ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Pasi pentru angajare personal


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua! Tocmai am infiintat o Intrprindere Individuala si trebuie sa-mi angajez personalul, insa nu stiu cum se procedeaza mai exact, am nevoie de putina (sau poate mai multa) indrumare. Va multumesc!

Adaugata in: Codul Muncii
Ioana Bularca
 User  Ioana Bularca
a intrebat la 20 Feb. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

5 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului georgeta ganea la 20 Feb. 2013
Nu este obligatoriu sa desemneze o alta persoane, poate face si II-ul acesta operare. Posibilitatea exista, dar nu este obligatorie.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [1]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 20 Feb. 2013
Va adresati ITM teritorial cu o adresa pentru obtinerea datelor de utilizator si parola in numele firmei in scopul transmiterii informatiilor legate de contractele de munca ale salariatilor prin programul informatic REVISAL.Pe site-ul ITM gasiti acest model de cerere..
Veti desemmna o persoana care sa se ocupe cu inregistrarea si transmiterea informatiilor din REVISAL la ITM.Gasiti model de decizie pe acelasi site.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 20 Feb. 2013
Aveti grija cand faceti incadrarea la stabilirea salariului de incadrare. Pentru norma intreaga salariul este de 750 de lei brut, iar de la 1 iulie salariul va fi majorat la 800 de lei. Calculul salariului de incadrare il faceti pornind de la acest nivel.

Art. 1 - HG 23/2013
(1) Incepand cu data de 1 februarie 2013, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste la 750 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168,667 ore in medie pe luna in anul 2013, reprezentant 4,44 lei/ora.
(2) Incepand cu data de 1 iulie 2013, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste la 800 lei lunar, pentru un program complet de 168,667 ore in medie pe luna in anul 2013, reprezentand 4,74 lei/ora.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 20 Feb. 2013
Un contract de munca arata astfel:


S.C. __________________ S.R.L.
CUI _____________________





C O N T R A C T I N D I V I D U A L D E M U N C Ä‚

?ncheiat şi ?nregistrat sub nr. ............./.....................?n registrul general de evidenţă a salariaţilor


A. Părţile contractului
Angajator - Persoana juridică/fizică ...................................................................., cu sediul/domiciliul ?n ..........................................................................................., ?nregistrată la registrul comerţului/autorităţile administraţiei publice din .........................., sub numărul................, cod fiscal........................, telefon ......................., reprezentată legal prin ............................................., ?n calitate de ...................................................,
ÅŸi
salariatul/salariata ? domnul/doamna .............................................................., domiciliat(ă) ?n localitatea ......................................., str. ............................................. nr. ..............., judeţul ............................., posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate/paşaportului seria ..................., nr. ................................, eliberat/eliberată de .......................................... la data de ......................., CNP ........................................., autorizație de munca/permis ședere in scop de munca seria ........... nr. .................... din data.......................,
am ?ncheiat prezentul contract individual de muncă ?n următoarele condiţii asupra cărora am convenit:

B. Obiectul contractului:................................................................................................

C. Durata contractului:
a) nedeterminată, salariatul/salariata .............................................. urm?nd să ?nceapă activitatea la data de .......................;
b) determinată, de ..............luni, pe perioada cuprinsă ?ntre data de ............................................. şi data de ..................../pe perioada suspendării contractului individual de muncă al titularului de post.

D. Locul de muncă
1. Activitatea se desfăşoară la (sectie/atelier/birou/serviciu/compartiment, etc.) ..................... ................................................din sediul social/punct de lucru/alt loc de munca organizat al angajatorului .......................... .
2. ?n lipsa unui loc de muncă fix salariatul va desfăşura activitatea astfel:......................................

E. Felul muncii
Funcţia/meseria ......................................................... conform Clasificării Ocupaţiilor din Rom?nia;

F. Atribuţiile postului
Atribuţiile postului sunt prevăzute ?n fişa postului, anexă la contractul individual de muncă.

F1. Criteriile de evaluare a activității profesionale a salariatului:
.................................................................................................................................... .

