ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

incadrare studii la fostul angajator


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

Cum reusesc sa aflu cum am fost incadrata cu studiile la fostul angajator, (pe studii medii sau superioare ), in adeverinta de vechime eliberata de acestia nu este specificat acest lucru, si pentru a putea aplica la anumite joburi am nevoie sa stiu daca am fost incadrata pe studii superioare sau nu. Am solicitat de la fostul angajator o adeverinta care sa precizeze acest aspect..raspunsul primit a fost sa le trimit cadrul legal care ii obliga sa imi elibereze asa ceva. Mentionez ca la angajatorul respectiv am avut 2 contracte de munca: iulie 2011(data semnarii)- cod COR 522004, si 10.2013 cod COR 112021. Pot solicita un Revisal la ITM?

Va multumesc!

Nuta Ene
 User  Nuta Ene
a intrebat la 02 Oct. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

2 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Nuta Ene
 User Nuta Ene
a raspuns userului adriana iancu la 06 Oct. 2014
Buna ziua,

Totusi am gasit HG 500/2011

Art. 8 (3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.
(5) Registrul electronic si dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Angajatorul raspunde pentru asigurarea acestor conditii, precum si pentru orice prejudiciu produs salariatului, sau oricarei alte persoane fizice sau juridice, prin incalcarea acestor obligatii.
(6) In masura in care, din motive obiective, angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera documentele prevazute la alin. (3), salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Aici se specifica clar de accesul la dosarul personal cu privire la vechime in munca, meserie si ce ma interesa pe mine - specialitate.

Ce credeti este suficient acest cadru legal pe care angajatorul mi-l cere, pentru a obtine astfel de informatii?

Va multumesc!

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 02 Oct. 2014
Este adevarat nu exista cadru legal care sa-i oblige sa elibereze asa ceva.
In adeverinta pentru angajatii din sistemul privat, se trec mutațiile intervenite (cam la fel cum se treceau in cartea de munca) pe durata executarii contractului individual de munca, respectiv: incheierea CIM, modificarea CIM, suspendarea CIM, incetarea contractului individual de munca.Tot in adeverinta este trecuta si functia detinuta.Pe angajatori ii intereseaza vechimea in functie sau meserie. Dovada studiilor absolvite o faceti cu diplomele.In cazul dumneavoastra cod COR 522004 -vanzator - angajarea in aceasta meserie nu necesita studii superioare si cod COR 112021-director magazin,nivelul de instruire este nedefinit de COR fiind in functie de alte reglementari.

Alte intrebari despre Codul Muncii

TOP RASPUNSURI 2024