cer scuze daca nu sunt tocmai coerenta in relatarea situatiei, insa asa este situatia si pentru mine.
Va rog sa ma ajutati, sa ma luminez si eu macar cumva, in cazul in care directorul incepe sa ma sanctioneze oficial, eu ce am de facut si cum trebuie sa reactionez pentru a-mi apara drepturile.
Cu deosebit respect,
G.S.


Gia Stan
 User  Gia Stan
a intrebat la 03 Iun. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

2 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Gia Stan
 User Gia Stan (Sef birou/ Responsabil SSM-PM, S.C. FORMENERG S.A.)
a raspuns userului Ioana Popa la 05 Iun. 2014
Va multumesc frumos pentru raspunsul dvs.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 04 Iun. 2014
Un prim pas ar fi sa sesizati ITM cu privire la incalcarea drepturilor si conditiilor legale de alocare a acestor atributii.

Angajatorul va poate desemna prin decizie ca lucrator SSM dar ar trebui sa aveti si oarece pregatire in domeniu ca sa puteti desfasura aceasta activitate. La fel si in cazul managementului calitatii. Daca nu aveti pregatirea necesara atunci numirea nu a fost corect facuta, din punctul meu de vedere pentru ca un lucrator SSM trebuie sa stie cu ce se mananca atributiile specifice postului lui.

Daca se ajunge la o sanctionare disciplinara, decizia prin care aceasta va fi dispusa o veti putea contesta in instanta de judecata in termenul legal. In cuprinsul ei, pentru ca practica judiciara difera de la o instanta la alta, si ca sa nu fiti intoarsa din drum cu decizia, ar trebui sa apara atat termenul de contestare a sanctiunii din Codul muncii - 30 de zile de la data comunicarii -, cat si cel prevazut de legea dialogului social nr. 62/2011 - 45 de zile de la data comunicarii. Instanta se va ghida dupa legea pe care o considera de baza in acest caz.

Normal ar fi trebuit sa va ajute cineva sa preluati acele activiati in mod corect, inainte de a vi se imputa ca nu le puteti duce, si mai ales sa se tina cont de o eventuala suprasolicitare care va poate afecta fizic si psihic, cu efecte negative asupra performantei profesionale.

Alte intrebari despre Codul Muncii