ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


preaviz


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Va rog sa-mi spuneti daca pot da in judecata societatea la care lucrez .Din data de 30.12.2013 postul pe care lucram sa desfiintat precizez ca firma se reorganizazea . Nu trebuia sa primesc preaviz de 20 zile la inceputul lunii decembrie?? Tot sun la firma si mi se spune ca voi fi anuntat telefonic..


Adaugata in: Concediere
Marian Banica
 User  Marian Banica
a intrebat la 07 Ian. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 07 Ian. 2014
Daca la baza desfiintarii postului nu sta o procedura de faliment in urma careia ar interveni o concediere de urgenta conform legii insolventei cu un preaviz de 15 zile, atunci da, ar fi trebuit sa aveti un preaviz minim de 20 de zile lucratoare, asa cum este stipulat in Codul muncii republicat.

Daca nu ati primit notificare scrisa privind desfiintarea postului in care sa fie cuprinsa si perioada de preaviz pentru acest tip de concediere, atunci nu se poate pune problema unei desfiintari de post legale. Iar in cazul in care anajatorul v-a inmanat sub semnatura direct decizia de incetare a CIM, fara sa va acorde preavizul in conformitate cu legea, atunci aceasta decizie va fi lovita de nulitate absoluta. Pentru constatarea nulitatii documentului trebuie sa il contestati in instanta in termen de 45 de zile de la comunicarea ei, la Tribunalul de care apartineti.

In situatia in care aceasta procedura s-a derulat numai pe cale verbala, atunci nu putetm vorbi de o incetare a raportului de munca. Ca o consecinta juridica a faptului ca CIM este incheiat in forma scrisa, incetarea acestuia sau modificarea lui trebuie sa aiba loc tot in scris, prin document care sa ateste acest fapt.

Depuneti si o plangere la ITM daca angajatorul a incalcat Codul muncii, in funcite de situatia in care va aflati si pe baza celor expuse decideti si daca este cazul sa mergeti in instanta.

Alte intrebari despre Concediere