ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Cum se procedeaza cu zilele de concediu reportate care nu se folosesc?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


2) Avem angajati pentru care exista in acest an, zile de concediu ramase, reportate din anul 2014.
Art. 146 din Codul Muncii de la finalul anului 2014 enunta urmatoarele alineate:
(1) Concediul de odihnă se efectuează în fiecare an.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) , efectuarea concediului în anul următor este permisă numai în cazurile expres prevăzute de lege sau în cazurile prevăzute în contractul colectiv de muncă aplicabil.
(3) Angajatorul este obligat să acorde concediu, până la sfârşitul anului următor, tuturor salariaţilor care într-un an calendaristic nu au efectuat integral concediul de odihnă la care aveau dreptul.

In conditiile in care in contractul colectiv de munca nu exista referire la astfel de situatii si angajatorul nu cere salariatilor neefectuarea acestui concediu, cum se poate proceda in cazul in care salariati nu doresc/nu sunt interesati de efectuarea acestui concediu pana la finalul anului curent?
Se poate aplica vreo constrangere pentru ca salariatii sa-si ia acest concediu ca sa nu-l tot reportam? Din cate stim aceste zile nu se pot anula. (mentionam ca nu s-a facut o programare a concediilor in anul precedent).
Va multumim anticipat.

Lucian Lazar
 User  Lucian Lazar
a intrebat la 12 Nov. 2015
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

4 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Lucian Lazar
 User Lucian Lazar
a raspuns userului adriana iancu la 08 Dec. 2015
Sa vedem daca am inteles bine. Se anuleaza acele zile dupa 18 luni daca angajatul nu vrea sa-si ia concediu dar trebuie tinuta o evidenta a acelor zile, in caz ca angajatul pleaca din firma in urmatorii 3 ani, pentru a-i fi platite la desfacerea contractului?

Va multumesc!

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns userului Lucian Lazar la 15 Nov. 2015
Da, se aplica prevederile art 145 si 146 din momentul modificarii Codului muncii.
In cazul in care salariatul, din motive justificate, nu poate efectua, integral sau partial concediul de odihna anual la care avea dreptul in anul calendaristic respectiv, cu acordul persoanei in cauza, angajatorul este obligat sa acorde concediul de odihna neefectuat intr-o perioada de 18 luni incepand cu anul urmator celui in care s-a nascut dreptul la concediul de odihna anual. Dupa aceasta perioada angajatul pierde dreptul la zilele de concediul de odihna neefectuat.
Dar, salariatului caruia ii inceteaza contractual individual de munca, ii pot fi compensate in bani zilele de concediu de odihna neefectuate intr-o perioada de 3 ani din momentul nasterii dreptului la concediu de odihna si pana la data incetarii CIM, potrivit art 145 alin 2 din Codul muncii.

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Lucian Lazar
 User Lucian Lazar
a raspuns userului adriana iancu la 13 Nov. 2015
Buna ziua! si multumesc de raspuns.
Spuneti ca se aplica modificarile la articolele 145 si 146 chiar daca este vorba despre concediul aferent zilelor de concediu din 2014 (cand exista alta reglementare-cea cu recuperare in anul urmator) si modificarile la articole au aparut de abia in ian 2015?
Totusi, cum se poate proceda in cazul in care si dupa perioada de 18 luni, unii angajati raman cu zile din 2014? se mai reporteaza sau se anuleaza?
Va multumesc!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 13 Nov. 2015
Art 145 si 146 din Codul muncii au fost modificate
Art. 146
(1) Concediul de odihna se efectueaza in fiecare an.
(2) In cazul in care salariatul, din motive justificate, nu poate efectua, integral sau partial, concediul de odihna anual la care avea dreptul in anul calendaristic respectiv, cu acordul persoanei in cauza, angajatorul este obligat sa acorde concediul de odihna neefectuat intr-o perioada de 18 luni incepand cu anul urmator celui in care s-a nascut dreptul la concediul de odihna anual.
(3) Compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa numai in cazul incetarii contractului individual de munca.
Concediul de odihna este un drept, dar si o obligatie a angajatului si nu poate forma obiectul unei renuntari, cesiuni sau limitari. Prin urmare, concediul de odihna aferent unui an trebuie efectuat in totalitate in acel an, aceasta fiind o obligatie atat a angajatorului cat si a angajatului.
Desigur, era mult mai simplu daca exista o planificare.

Alte intrebari despre Concedii