ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Semnarea documentelor eliberate de HR


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua!

Am o intrebare legata de semnaturile necesare pe un document eliberat de departamentul de HR (ex. adeverinte pt medic etc.) pentru ca acesta sa fie valid. In cadrul firmei unde lucrez trecem pe documente directorul general si responsabilul departamentului HR si de multe ori in dreptul acestora sunt semnaturi cu per, uneori chiar ambele semnaturi sunt cu per. Afecteaza acest lucru validitatea documentelor?

Multumesc!

Adaugata in: Codul Muncii
Pop Anastasia
 User  Pop Anastasia
a intrebat la 23 Oct. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

6 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Georgeta Ganea la 23 Oct. 2013
Ar mai fi o posibilitate.Directorul general sa delege anumite competente in relatia cu salariatii unei alte persoane cu functie de conducere.Aceasta delegare de competente se va face prin decizie si se vor enumera acele documente pe care poate sa le semneze persoana desemnata.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Georgeta Ganea la 23 Oct. 2013
Cateva exemple privind AUTORITATEA POSTULUI de director general

-;;;;
- Semneaza documentele de angajare, colaborare si incetare a relatiilor de munca
- Semneaza deciziile de modificare a functiei/salariului pentru angajatii firmei
- Semneaza organigrama si nomenclatorul de functii al firmei
;;;;
- Stabileste prioritatea executarii sarcinilor pentru personalul din subordine
- Aproba recompense/penalizari, prelungirea/incetarea activitatii dupa perioada de proba a angajatilor
- Aproba/respinge cereri ale personalului din subordine
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Pop Anastasia la 23 Oct. 2013
Nu este in regula.Pentru, se semneaza numai cand directorul lipseste de la serviciu din diverse cauze concediu de odihna, medical, deplasare in interes de serviciu, etc.si desemneaza o persoana sa-i tina locul.Numai conducatorul unitatii poate angaja unitatea in exterior pentru orice problema a salariatilor.

In plus este obligatoriu sa faceti documentele in dublu exemplar ca in caz ca apare o problema sa aveti dovada ca ati angajat institutia in problema respectiva.

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Pop Anastasia
 User Pop Anastasia
a raspuns userului Georgeta Ganea la 23 Oct. 2013
Va multumesc de raspuns!

Doresc sa va dau un exemplu concret: Pe o adeverinta pentru medicul de familie, este trecut director general si responsabil HR. Aceasta se elibereaza intr-un singur exemplar, fiind un document ce se poate elibera oricand la cererea angajatului. In dreptul directorului general semneaza una dintre colege de fiecare data cu per, insa sunt cazuri cand responsabilul HR nu este disponibil fizic pt a semna, iar atunci (conform RI eliberam documentul in aceeasi zi cand a fost solicitat) semnam tot cu per si in dreptul responsabilului. Mentionez ca directorul general nu poate fi solicitat sa semneze, dat fiind faptul ca suntem o firma foarte mare si eliberam in medie 30 de astfel de adeverinte zilnic.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Georgeta Ganea la 23 Oct. 2013
De regula primul exemplar daca nu este adeverinta tip cu semnaturi impuse ,se semneaza doar de reprezentantul legal.Cel de-al doilea exemplar insa poarta si raspunderea persoanei care a intocmit documentul .
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 23 Oct. 2013
Asa se procedeaza.Este corect.Pe exemplarul 2 semneaza de primire persoana care a solicitat adeverinta.Originalul, primul exemplar cu stampila unitatii se inainteaza persoanei care a solicitat adeverinta.Exemplarul 2 completeaza dosarul personal.

Alte intrebari despre Codul Muncii