ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

adeverita de vechime la lichidare


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


buna ziua.am lucrat la o firma peste un an si sa desfintat firma.am semnat nota de lichidare dar nu am primit adeverinta de vechime.este obligatorie adeverinta de vechime sau nu?

Adaugata in: Concediere
Alin Dan
 User  Alin Dan
a intrebat la 18 Iun. 2015
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 18 Iun. 2015
Da, este, angajatorul ar fi trebuit sa va inmaneze acest document. Data fiind desfiintarea firmei, in prezent se poate pune problema aflarii lui in imposibilitatea de a elibera documente de personal. Caz in care puteti merge la ITM si solicita o adeverinta care sa faca dovada vechimii pe baza inscrisurilor din ReviSal.

Art. 8 - HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor
...
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.
...
(6) In masura in care, din motive obiective, angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera documentele prevazute la alin. (3), salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.


Alte intrebari despre Concediere

Expertii nostri
Ioana Popa
G Stancu Gratiela Petrescu violeta Georgescu George Andreescu Radu Anton Viviana Serni
TOP RASPUNSURI 2024