ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Refuzul eliberarii de acte. Cum pot sa procedez cat mai corect?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

Am sa atasez sesizarea pe care am trimis-o catre ITM, CAS si ANAF referitoare la fostii mei angajatori. Daca exista cineva care sa-mi spuna cum pot sa fac mai bine toata treaba asta pentru ca vreau sa dau in judecata fostul angajator.

Buna ziua,

Va contactez in dorinta de a-mi spune ce am de facut mai exact in cazul ce urmeaza.

In luna aprilie 2015 m-am angajat la firma SC X SRL pe postul de expeditor international. Dupa o angajare in care nu am primit o copie dupa contractul de munca si un contract de munca facut pe genunghi cu un salariu minim pe ecomonie desi eu primeam mai mult, in luna august am fost anuntati ca firma se inchide si sa ne cautam altceva de munca. Nu a existat preaviz, doar comunicare verbala cu termen de 1 saptamana. Acum am reusit sa-mi gasesc alt loc de munca dar firma la care am lucrat mai sus mentionata, refuza sa-mi elibereze documentele conform legii. Mai exact pentru a ma angaja am nevoie de adeverinta de vechime, nota de lichidare si cea mai problematica adeverinta privind baza de calcul a CAS-ului in ultimele 12 luni. Am facut cere la biroul firmei, am dat telefoane iar viitori mei angajatori asteapta documentele de mai sus pe care fostul angajator nu vrea sa mi le elibereze. Problema este ca atunci cand am lasat cererea de eliberare a documentelor nu mi s-a dat un numar de inregistrare ( probabil a primit dar nu am fost anuntat ) pentru ca doamna contabila nu era la firma. Dupa nenumarate vizite la firma si telefoane atat la contabila cat si la fosta sefa, am tot fost pasuit de pe o zi pe alta, ca ziua urmatoare sa aflu ca defapt nu s-au facut adeverintele fiind induse diferite tertipuri. Pe propria raspundere declar ca firma nu este in conditii legale. Nu se achita impozitele pentru angajati, firma este tot timpul anuntata cand urmeaza sa vina un control, anumite documente sensibile sunt la domiciliul contabilei, firma nu isi plateste furnizorii la timp ( cel putin in momentul in care inca eram angajat, pentru ca sunau telefoane si lumea isi cerea banii ), actele si adeverintele pe care normal un angajator trebuie sa le elibereze nu se eliberau pentru ca existand nereguli, riscau controale, salariile nu se platesc la timp etc, etc.
Aceasta scrisoare sper sa atraga atentia organelor abilitate pentru eu voi actiona in judecata fostii angajatori, deaorece azi a fost picatura care a umplut paharul, pentru ca doamna contabila m-a amenintat si mi-a atras atentia ca trebuie sa am rabdare ca actele astea nu se elibereaza oricum si ca nu au prioritate fata de alte lucruri mai ?importante?. Firma in cauza este SC X SRL, cu datele de indentificare RO31463978, J40/3627/2014, deschisa in 2013, administrator MARINESCU ELENA-ANDREEA ( acum devenita NITUICA ELENA-ANDREEA ), inregistrata la adresa Aleea SINAIA 8, Ap.32, BUCURESTI BU 022763, Romania cu punctul de lucru in Str. Polona 11C, Otopeni, Ilfov.
Declar ca doamna Nituica mai detine o firma de constructii inregistrada pe aceasi adresa in care se petrec aceleasi lucruri dubioase. Datele firmei sunt PENTAGRAM SRL, RO5424457, J40/5508/1994.

Declar ca firma nu s-a inchis asa cum domna administrator a declarat ca urmeasa sa faca si in ciuda faptului ca nu am prezentat nici un fel de demisie, ca nu mi s-au dat acte de restructurare sau de orice alta natura, de la doamna contabil am inteles ca in Revisal contractul a fost inchis conform art. 55 litera C din Codul Muncii.

Va multumesc si sper sa pot fi indrumat in a putea rezolva aceasta problema.



Adaugata in: Codul Muncii
Alexandru Bogdan Andrei
 User  Alexandru Bogdan Andrei
a intrebat la 15 Sep. 2015
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 16 Sep. 2015

Actionati in instanta angajatorul.Litigiile de munca se solutioneaza de de catre tribunal, acesta este competent material sa judece in prima instanta.
Codul muncii
Art. 266
Jurisdictia muncii are ca obiect solutionarea conflictelor de munca cu privire la ancheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale sau, dupa caz, colective de munca prevazute de prezentul cod, precum si a cererilor privind raporturile juridice dintre partenerii sociali, stabilite potrivit prezentului cod.
Art. 270
Cauzele prevazute la art. 266 sunt scutite de taxa judiciara de timbru si de timbrul judiciar.
Art. 271
(1) Cererile referitoare la solutionarea conflictelor de munca se judeca in regim de urgenta.
(2) Termenele de judecata nu pot fi mai mari de 15 zile.
(3) Procedura de citare a partilor se considera legal andeplinita daca se realizeaza cu cel putin 24 de ore anainte de termenul de judecata.
Art. 272
Sarcina probei in conflictele de munca revine angajatorului, acesta fiind obligat sa depuna dovezile an apararea sa pana la prima zi de infatisare.
Art. 273
Administrarea probelor se face cu respectarea regimului de urgenta, instanta fiind in drept sa decada din beneficiul probei admise partea care intarzie an mod nejustificat administrarea acesteia.
Art. 274
Hotararile pronuntate in fond sunt definitive si executorii de drept.
Art. 275
Dispozitiile prezentului titlu se completeaza cu prevederile Codului de procedura civila.

Alte intrebari despre Codul Muncii