ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Legislatie concedii medicale


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua!

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
Angajatorul mi-a dat inapoi acum 3 saptamani un certificat medical de anul trecut (februarie 2012) pe motiv ca nu are stampila medicului expert (motivul: nu verifica Regula CCM.R28: Nr zile CM pentru ITM nu poate depasi 90 zile/an fara avizul medicului expert). Angajatorul trebuie sa isi recupereze banii de la CNAS pe concediile medicale si sustine ca din cauza concediului meu care nu este bun nu isi va primi banii pe toate concediile medicale din februarie 2012.
Reprezentantul de la departamentul financiar al angajatorului m-a instiintat verbal sa ma duc la medicul de familie sa fac rost de stampila medicului expert pe acel certificat medical.
Eu m-am angajat in aceasta institutie in octombrie 2011 si am adus actele de lichidare de la locul de munca anterior (acte pe care aveam trecute zilele de concediu medical din ultimele 7 luni adica aprilie-octombrie 2011 desi fusesem angajata acolo incepand din aprilie 2010).
In momentul in care am cerut de la actualul angajator adeverinta pentru a mi se da certificatul medical din ianuarie 2012 (cel din februarie 2012 este "in continuarea" celui din ianuarie 2012) mi s-a dat o adeverinta cu numarul de zile de CM de la angajare (adica zero zile). Conform acestei adeverinte mi s-a dat certificatul medical din ianuarie, respectiv cel din februarie 2012.
Angajatorul mi-a dat aceasta adeverinta desi in lege se specifica foarte clar urmatoarele:
- conform Ordinului Nr. 60/32 din 27 ianuarie 2006:
"ART. 38
Platitorii de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate au obligatia sa elibereze asiguratului adeverinte din care sa rezulte numarul de zile de concediu medical pentru incapacitate temporara de munca avute in ultimele 12 luni, in vederea acordarii certificatelor de concediu medical."
- conform Ordinului Nr. 233/125 din 14 martie 2006:
"ART. 9
(1) Eliberarea certificatului de concediu medical se va face pe baza adeverintei de la platitor, cu exceptia urgentelor medico-chirurgicale sau a bolilor infectocontagioase din grupa A, prevazute in lista aprobata prin hotarare a Guvernului.
(2) Platitorul va mentiona in adeverinta, in mod obligatoriu, numarul de zile de concediu de incapacitate temporara de munca avute in ultimele 12 luni."

Reprezentatntul de la financiar al angajatorului sustine ca nu era datoria lui sa tina istoricul fiecarui angajat (ce zile de CM a avut inainte la alti angajatori etc), ca asta ar fi treaba medicului de familie. CM-ul a fost dat de catre medicul din spital care m-a operat si caruia i-am prezentat adeverinta cu zero zile medicale.

Mentionez ca eu sunt personal contractual in aceasta institutie si contractul mi-ar fi expirat in decembrie 2012, insa am dat concurs tot pe post de contractual iar actualul contract imi expira in decembrie 2013. Asadar, in decembrie 2012 am primit o nota de lichidare si s-au facut toate formalitatile pentru un nou contract. Practic, sunt trasa la raspundere pentru un contract care s-a incheiat in decembrie 2012.

Mentionez de asemenea ca nu sunt inscrisa in sindicat.
Am fost de buna credinta si am umblat in ultimele 3 saptamani la medicul de familie si la medicii care mi-au dat certificatele medicale. Medicul meu de familie mi-a spus ca el nu a vazut adeverinta data de actualul angajator, el pur si simplu si-a dat avizul pe certificat si m-a trimis sa ma duc la medicul care mi-a dat certificatul. Medicii care mi-au dat cele doua certificate (cei din spital) sustin ca nu au ce face in momentul de fata, ca ei mi-au dat CM-urile conform adeverintei adusa de la angajator.

In momentul de fata se cere in institutie la angajare o adeverinta de vechime completat de angajatorul anterior in care se cere clar "In perioada lucrata a avut...zile de concediu medical si...concediu fara plata". Probabil pentru a nu se mai produce astfel de incurcaturi...

Pe site-ul casei de asigurari sunt niste proiecte informatice pentru care s-au primit niste diplome postate pe site. Exista chiar si un proiect numit "Dosarul electronic al pacientului". Pentru ca este normal ca istoricul asiguratilor sa fie informatizat! Probabil mai dureaza inca vreo 10 ani pana se va implementa.

Eu am depus certificatul medical in termenul legal de "cel mai tarziu la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care a fost acordat concediul". Mi-am primit indemnizatia pe concediu la data salariului (martie 2012).
Acum, dupa 1 an de zile, cei de la casa de asigurari s-au sesizat ca certificatul meu nu este bun. Angajatorul meu isi recupereaza banii de la casa de asigurari tot acum pentru concediile medicale pe care le-a primit de la salariati in urma cu un an.

In esenta, de unde se va recupera pierderea in cazul in care casa de asigurari nu plateste certificatele pe luna respectiva?
Reprezentantul de la departamentul financiar al angajatorului sustine ca din salariul meu. Este legal asa ceva?

Ana Maria Dobre
 User  Ana Maria Dobre
a intrebat la 09 Apr. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

Alte intrebari despre Concedii

TOP RASPUNSURI 2024