ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Cum anunta un angajat pe angajator ca a intrat in concediu medical ?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Legislatia in vigoare prezinta clar ca un angajat a intrat in concediu medical in 24 ore, dar intrebarea mea este cum se face acest anunt?
Care este cadrul legal in acest sens? Daca in Regulamentul intern nu este descris modul oficial de anunt, credeti ca este suficient o simpla intalnire intamplatoare cu un coleg, intalnire care nu se poate proba? Sau trebuia anuntat in mod oficial Seful de la Resurse, prin adresa, telefon sau email? Poate fi cercetat disciplinar pentru neanuntarea concediului medical?

Diana Marinache
 User  Diana Marinache
a intrebat la 07 Sep. 2015
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 08 Sep. 2015
ART. 81 Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 60/32/2006
(1) Asiguratii au obligatia de a instiinta platitorii de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate privind aparitia starii de incapacitate temporara de munca si privind datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor si unitatea in care functioneaza acesta, in termen de 24 ore de la data acordarii concediului medical. In situatia in care aparitia starii de incapacitate temporara de munca a intervenit in zilele declarate nelucratoare, asiguratii au obligatia de a instiinta platitorii de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in prima zi lucratoare.
Cand vorbim despre angajator ne referim la seful direct.
Chiar daca nu este prevazut acest lucru in regulamentul intern, salariatul poate fi sanctionat disciplinar.
Abaterea disciplinara este o fapta in legatura cu munca si care consta intr-o actiune sau inactiune savarsita cu vinovatie de catre salariat, prin care acesta a incalcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de munca sau cotractul colectiv de munca aplicabil, ordinele si dispozitiile conducatorilor ierarhici.

Alte intrebari despre Concedii