G. Condiţii de muncă:
1. Activitatea se desfăşoară ?n condiţii grele, vătămătoare sau periculoase, potrivit Legii nr. 31/1991
2. Activitatea prestată se desfăşoară ?n condiţii normale/deosebite/speciale de muncă, potrivit Legii nr. 263/20100 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare

H. Durata muncii:
1. O normă ?ntreagă, durata timpului de lucru fiind de .......... ore/zi ........... ore/săptăm?nă.
a). Repartizarea programului de lucru se face după cum urmează ......................... (ore zi/ore noapte/inegal);
b). Programul de lucru se poate modifica ?n condiţiile regulamentului intern/contractului colectiv de muncă aplicabil.
2. O fracţiune de normă de ...... ore/zi , ore/săptăm?nă.........................
a). Repartizarea programului de lucru se face după cum urmează:.........................(ore zi/ore noapte);
b). Programul de lucru se poate modifica ?n condiţiile regulamentului intern/contractului colectiv de muncă aplicabil.
c). Nu se vor efectua ore suplimentare cu excepţia cazurilor de forţă majoră sau pentru alte lucrări urgente destinate prevenirii producerii unor accidente sau ?nlăturării consecinţelor acestora.

I. Concediul
Durata concediului anual de odihnă este de .......... zile lucrătoare, ?n raport cu durata muncii (normă ?ntreagă, fracţiune de normă).
De asemenea, beneficiază de un concediu suplimentar de ........................... .
J. Salarizare:
1. Salariul de bază lunar brut: .............................................. lei;
2. Alte elemente constitutive:
a). sporuri ..............................................;
b). indemnizaţii ...................................;
b1). Prestații suplimentare in bani ..................... .
b2). Modalitatea prestațiilor suplimentare in natura .......................... .
c). alte adaosuri..................................;
3. Orele suplimentare prestate ?n afara programului normal de lucru sau ?n zilele ?n care nu se lucrează ori ?n zilele de sărbători legale se compensează cu ore libere plătite sau se plătesc cu un spor la salariu, conform contractului colectiv de muncă aplicabil sau Legii nr. 53/2003 - Codul muncii.
4. Data/datele la care se plăteşte salariul este/sunt ......................... .

K. Drepturi şi obligaţii ale părţilor privind sănătatea şi securitatea ?n muncă:
a). echipament individual de protecţie .......................................;
b). echipament individual de lucru .............................................;
c). Materiale igienico-sanitare ...................................................;
d). alimentaţie de protecţie ........................................;
e). alte drepturi şi obligaţii privind sănătatea şi securitatea ?n muncă ......................................... .

L. Alte clauze:
a). perioada de proba este de .............................................zile calendaristice;
b). perioada de preaviz ?n cazul concedierii este de ...........................zile lucrătoare, conform Legii nr. 53/2003 - Codul muncii sau contractului colectiv de muncă;
c). perioada de preaviz ?n cazul demisiei este de ......................zile lucrătoare, conform Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificările si completările ulterioare sau Contractului colectiv de muncă aplicabil;
d). ?n cazul ?n care salariatul urmează să-şi desfăşoare activitatea ?n străinătate, informaţiile prevăzute la art.18 alin.(1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii se vor regăsi şi ?n contractul individual de muncă;
e). alte clauze.

M. Drepturi şi obligaţii generale ale părţilor:

1. Salariatul are, ?n principal, următoarele drepturi:

a) dreptul la salarizare pentru munca depusă;
b) dreptul la repaus zilnic şi săptăm?nal;
c) dreptul la concediu de odihnă anual;
d) dreptul la egalitate de ÅŸanse ÅŸi de tratament;
e) dreptul la securitate şi sănătate ?n muncă;
f) dreptul la acces la formare profesională.

2. Salariatului ?i revin, ?n principal, următoarele obligaţii:

a) obligaţia de a realiza norma de muncă sau, după caz, de a ?ndeplini atribuţiile ce ?i revin conform fişei postului;
b) obligaţia de a respecta disciplina muncii;
c) obligaţia de fidelitate faţă de angajator ?n executarea atribuţiilor de serviciu;
d) obligaţia de a respecta măsurile de securitate şi sănătate a muncii ?n unitate;
e) obligaţia de a respecta secretul de serviciu.

