ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Registrul general de evidenta a salariatilor


de Clublegislatiamuncii.ro la 27 Mai. 2011


Reglementarea completarii in REVISAL si instituirea unor contraventii diferentiate au ca scop integrarea unui numar cat mai mare de angajati nedeclarati in economia formala, precum si reducerea pericolului pe care-l genereaza fenomenul muncii ilegale pentru toate domeniile economico-sociale.



MMFPS a initiat un proiect de hotarare de guvern privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor (REVISAL). Se urmareste ca acest act normativ sa contribuie la crearea unei baze de date complete, care sa reflecte activitatea desfasurata de un salariat, precum ??i la diminuarea fenomenului muncii nedeclarate.

Nota de fundamentare are in vedere faptul ca, incepand cu data de 01 ianuarie 2011 au fost abrogate prevederile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, cu modificarile ulterioare, iar potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 123/2010, incepand cu data de 01.02.2011 au fost abrogate si prevederile Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata. In aceste conditii, autorii proiectului de act normativ subliniaza ca singurul instrument util inspectorilor de munca in activitatea de verificare a existentei unor raporturi de munca, precum si a modificarilor intervenite pe parcursul derularii contractelor individuale de munca, ramane registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic.

Prin abrogarea prevederilor Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, care reprezenta o reflectare a vechimii in munca a salariatului, exista institutii ale statului care nu mai au acest document justificativ in baza caruia sa poata acorda anumite prestatii sociale. Prin urmare, trebuie sa se aiba in vedere completarea elementelor ce urmeaza a fi inregistrate in registru ??i transmise inspectoratelor teritoriale de munca, astfel ca, pe baza unor protocoale incheiate intre aceste institutii ??i inspectoratele teritoriale de munca, sa aiba acces la datele in baza carora sa fie permisa acordarea acestor prestatii.
In scopul combaterii muncii nedeclarate materializata in neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru, este necesar ca Inspectia Muncii sa beneficieze de accesul la bazele de date detinute de autoritati ??i institutii publice in ceea ce prive??te evidenta populatiei, declaratii ??i inregistrari fiscale ori vamale, asigurari ??i prestatii sociale, precum ??i orice date ??i informatii utile activitatii de control.

Exista ??i angajatori, care datorita statutului juridic pe care il au, de ex. ambasade, reprezentante, consulate generale ??i consulate oficiale, nu pot fi controlate de catre inspectorii de munca, prin urmare acestea, in lipsa carnetelor de munca, nu mai pot sa-??i organizeze o evidenta a propriilor salariati, astfel incat se considera utila introducerea unei prevederi care sa le permita infiintarea ??i transmiterea registrului catre inspectorat.

Prin proiectul de hotarare de Guvern se reglementeaza, in principal, urmatoarele:
? instituirea obligatiei pentru misiunile diplomatice din Romania, respectiv ambasadele, reprezentantele, consulatele generale ??i consulatele oficiale de a infiinta ??i transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca;
? completarea ??i transmiterea registrului de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator, care detine calificare/specializare/perfectionare in domeniul resurselor umane ??i cuno??tinte de operare a calculatorului la nivel de utilizator;
? posibilitatea angajatorilor de a contracta un serviciu de completare ??i transmitere a registrului, respectiv de a incheia contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care desfa??oara atat activitatea de completare ??i transmitere a registrului, cat ??i activitatea de resurse umane.
? instituirea obligativitatii de a completa registrul in ordinea angajarii, prin inscrierea urmatoarelor elemente:

- elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP), cetatenia ??i tara de provenienta (UE, non-UE, SEE);
- data angajarii;
- perioada deta??arii ??i denumirea angajatorului la care se face deta??area;
- functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
- tipul contractului individual de munca;
- durata normala a timpului de munca ??i repartizarea acestuia;
- salariul, sporurile ??i cuantumul acestora;
- perioada ??i cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;
- data ??i temeiul incetarii contractului individual de munca.

? termenele de completare/inregistrare a acestor elementelor in registru;
? modalitatea de transmitere la ITM a registrului electronic;
? Obligatia angajatorilor/prestatorii de servicii inregistrati de a completa ??i transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala i??i au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat, cu obligatia completarii acestuia cu elementele prevazute in hotarare;
? reglementarea obligatiei angajatorului de a intocmi dosarul personal pentru fiecare salariat, precum ??i reglementarea continutului acestui dosar;
? detalierea modalitatii ??i termenului de eliberare de catre angajator, la cererea salariatului sau fostului salariat, a unor documente privind activitatea desfa??urata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie ??i in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta ??i din dosarul personal;
? instituirea unor contraventii individualizate pentru angajatorii care nu completeaza in registru anumite elemente ale contractului individual de munca, precum ??i pentru aceia care primesc la munca pana la 5 persoane fara transmiterea la ITM a contractelor individuale de munca;
? obligatia ITM de a distribui aplicatia informatica angajatorilor/prestatorilor care trebuie sa infiinteze ??i sa transmita registrul;
? incheierea unor protocoale de colaborare intre Inspectia Muncii ??i alte autoritati ??i institutii publice, privind liberul acces reciproc la bazele de date ale acestora, referitoare la datele privind evidenta populatiei, declaratii fiscale sau vamale, asigurari ??i prestatii sociale, precum ??i orice date ??i informatii utile activitatii de control.

Se preconizeaza ca proiectul de hotarare va avea un impact social semnificativ contribuind la crearea unei baze de date complete, care sa reflecte activitatea desfa??urata de un salariat, precum ??i la diminuarea fenomenului muncii nedeclarate.

Reglementarea completarii in registru a unor elemente ale contractului individual de munca, precum ??i instituirea unor contraventii diferentiate, conjugate cu instituirea posibilitatii pentru angajator de a contracta, in conditiile prezentei hotarari, serviciile unor prestatori pentru completarea ??i transmiterea registrului au ca scop integrarea unui numar cat mai mare de angajati nedeclarati in economia formala, precum ??i reducerea pericolului pe care-l genereaza fenomenul muncii ilegale pentru toate domeniile economico-sociale, se precizeaza in Nota de fundamentare a rpoiectului de act normativ, aflat in faza de dezbatere publica.

Articole conexe:

Ultima ora:

Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

2 comentarii

Comentarii



Lelia 2012-11-13 11:34:37

M-ar interesa sa stiu cum pot transfera datele din revisal de pe un calculator pe altul. Am instalat revisalul pe un nou calculator si nu stiu cum se importa datele. Ma puteti ajuta in aceasta privinta, cum anume trebuie procedat?
Va multumesc!

gabi 2011-07-07 14:23:33

Imi poate spune cineva cand si unde va aparea noul REVISAL?Si daca se trec si CFS-le in acest nou program?Daca sunt 100 de angajati si in fiecare zi lipseste cate unu doi,si are cfs,tot mereu trebuie sa le trecem in noul revisal?

Expertii nostri
Ioana Popa
G Stancu alexei delimart George Andreescu violeta Georgescu Radu Anton Viviana Serni