Cum se acorda concediul de odihna neefectuat pentru anii 2013-2014?
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Avand in vedere lg.12/2015 care abroga doar prevederile art.22 alin.3 din OG 6/2007, astfel incat prevederile art.5 din HG 250/1992, functionarul solicita concediu de odihna dupa aparitia legii 12/2015 aferent anilor 2013 si 2014 in care a fost in incapacitate temporara de munca cu concediu medical.
Angajatorul-institutie publica poate acorda concediu de odihna aferent celor 2 ani de concediu medical sau doar un singur CO asa cum prevede art.5 alin.2 din HG 250/1992, intrucat prevederile art.22 alin.7 din og.6/2007 stipuleaza ca ,, (7) Celelalte prevederi ale Hotărârii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare, republicată, cu modificările ulterioare, rămân în vigoare.?
Avand in vedere lg.12/2015 care abroga doar prevederile art.22 alin.3 din OG 6/2007, astfel incat prevederile art.5 din HG 250/1992, functionarul solicita concediu de odihna dupa aparitia legii 12/2015 aferent anilor 2013 si 2014 in care a fost in incapacitate temporara de munca cu concediu medical.
Angajatorul-institutie publica poate acorda concediu de odihna aferent celor 2 ani de concediu medical sau doar un singur CO asa cum prevede art.5 alin.2 din HG 250/1992, intrucat prevederile art.22 alin.7 din og.6/2007 stipuleaza ca ,, (7) Celelalte prevederi ale Hotărârii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare, republicată, cu modificările ulterioare, rămân în vigoare.?
Adaugata in:
User Ani Bob
a intrebat la 18 Mar. 2015
a intrebat la 18 Mar. 2015
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
1 raspunsuri
Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 19 Mar. 2015
a raspuns la intrebare la 19 Mar. 2015
Este adevarat ca Legea nr. 12/2015 aduce modificari si completarii art 145 din Codul muncii, dar exista si o hotarare pronuntata de Curtea Europeana de Justitie care a interpretat dispozitiile art 7 din Directiva 2003/88/CE privind organizarea timpului de lucru:
"1) Articolul 7 alineatul (1) din Directiva 2003/88/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 4 noiembrie 2003 privind anumite aspecte ale organizării timpului de lucru trebuie interpretat ?n sensul că nu se opune unor dispoziţii sau unor practici naţionale potrivit cărora un lucrător aflat ?n concediu medical nu are dreptul la un concediu anual plătit efectuat ?ntr‑o perioadă de concediu medical.
2) Articolul 7 alineatul (1) din Directiva 2003/88 trebuie interpretat ?n sensul că se opune unor dispoziţii sau unor practici naţionale care prevăd că dreptul la concediul anual plătit se stinge la expirarea perioadei de referinţă şi/sau a unei perioade de report stabilite de dreptul naţional chiar şi ?n cazul ?n care lucrătorul s‑a aflat ?n concediu medical ?n toată perioada de referinţă sau ?ntr‑o parte din aceasta şi incapacitatea sa de muncă a continuat p?nă la ?ncetarea raportului său de muncă, motiv pentru care nu a putut să ?şi exercite dreptul la concediul anual plătit.
3) Articolul 7 alineatul (2) din Directiva 2003/88 trebuie interpretat ?n sensul că se opune unor dispoziţii sau unor practici naţionale care prevăd că, la ?ncetarea raportului de muncă, nu se acordă nicio indemnizaţie pentru concediul anual plătit neefectuat lucrătorului care s‑a aflat ?n concediu medical ?n toată perioada de referinţă sau ?ntr‑o parte din aceasta şi/sau ?n toată perioada de report sau ?ntr‑o parte din aceasta, motiv pentru care nu a putut să ?şi exercite dreptul la concediul anual plătit. Pentru calculul indemnizaţiei menţionate, remuneraţia obişnuită a lucrătorului, care este cea care trebuie menţinută ?n perioada de repaus ce corespunde concediului anual plătit, este de asemenea determinantă."
Hotararea Curtii Europene de Justitie este obligatorie pentru instantele din Romania.
Cum anumite prevederi ale HG 250/1992 (durata minima a concediului de odihna sau numarul de zile de conediu de odihna ce poate fi acordat fractionat) contravin, in prezent, actualelor prevederi stabilite prin Codul muncii , acestea au fost modificate implicit.
In conformitate cu prevederile Directivei CE 2003/88, durata concediului medical nu reduce durata concediului de odihna cuvenit (art.7 alin.2) .
Art.148 alin.(2) din Constitutia Romaniei:
?Ca urmare a aderarii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
"1) Articolul 7 alineatul (1) din Directiva 2003/88/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 4 noiembrie 2003 privind anumite aspecte ale organizării timpului de lucru trebuie interpretat ?n sensul că nu se opune unor dispoziţii sau unor practici naţionale potrivit cărora un lucrător aflat ?n concediu medical nu are dreptul la un concediu anual plătit efectuat ?ntr‑o perioadă de concediu medical.
2) Articolul 7 alineatul (1) din Directiva 2003/88 trebuie interpretat ?n sensul că se opune unor dispoziţii sau unor practici naţionale care prevăd că dreptul la concediul anual plătit se stinge la expirarea perioadei de referinţă şi/sau a unei perioade de report stabilite de dreptul naţional chiar şi ?n cazul ?n care lucrătorul s‑a aflat ?n concediu medical ?n toată perioada de referinţă sau ?ntr‑o parte din aceasta şi incapacitatea sa de muncă a continuat p?nă la ?ncetarea raportului său de muncă, motiv pentru care nu a putut să ?şi exercite dreptul la concediul anual plătit.
3) Articolul 7 alineatul (2) din Directiva 2003/88 trebuie interpretat ?n sensul că se opune unor dispoziţii sau unor practici naţionale care prevăd că, la ?ncetarea raportului de muncă, nu se acordă nicio indemnizaţie pentru concediul anual plătit neefectuat lucrătorului care s‑a aflat ?n concediu medical ?n toată perioada de referinţă sau ?ntr‑o parte din aceasta şi/sau ?n toată perioada de report sau ?ntr‑o parte din aceasta, motiv pentru care nu a putut să ?şi exercite dreptul la concediul anual plătit. Pentru calculul indemnizaţiei menţionate, remuneraţia obişnuită a lucrătorului, care este cea care trebuie menţinută ?n perioada de repaus ce corespunde concediului anual plătit, este de asemenea determinantă."
Hotararea Curtii Europene de Justitie este obligatorie pentru instantele din Romania.
Cum anumite prevederi ale HG 250/1992 (durata minima a concediului de odihna sau numarul de zile de conediu de odihna ce poate fi acordat fractionat) contravin, in prezent, actualelor prevederi stabilite prin Codul muncii , acestea au fost modificate implicit.
In conformitate cu prevederile Directivei CE 2003/88, durata concediului medical nu reduce durata concediului de odihna cuvenit (art.7 alin.2) .
Art.148 alin.(2) din Constitutia Romaniei:
?Ca urmare a aderarii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.