3. Angajatorul are, ?n principal, următoarele drepturi:

a) să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalităţii lor;
b) să exercite controlul asupra modului de ?ndeplinire a sarcinilor de serviciu;
c) să constate săv?rşirea abaterilor disciplinare şi să aplice sancţiunile corespunzătoare, potrivit legii, contractului colectiv de muncă aplicabil şi regulamentului intern.
d) sa stabilească obiectivele de performanta individuala a salariatului;

4. Angajatorului ?n revin, ?n principal, următoarele obligaţii:

a) să ?nm?neze salariatului un exemplar din contractul individual de muncă, anterior ?nceperii activitatii;
a1) să acorde salariatului toate drepturile ce decurg din contractele individuale de muncă, din contractul colectiv de muncă aplicabil şi din lege;
b) să asigure permanent condiţiile tehnice şi organizatorice avute ?n vedere la elaborarea normelor de muncă şi condiţiile corespunzătoare de muncă;
c) să informeze salariatul asupra condiţiilor de muncă şi asupra elementelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă;
d) să elibereze, la cerere, un document care sa ateste calitatea de salariat a solicitantului, respectiv activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si specialitate;
e) să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale salariatului;

N. Dispoziţii finale
Prevederile prezentului contract individual de muncă se completează cu dispoziţiile Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii şi ale contractului colectiv de muncă aplicabil ?ncheiat la nivelul angajatorului/grupului de angajatori/ramurii/naţional, ?nregistrat sub nr. .................../................................ la Inspectoratul Teritorial de Munca a judeţului/municipiului ........................./Ministerul Muncii şi Solidarităţii sociale.
Orice modificare privind clauzele contractuale ?n timpul executării contractului individual de muncă impune ?ncheierea unui act adiţional la contract, conform dispoziţiilor legale, cu excepția situațiilor in care o asemenea modificare este prevăzuta in mod expres de lege.
Prezentul contract individual de muncă s-a ?ncheiat ?n două exemplare, c?te unul pentru fiecare parte.

O. Conflictele ?n legătură cu ?ncheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau ?ncetarea prezentului contract individual de muncă sunt soluţionate de către instanţa judecătorească competentă material şi teritorial, potrivit legii.






Angajator, Salariat,

...................................... Semnatura..................
Data .........................


Reprezentant legal,

......................................

Pe data ............................... prezentul contract ?ncetează in temeiul art. ................. din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificările si completările ulterioare ?n urma ?ndeplinirii procedurii legale.


Angajator,
....................................
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 20 Feb. 2013
Nu stiu ce fel de ajutor ati avea nevoie din partea ITM.

Va trebui sa incheiati contracte de munca cu persoanele respectiv, in conformitate cu prevederile din Codul muncii republicat. Contractele de munca se opereaza in Revisal si se transmit catre ITM, in temeiul HG 500/2011.


Art. 17
(1) Anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice.
(2) Obligatia de informare a persoanei selectate in vederea angajarii sau a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz.
(3) Persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.
(4) Elementele din informarea prevazuta la alin. (3) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca.
(5) Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.
(6) La negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de terti, conform propriei optiuni, cu respectarea prevederilor alin. (7).
(7) Cu privire la informatiile furnizate salariatului, prealabil incheierii contractului individual de munca, intre parti poate interveni un contract de confidentialitate.

Contractul se semneaza in 2 exemplare originale, unul se inmaneaza salariatului imediat dupa semnare. Operati apoi elementele contractului in Revisal si il transmitetei catre ITM.

Aveti nevoie sa obtineti parola pentru Revisal, iar pentru aceasta mergeti la ITM cu certificatul de inregistrare si actul de identitate, iar prima inregistrare o faceti la ghiseu. Apoi dupa ce primiti parola transmiterea se face online.

In rest, totul este sa respectati Codul muncii republicat.

Alte intrebari despre Codul Muncii

TOP RASPUNSURI 2024